علت تامین نشدن کود مورد نیازکشاورزان چیست ؟

به گزارش رسانه های داخلی : قاسم تاروردی ریس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو بیان داشت: علت تامین نشدن کود مورد نیاز کشاورزان مشکل در حمل و نقل میباشد. تاروردی زاد عنوان کرد :یکی از عوامل مهم در تامین نشدن کود مورد نیاز کشاورزان مشکل حمل و نقل و کمبود ماشین آلات حمل میباشد زیرا کودها از طریق بنادر به ماکو انتقال و توزیع میابند، (این کودهای مورد نیاز عبارت است کود اوره ، کود هیومیک اسید و فروش کود سولفات آهن ) که امیدواریم مسَولین این مشکلات را خاتمه بخشند هم اکنون کشاورزان به 350 تن کود نیازمند هستند.

کشت کلزا و خرید کود کلزا

حدود هفتاددرصد کشت شصد و پنج هکتار گندم آبی در ماکو اقتصاص داده شده است

قاسم تاروردی زاده گفت :کشاورزی یک حوضه ریسک پذیر است و عواملی ممکن است در رابطه با وارد کردن خسارت به این حوزه در زندگی بشر تاثیر گذاشته و نقش بسزایی را اعمال کند که این امر مستوجب جلوگیری ازآن و امادگی و مجهز شدن به امکانات لازم است. ریس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو افزود : حدود هفتاددرصد کشت شصد و پنج هکتار گندم آبی در ماکو اقتصاص داده شده است  وی ادامه داد: از پنجاه و چهار هکتار گندم دیمی بیست و پنج الی سی درصد این هدف محقق شده ، که آمار بعد از افزایش بارندگی ها به رقم صددرصدی می رسد .

بنا به اظهار قاسم تاروردی ، پارسال بر اثر حوادث طبیعی پنج میلیارد و صد میلیون تومان در صنعت کشاورزی این ناحیه خسارت وارد شده بود، وی بیان داشت : اماری که کمیته خسارت اعلام کرده ؛به سیصد نفر در این ناحیه خسارت وارد شده است. رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو آسیب وارده که ناشی از عوامل طبیعی بر اراضی این شهر بوده را خاطر نشان کرد و گفت :حدود نهصد و پنجاه هکتار از مساحت زمین ها که تشکیل شده از این عوامل  بوده سی تا هشتاد درصد خسارت دیده اند.

وی ادامه داد : پارسال میزان بارندگی به میزان چهارصد و بیست میلیمتری در بلند مدت بوده ایم که در ماکو بی سابقه نیز می باشد وی ادامه داد : سیل وتگرگ وطوفان عامل های تخریب و آسیب رسان هستند. رئیس جهاد کشاورزی مرودشت برای اولین بار کاشت کلزا به روش پشته ای را به مطبوعات اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگذاری ایانا در استان فارش؛عزیز رحیمی گفت : برای نخستین بار در سی هکتار از زمینهای زیر کشت شهرستان مرودشت، کلزا بر روی پشته کاشت شده است همچنین وی گفت : دستگاه ریز دانه فراینده کشت مکانیکی را برعهده داشته  است و در ناحیه یی از زمین های زیرکشت از آبیاری نواری تیپ استفاده شده است.

عزیز رحیمی افزود :سیستم کاشت را معمولا روی بسترهای بلند انجام میدهند که این جدیدتر روش مناسب زمینهای آبی دنیای مدرن می باشد، یکی از مزایای این سیستم کاشت ، صرفه جویی در مصرف آب و دیگری افزایش بهره وری در کود و بذر است . همچنین هشتصد و شصد و پنج هکتار کلزا امسال در شهر مرودشت کاشته شده است .

منبع ایانا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst