آسیب بیماری کرونا به کشاورزی ایران و جهان

به گزارش پالایش کود با انتشار و شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان سبب شد که قیمت‌ دام و محصولات کشاورزی در ایران و در جهان بیشتر از قبل کاهش یابد و نگرانی هایی درباره کاهش نیروی کار به وجود آید که تمام کشاورزان را بسیار نگران و وحشت زده کرده است.

خسارت کرونا به بخش کشاورزی

خسارت کرونا به بخش کشاورزی در آمریکا کشاورزان با دولت ترامپ در حال مذاکره هستند تا کمک‌ های نقدی را به کشاورزان آسیب دیده به دلیل کاهش قیمت های محصولات کشاورزی و دامپروری پرداخت کنند تا جبرانی برای خسارات مالی آن ها باشد و همچنین ویزاهای کارگران فصلی مکزیکی را به سرعت صادر کنند تا محصولات مزارع آمریکا برداشت شود تا از نظر تامین مواد غذایی به مشکل بر نخورند.

در چند هفته گذشته قیمت پیش فروش ذرت ده درصد سقوط داشته است و قیمت پیش‌ فروش دانه سویا بیشتر از چهار درصد کاهش یافته و قیمت گندم نیز دو درصد کم شده است. در بخش دامداری نیز قیمت گوشت گوساله ده درصد و قیمت گوشت خوک نیز سیزده درصد سقوط کرده است . با توجه به شرایط ایجاد شده پیش بینی می شود که قیمت شیر هم به بیست و پنج درصد کاهش یابد.

در ایران نیز به علت انتشار این ویروس و کاهش درخواست در بازار محصولات زود فساد پذیر مانند مرغ ، گوشت قرمز، شیر، قارچ خوراکی و … سبب ضرر و زیان عظیمی به مرغ داران، دامداران، کشاورزان و تولید کنندگان قارچ، گلخانه داران را به همراه داشته است.

خسارت کرونا به بخش کشاورزی اگر این وضعیت ادامه داشته باشد و مدیریت نشود این اثر منفی شیوع بیماری کرونا در بازار بر محصولات کشاورزی و دامپروری ادامه خواهد داشت ، مشکل جدی در بخش تولید به وجود می آید و در آینده حذف دام های مولد و عدم جوجه ریزی و کاهش تولید را در این بخش مشاهده می شود.

برای مدیریت این شرایط ایجاد شده بیشتر از قبل گروه ها و تعاونی های بخش کشاورزی و دامداری باید وارد عمل شوند و برای رونق بازار محصولات کشاورزی نیاز به کمک رسانی بخش دولتی است . تشکیل این جلسات یک ضرورت برای رسیدگی و بررسی مشکلات ایجاد شده اقتصادی در بخش کشاورزی و دامپروری در طول مدت شیوع و انتشار بیماری کرونا است که مشکلات و مسائل باید به دقت و سرعت بررسی و جمع بندی شود و راه حل و نتایج آن سریعا به مدیران در هر استان و شهرستان اعلام شود. همچنین رعایت مسائل بهداشتی برای کاهش جلوگیری از انتشار این ویروس در بین کارکنان در هر بخش کشاورزی تابع دستورالعملهای و مصوبات ستاد کرونا است .

2 دیدگاه در خسارت کرونا به بخش کشاورزی در جهان
  1. کرونا خیلی به ما ضرر زده کیی میشه تموم شه

  2. very nice, Finally someone writes about COVID-19.


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst