تعریف کود سکوسترین

کود آهن سکوسترین یکی از کودهای مصرفی در ایران است که دارای کاربرد زیادی در کشاورزی ایران شده است و به عنوان بهترین نوع کود ایران شناخته می شود. یکی از شرکتهای واردکننده این کود شرکت پالایش کود می باشد. آهن یکی از عنصر های مورد نیاز و تقریبا کم مصرف گیاهان است برای شاخت همو پروتئین و ایجاد سبزینه یا همان کلروفیل گیاه دارای اهمیت ویژه است. بیشتر خاک های کشاورزی ایران دارای خاک آهکی و قلیایی می باشند و کمبود آهن در خاک رایج است زردی رنگ برگ گیاهان به دلیل تشکیل نشدن کلروفیل از علل کمبود آهن در خاک است و به دلیل همین کمبود آهن عملکرد خاک و گیاه دچار مشکل شده و گیاهان سالم و خوبی نخواهیم داشت. که با مصرف کود آهن به خصوص کلاته که عملکردی خوبی دراین خاک ها دارد می توان از این مشکلات جلوگیری کرد. کمبود آهن بیشترین خسارت را به درختان میوه در مناطق خشک می زند و گیاهان زینتی نیز بیشترین تاثیر منفی را از کمبود آهن می گیرد. در ایران در پهنه شمالی و جنوبی درختان میوه به خصوص مرکبات و پنبه بیشترین کمبود آهن را دارند. که برای درمان آن ها نمی توان دیگر کودهای آهن دار را استفاده کرد علت هم هیدرولیز شدن زمان ترکیب شدن با خاک های قلیایی و آهکی است ولی عملکرد کلات بسیار مناسب این مناطق است.

کود آهن سکوسترین

نحوه استفاده از کود آهن سکوسترین

عوامل نامساعد برای خاک مانند بی کربنات زیاد یا همان آهکی بودن خاک، قلیایی بودن و عوامل میکروبی بر کلات آهن تاثیر نمی گذارد، این کود آهن دارای عملکرد بسیار مناسبی در انواع خاک می باشد. کود آهن سکوسترین در آب حل شده و دارای اثر گذاری سریع می باشد سرعت و مقدار جذب گیاه از آن خیلی زود دیده می شود. این کود آهن دار را به هیچ وجه به صورت محلول پاش روی درختان و گیاهان نباید استفاده کرد.  زمان استفاده از کلات چه بازه زمانی است؟ این کود را در هر بازه زمانی از رشد گیاهان می توان استفاده کرد. مقدار استفاده از کلات چقدر است؟ بسته به نوع مصرف و سن گیاه و نوع زراعت مقدار آن تغییر می کند برای گیاهان زینتی مقدار سه گرم و برای گیاهان زراعی کشاورزی در هر ۱۰۰۰۰مترمربع (یک هکتار) تا حدود شش کیلوگرم استفاده می گردد.

10 دیدگاه در کود آهن سکوسترین چیست؟
  1. تشکرازمعلومات مفید تان ولی درمقدار استفاده از کلات تحریر شده که<> برای گیاهان زینتی مقدار سه گرم و برای گیاهان زراعی کشاورزی در هر مترمربع تا حدود چهار کیلوگرم استفاده می گردد. این مقدارچهارکیلوگرام اشتباه نیست؟

    • اشتباه ما را در نوشته های مقاله ببخشید، مطالب فوق اصلاح گردید.
      سپاس بیکران از دقت شما دوست گرامی

  2. واقعا از کودهاتون راضی هستم هم قیمت مناسب بود هم تاثیرش خوب بودتشکر

  3. تفاوت بین سکوسترین آهن با کلات آهن چی هستش؟

  4. چطور میتونم نمایندگی شما رو بگیرم؟

  5. کود شما رو از کجا بخریم

  6. کود سکوسترین کلات چی موجود دارید؟

  7. کودهای شما رو به روش قطره ایی استفاده کردم واقعا بی نظیر هستند سپاسگزارم

  8. کود کلات آهن با اورتو 5/5 را استفاده کردم بسیار رازی هستم چون در مدت زمان یک هفته برگ های درختانم سبز شد. ممنون از کود خوبتون


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst