آذربایجان غربی پیشتاز تولید کلزا

آذربایجان غربی پیشتاز تولید کلزا: اکبر کرامتی گفت که از آغاز فصل برداشت، در استان نه هزارو سیصدو سی وهشت تن دانه های روغنی از کشاورزان تهیه شده است که پانزده درصد بیشتر از فصل های سال گذشته میباشد.معاون بهبود تولیدات گیاهی طبق گزارش ایسنا که تعاونی های روستایی خریدار کلزا در استان هستند گفت: “در سال جاری انتظار می رود از سیزده الی چهارده هزار تن کلزا در آذربایجان غربی پنج هزارودویست هکتار زمین کلزا برداشت کنیم.معاون بهبود تولیدات گیاهی افزود؛که نرخ خرید کلزا در سال ۹۸ سی وچهارهزاروسیصدونودوهشت ریال بوده و می گوید: “تا الان شصت و دو درصد قیمت کلزا به قیمت 20 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

اکبر کرامتی گفت: جهت خرید آسان و رفاه کشاورزان کلزا ده مرکز خرید دولتی بوجود امد و افزود که تا به امروز مراکز خرید در میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، پلدشت و نقده بالاترین مقدار کلزا را خریداری کرده اند از کشاورزان. عملیات خرید تا تاریخ دهم مرداد همچنان ادامه دارد. استفاده از انواع کود های می تواند در رشد این محصول مفید باشد. 
اکبرکرامتی گفت: رتبه خرید کلزا آذربایجان غربی در کشور هشتم در نظر گرفته شده است که در آن کلزا به کارخانه تولید روغن در استان اصفهان فرستاده می شود.کرامتی افزود: “سال ۹۸ دانه و دستگاه های یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و گیاهان ریز توسط کشاورزان برداشت شده است.”

جشنواره بلال در مازندران

فرامک عزیز کریمی در شهرستان سیمرغ جشنواره شیربلال با اعلام خبرگزاری موج مازندران گفت: “این شهرستان که بیشترین تولید شیربلال را در استان مازندران دارد، می توانیم ارقام شیرین را برای کشت به کشاورزان این منطقه ارائه دهیم. عزیزکریمی ادامه داد؛ به شهرستان سیمرغ در سیلی که اخیرا آمد آسیب شدیدی وارد شد که باعث کاهش شدید تولیدات کشاورزی شد.
فرامک عزیزکریمی اعلام کرد: ما سالانه صدوبیست و دو میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم، وی افزود: ” برای چهارمین سال متوالی ما موفق به رشد خودمان شدیم در تولید گندم، و تا کنون، نه هزار میلیارد تومان نرخ گندم برای کشاورزان گندم پرداخت شده است. ” . مدیر دفتر کل غلات افزود: ” محصول شیر بلال تابستانی و آب بر است و کشت این محصول در برخی مناطق بسیار دشوار است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst