استارتاپ های ایرانی بخش کشاورزی

استارتاپ های ایرانی یا خارجی ! این سوالی هستش که خیلی در زمینه کشاورزی فعال هستند از خود می پرسند، امروزه بیشتر رشته ها از اکتشافات و دستاوردهای جدید تکنولوژی برخوردار شده اند در بخش کشاورزی هم از جمله علومی است که با در نظر گرفتن منابع طبیعی محدود به تکنولوژی های روز برای کاهش مشکلات نیازمند است. کشور ایران جزء ابتدایی ترین کشور های دنیا است که کشاورزی و زراعت در آن شروع شده است و حدود یک سوم زمین های ایران توانایی کشاورزی را دارند، ولی به خاطر خاک نامناسب و بی کیفیت توزیع آب در بیشتر زمین های قابل کشت در انجام نمی شود. البته استارتاپ های ایرانی وجود دارند که در این زمینه به موفقیت هایی رسیده اند ولی کافی نیست استارتاپ های ایرانی نیاز به بالا بردن سطح علمی و تکنیکال خود دارند تا بتوانند با استارتاپ های خارجی رقابت کنند. با معرفی بهترین استارتاپ های بخش کشاورزی برای بهبود عملکرد و بالا بردن میزان سطح علمی کشاورزان اقدامی موثر برای راه اندازی استارتاپ های بخش کشاورزی ایران برای بهتر شدن حوزه های برنامه ریزی، خدمات و ایجاد شبکه های تخصصی در صنعت کشاورزی باشد.

استارتاپ های ایرانی یا خارجی بخش کشاورزی

معرفی استارتاپ های خارجی

1) شرکت : فارم لاگز بخش فعالیت : کشاورزی ، پلتفرم کنترل و برنامه ریزی فعالیتهای کشاورزی

این شرکت به کمک پلتفرم نرم افزاری به کشاورزان در فعالیتهای مدیریت کشاورزی و بازاریابی و فروش کمک می کند. نرم افزار ارائه شده این شرکت حاوی قسمت های بازاریابی، برنامه ریزی، گزارش دهی ، میزان بارندگی و … می باشد. در قسمت بازاریابی، امکاناتی مانند تحلیل و بررسی قیمت بازار، ارزیابی میزان ریسک، ارائه مدل درآمد و پیش بینی میزان فروش را شامل می شود. در قسمت برنامه ریزی نکاتی مانند مقدار کاشت در هر زمین و نوع محصول، نوع کود مصرفی، فعالیتهای کشاورزی و هزینه های آن را ارائه می دهد . در قسمت تصویربرداری سلامت محصولات با ارائه تصاویر ماهواره ای اطلاعاتی در مورد کمبود و نوع بیماریها را گزارش می دهد .

نام شرکت : استلا اپ بخش فعالیت : دامداری ، پلتفرم کنترل و برنامه ریزی فعالیتهای کشاورزی

این استارتاپ پلتفرم ‌های آنلاینی برای جمع آوری اطلاعات در رابطه با تامین شیر و لبنیات را به دامداران و کشاورزان عرضه می کند . این شرکت سیستمهایی برای زنجیره تامین شیر و لبنیات در کشور هند را تهیه کرده است. برای تامین شیر، این شرکت به کمک نرم افزار SmartAMCU وظیفه هماهنگی و اصلاح شیر خریداری شده از دامداری های کوچک در هند را انجام می دهد و کیفیت و میزان شیر اندازه گیری و میزان قیمت شیر را به خریدار اعلام می کند. نرم افزار دیگر این شرکت به نام ConTrak شرایط نگهداری شیر، مثل دما و پاکیزگی منبع نگهداری را آزمایش می کند. و دیگر نرم افزار این شرکت نرم افزاری است که به کمک آن کشاورزان و دامداران می توانند محصولات خود را به فروش برسانند و بدون واسطه مبلغ پرداختی را دریافت کنند.

نام شرکت : اِسکو بخش فعالیت : کشاورزان مناطق محروم ، پلتفرم ارائه دهنده ی اطلاعات و خدمات پشتیبانی

فعالیت این شرکت برای دسترسی اطلاعات کشاورزان در مناطق محروم مثل غنا و تانزانیا فعالیت می کند. فعالیت آن برای فعالیتهای پیمایشی مثل وضعیت بازار، تعداد کارگران و کشاورزان است .

1 پاسخ به استارتاپ های ایرانی یا خارجی بخش کشاورزی
  1. همه استارآپ ها اصلی ایران دست نهادهای نظامی دولتی هستی بخش خصوصی توی ایران بازار محکوم به له شدن هستش


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst