چطور از کاکتوس ها مراقبت کنیم؟

شرایط نگهداری کاکتوس در منزل، کاکتوس به خاطر رشد سریع و آسان آن معروف است . کاکتوس نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری احتیاج دارد تا بتواند رشد خوبی داشته باشد. با استفاده از کود کاکتوس میتوان رشد این گیاه را افزایش داد. کاکتوس و دیگر گیاهان با برگ های آبدار و پر به کمک ریشه معلوم می شوند که آب و مواد مورد نیاز را ذخیره می کنند تا شرایط سخت را تحمل کنند. بیشتر کاکتوس ها فصل رشد و نمو دارند. معمولا فصل رشد از بهار شروع و تا پاییز ادامه دارد . در فصل رشد و نمو حتما به یک بار آبیاری در هفته نیاز دارد. وقتی بزرگتر می شود به آب بیشتری احتیاج دارند. باید به طور کامل آبیاری شوند به گونه ای که آب از زیر گلدان ها خارج شود. غرقاب شدن خاک هم سبب پوسیدگی و قارچ در اطراف ریشه گیاه می شود . در مجموع کاکتوس در برابر گیاهان دیگر به آب کمتری نیاز دارد پس با آبیاری بیش از نیاز آن سبب از بین رفتن گیاه و پوسیدگی آن می شوید.

عکس کاکتوس و نگهداری از کاکتوس

نگهداری کاکتوس در زمستان در خانه

شرایط نگهداری کاکتوس در منزل، در کل ماه های زمستان، کاکتوس از آب و دما کم استفاده می کند پس مقدار کمی آب در هر زمان مشخص دهید . دمای خنک و خشک و کم آب خاک گیاه را سفت و محکم می کنند و جوانه های کاکتوس را بارور می سازد . پشت پنجره های منزل می توانند محیطی بسیار خوب و مناسبی در طول فصل زمستان باشد. کاکتوس در دمای عادی اتاق رشد خوب و مناسبی خواهد داشت . ولی امکان شکوفه نکردن و بارور نشدن است . همین طور بهتر است که در زمان کمون و توقف رشد گیاه از کود دادن به کاکتوس ها جلوگیری کنید.

در طی مدت فصل رشد، اضافه کردن کود در هر بار آبیاری به کاکتوس بسیار مفید و مناسب است . کود باید دارای تناسب درستی از پتاسیم ، نیتروژن، فسفر و آهن مناسب برای کاکتوس باشد.

مقدار نور مورد نیاز در هر کاکتوس متفاوت است . در مجموع می توان گفت که آنها نور خورشید یا نور غیر مستقیم را ترجیح می دهند ولی باید به رفتار گیاه بسیار توجه کرد . اگر کاکتوس نور بیش از نیاز خود دریافت کند، امکان دارد سفید شود یا قسمت های نارنجی ، زرد در برگ ها ایجاد شود. همین طور آفتاب می تواند با تابش مستقیم برگ های گیاه را بسوزاند . اگر که نور کمی را دریافت کند امکان دارد دچار کمبود کلروفیل شود. در کاکتوس های گرد این موضوع دارای اهمیت ویژه ای است و باید گلدان ها را منظم جا به جا شود .

با ترکیب یک بخش از خاک گلدان با یک بخش ماسه و شن خاک مناسب با زهکشی خوبی را می توان تهیه کرد . کاکتوس به علت آبیاری زیاد و خاک نامناسب بدون زهکشی، نور نامناسب دچار انواع بیماری های قارچی شود. وجود لک های سفید بر پیکر کاکتوس احتمال بیماری قارچی و آفت هست.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst