تولید آناناس در چابهار

تولید آناناس در چابهار: وزیر جهاد کشاورزی در روز گذشته از گلخانه آناناس در چابهار دیدار کرد و افزود: “شرایط گرمایی و نور در چابهار بهترین وضعیت را برای رشد و تولید گیاهان گرمسیری ایجاد میکند.محمود حجتی گفت که در سال ۹۶الی ۹۷ نهال آناناس را وارد میکردیم اما و می توانیم از طریق تولید این محصول در مناطقی مانند چابهار به خود کفایی در زمینه کشت آناناس برسیم.حجتی گفت: تولید آناناس در گلخانه و زمین های کوچک خانگی نیز می تواند انجام و برداشته شود.

تولید آناناس در چابهار آب و هوا شرایط کشت

 

نورالدین میر لاشاری گفت: “در شهرستان چابهار شرایط آب و هوا و درجه حرارت کود مناسب آن می تواند به محور کشاورزی تبدیل شود و نقش مهمی در تولید و درآمد زایی ایفا کند.محمود حجتی به ایرنا گفت که به علت مکان جغرافیایی، چابهار بهترین مکان برای ساخت گلخانه است. بنابراین کاشت یک محصول مانند آناناس که نفوذ بازار خوبی دارد افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار به نخستین برداشت محصول آناناس در استان چابهار اشاره کرد و افزود که اولین محصول آناناس برداشت شده با حضور معاون وزیر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران و فرماندار سیستان و بلوچستان درپانزدهم خرداد انجام شد ، که وعده ای به آینده ی روشن برای رشد و توسعه باغ های این میوه داده است.

میرلاشاری ادامه داد که هشتصد نهال در دبیرستان دولتی چابهار کاشته شده است و حدود دوهزاروپانصد نهال آناناس در باهوکلات کشت و برداشت آن شروع شده است. او گفت: افزایش تولید این میوه محبوب از طرف دولت مورد پیگیری قرار گرفته و در آینده ای نچندان دور ما رشدآناناس را در گلخانه ها وباغ های ساحل مکران خواهیم دید.مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: ” چابهار یکی از بهترین منقطه در صنعت گلخانه است و مهم است که کاشت آناناس که نفوذ بازار خوبی داشته باشد، رشد کند.”

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst