اثرگذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک

اثر گذاری کود آهن بیولوژیک خاک کشاورزی و زمین زراعی جهت باردهی بیشتر نیاز مواد دیگری علاوه بر آهن به هومیک اسید، پتاس و… دارد که کود آهن بیولوژیک این نیاز را تامین می کند و باعث بهبود عملکرد خاک شده و اثرگذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک علاوه بر آهن رسانی تامین مواد معدنی مورد نیاز خاک می باشد که باعث باروری و رشد گیاهان با اثر به مراتب بهتر و سریع تر می باشد. از جمله موارد اثرگذاری کود آهن بیولوژیک برروی خاک اثر تثبیت کننده آهن در خاک می باشد و همچنین دارای اثر جانبی بالای حل کنندگی فسفات می باشد که تحت شرایط مختلف روی گیاهان مختلف تست شده و به اثبات رسیده است. کود آهن بیولوژیک می تواند بخش زیادی از آهن گیاهان را تامین کند و با انحلال فسفات باعث تولید هورمون های رشد گیاهان شده که این عمل به شکل طبیعی با افزودن این کود در خود گیاه صورت می گیرد. با افزودن کود آهن بیولوژیک، آب و مواد غذایی بهتر جذب گیاه می گردد و سبب پخش و گسترش ریشه می گردد. باکتری های زیادی در این کود آهن دار وجود دارد که باعث مقاومت بیشتر گیاه شده و قدرت ماندگاری آن را در برابر آفات بالا می برد. کود آهن بیولوژیک دارای اثر مضربرای انسان نیست با وارد شدن در چرخه زیستی اثرات مفید از جمله افزایش آهن را برای انسان خواهد داشت.

اثر گذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک

اثر گذاری کود آهن بیولوژیک بر روی خاک

مواد اصلی در اثرگذاری کود آهن بیولوژیک

با وجود ایجاد مشکلات زیادی که در سال های اخیر برای بخش محیط زیست و کشاورزی ایجاد شده است هنوز بزرگترین و مهم ترین مشکل جهان امنیت غذایی و تأمین این نیاز اولیۀ انسانی است. مشکل تامین امنیت غذایی سبب افزایش مشکلات زیست محیطی می شود چون از یک طرف در کشورهای توسعه نیافته افزایش جمعیت باعث کاهش میزان تولید و استفاده بیش از اندازه از منابع می شود و از طرف دیگر در کشورهای توسعه یافته وجود تکنولوژی های جدید سبب بوم ناسازگار بودن با محیط زیست گشته است و عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی جدید رسیدن از پایداری به ناپایداری است.

کود آهن بیولوژیک ، مانند کود آهن دارای اثر افزایش آهن به خاک جهت رفع نیاز گیاه می باشد با این تفاوت که دارای مقداری مواد بیولوژیکی نیتروژن دار جهت جاگزین کردن با کود شیمیایی است از جمله مواد اصلی کود آهن بیولوژیک : آهن، هومیک اسید و پتاسیم به اضافه مواد ازت دار می باشد.
در مطالب بعدی در مورد نحوه استفاده از کود آهن بیولوژیک در کشاورزی مطالب بیشتری ارائه خواهیم کرد…

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst