نگرانی از کمبود سیب زمینی بی مورد است

معاون زراعت و وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد مصرف کنندگان و کشاورزان کشور دیگر نگران گرانی و کمبود سیب زمینی نخواهند بود زیرا با شروع صادرات این محصول قیمت مناسب تری پیدا خواهد کرد . وی گفت :هرساله در فصل زمستان در شهر جیرفت و جنوب کرمان شاهد خسارت ناشی از سرما زدگی بودیم اما خوشبختانه در سال 97 هیچ گونه خسارت وکاهش تولید را در شهر جیرفت نداریم و با تولید استمرار پاسخ گوی کشور و بازار های خارجی هم میباشیم.
طبق گفت وگو با عباس کشاورز پنجشنبه شب در شهر جیرفت:ممنوعیت صادرات سیب زمینی لغو شد . وی افزود:کشاورزان کشور در فصل برداشت محصول میتوانند بدون هیچ ممانعتی صادرات سیب زمینی خود را شروع کنند . طبق گفته ی معاون زراعت وزارت کشاورزی :جنوب استان کرمان یکی از مهمترین مناطق تامین کننده ی سیب زمینی طرح استمراردر کشور میباشد.
عباس کشاورز خاطرنشانکرد :جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید و مطالبه کشاورزان و برای جلوگیری از ضررهای احتمالی ممنوعیت صادرات این محصول رالغو کرد. عباس کشاورز معاون زراعت و وزارت جهاد کشاورزی از خرید توافقی گوجه کشاورزان شهرهای بوشهرو هرمزگان خبر داد و گفت :در صورتی که قیمت گوجه کاهش بیابد در این استان ها سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍برای خرید توافقی محصول وارد بازار خواهد شد. جنوب استان کرمان 3500هکتاراز کشت سیب زمینی را دارا میباشد.

نگرانی از کمبود سیب زمینی بی مورد است

وزیر کشاورزی دخالتی در امور سیاسی کشور ندارد

شهاب الدین بی مقدارمخالف استیضاح وزیر جهاد کشاورزی محمود حجتی گفت : در این شرایط این استیضاح ها به نفع کشور نمباشد .بحث این است که اگر محمود حجتی برود چه کسی را جایگزین وی میکنید و عملکرد اوچگونه خواهد بود مسئله بسیار مهمی میباشد.نماینده تبریز در مجلس اظهارکرد: وزیر کشاورزی دخالتی در امور سیاسی کشور نداردمثل اینکه در موضوع قیمت گندم عده ای از مردم ناراضی هستند و حجتی هم هم عقیده با آنها میباشد ولی دولت طبق شرایط بودجه کشورتصمیم گرفت که ماهم دوباره نامه ای در خصوص این تصمیم نوشتیم و اعتراضات خودمان را ذکر کردیم .
نماینده تبریز در پاسخ به سوالی که در مورد مشکلات حوزه کشاورزی خرید گندم و تجهیزات بوجودامده بود گفت :تا الان در استان ما برای مشکل خاصی مراجعه نکرده اند . اما در تمام کشور مشکل وجود دارد که شرای جهانی نیز مقصر میباشد. آقای بی مقدار خاطر نشان کرد : از نظر من آقای حجتی شخصی است که همیشه از قشر کشاورز دفاع کرده است .مانند : قیمت کود های هیومیک اسید و قیمت مصوب کود اوره یونجه وغیره که به نفع کشاورزان صحبت کردند اما ایشان برای این فرایند ها مبلغ دقیقی تعیین نمیکند.در این صورت کشاورزان مجبور میشوندکشاورزی را رها نموده و سراغ کار دیگری بروند وبه شهرها مهاجرت کنند . وی افزود ؛در بحث استیضاح تنها وزیر مطرح نیست بلکه هزینه های این استیضاح ها و تلف شدن وقت وزیر. نماینده ها و مجلس نیز قابل توجه میباشد که غیر قابل جبران است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst