واردات ده میلیون تنی کالاهای ضروری به کشور

بر طبق جدیدترین اطلاعات و آمار تجارت خارجی ایران در ۷ ماهه گذشته امسال بیشتر از ده میلیون تن کالاهای ضروری به کشور وارد شده است . به گفته روابط عمومی گمرک کشور، امسال طی ۷ ماه گذشته ده میلیون و۴۵۰ هزار تن کالاهای ضروری به ارزش پنج میلیارد و سیصد و چهل و سه میلیون دلار به ایران وارد شده است.

واردات ده میلیون تنی کالاهای ضروری به کشور | پالایش کود

واردات ده میلیون تنی کالاهای ضروری به کشور

کالاهای ضروری کدامند ؟

کالاهای ضروری کشور شامل گندم، شکر و قند، کنجاله سویا، جو، گوشت قرمز، دارو، روغن خوراکی، دانه های روغنی، ذرت، برنج و انواع کود شامل هیومیک اسید ، کود اوره می باشد که طی ۷ ماهه ی امسال به ایران وارد شده است. بررسی ها به نقل از آمار تجارت خارجی نشان میدهد در مدت ۷ ماهه ی امسال محصول گندم کمترین و ذرت بیشترین مقدار واردات را به خود اختصاص داده است.

همچنین نشان میدهد گوشت قرمز، دانه های روغنی، جو، ذرت با روند رو به رشد مواجه بوده است، به این صورت که جو ۹٪ ، دانه های روغنی 22٪ ، گوشت قرمز 19٪ ، ذرت 21٪ از دیدگاه روند رو به رشد افزایش داشته است. بر طبق این گزارش ذرت به میزان چهار میلیون و هفت صدوشصت و شش تن به قیمت 1 میلیارد و صدوهجده میلیون دلار در رتبه نخست کالاهای ضروری قرار دارد، که با مقایسه سال گذشته بیست و یک درصد افزایش داشته داشته است.

این گزارش می افزاید؛ رئیس کل گمرک کشور فرود عسگری در حدود یک ماه گذسته فرمان ترخیص شتابزده و حمل و نقل کالاهای ضروری را گمرک به طرف کارخانه ها تولیدی را به اداره گمرکات  ایران صادر کرده است و خدمات بیست و چهار ساعته و شبانه روزی به خاطر وضیعت کنونی کشور که از لحاظ اقتصادی به آن دچار شده ایم در گمرکات سراسر کشور ایجاد شده است و ترخیصات در سامانه جامع گمرکی در اداره واردات گمرکی به صورت لحظه یی مانیتور و نظارت می شود.

ایانا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst