تصفیه فاضلاب‌های خانگی مازندران سریعا باید در دستور کار قرار گیرد

تصفیه فاضلاب‌های خانگی مازندران: یکی از کارشناسان محیط زیست بیان کرد :فاضلاب های خانگی تهدید نیست و با مدیریت کامل میتوان از آن استفاده نمود. حسن امینی راد طبق بیانیه ای در مورد فاضلاب های خانگی اعلام کرد مدیریت مناسب در رابطه با تصفیه فاضلاب های خانگی باعث میشود از انها استفاده دوباره نمود و ان را به عنوان آب درجه دو در تهیه انواع کود ( کود های شیمیایی ، کود اوره یا کود سفید…) دانست . امینی راد تصریح کرد:در منطقه هایی که شیکه جمع آوری اجرایی نشده از روش های سنتی استفاده میکنند و متاسفانه به دلیل نبود فضای کافی کاملا اجرا نمیشود .

تصفیه فاضلاب‌های خانگی مازندران سریعا باید در دستور کار قرار گیرد

نزدیکی آلودگی های میکروبی به محیط زیست

یکی از اعضای هیت علمی دانشگاه نوشیروانی در شهرستان بابل بانظر به اینکه فاضلاب های خانگی در صورت عدم تصفیه عناصری را دارا هستند که به شدت برای محیط زیست خطرناک میباشد . وی گفت :در صورت تصفیه نشدن فاضلاب خانگی امونیاک موجود در آلودگی های میکروبی محیط اطراف را آلوده میکنند.

برای مثال :در جنگ ،یمن به سراغ تصویه خانه های فاضلابی رفتند تا در صورت عدم موجودی کافی بمب بیماری هایی از جمله وبا و حصبه را شیوع دهند . وی اضافه کرد :1متر مکعب فاضلاب توانایی آلوده کردن چهل متر مکعب آب های زیرزمینی را دارا خواهد بود .بنا به این دلیل تصفیه فاضلاب های خانگی یک امر جدی بوده که باید اجرایی شود .

به کارگیری از سپتینگ تانک در استان های شمالی کشور

عضو دانشگاه نوشیروانی با نظر به اینکه در شهرهایی که کانال های جمع آوری فاضلاب ها را ندارند ،از سپتینگ تانک استفاده میکنند . وی افزود :در استان هاس شمالی کشور به دلیل وجود انبوه آب های زیرزمینی از سپتینک تانک یا همان چاه های فاضلابی استفاده میشود .و مکان هایی که اب های زیر زمینی سطح پایینتری دارند چاه های جنبی  مورد استفاده قرار میگیرد .

بنا به اظهار حسین امینی راد :در شهر های بزرگ از جمله بابل،ساری ،قائمشهر که جمعیت بیشتری را دارا هستند دچار آلودگی های بیشتری میشوند. با اجرایی شدن کانال های جمع آوری فاضلاب های خانگی فاضلاب ها جمع آوری میشوند و برای تصفیه به مناطق مشترکی برده خواهند شد> وی خاطر نشان کرد :بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و اهمیت آب تصفیه نمودن فاضلاب ها امریست جدی.و برای استفاده مجدد از آب ها وحفظ بهداشت با به کار گیری از تصفیه خانه فاضلاب ها را مهار کرده ومیتوان از آن ها به عنوان آب درجه دو استفاده کرد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst