نحوه ساخت کود ارگانیک در منزل

ساخت کود ارگانیک در منزل آن قدر ساده و پیش پا افتاده است که حتی گاهی خودتان نمی دانید که در حال تهیه این کود با آگاهی از نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک هستید! اما افزودن و تهیه این کود ها گاهی نتیجه عکس در تولید و پرورش گیاهان دارند! تنها آشنایی با عناصر تشکیل دهنده کودهای ارگانیک در این زمینه به شما کمک نمی کند و در مجموع باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید و از ارتکاب اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک خودداری کنید.

اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک

اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک

ترکیبات ساخت کود ارگانیک

افزودن مکرر مواد غذایی

برخی در کود ارگانیک تنها از مواد زائد آشپزخانه نظیر پوست های میوه، تفاله های چای ، دانه های قهوه و…استفاده می کنند. دقت داشته باشید که ترکیب موثری از کود اورگانیک حاوی چندین ماده به صورت همزمان است. برای این که نسبت مناسبی میان مواد غذایی و سایر مواد نظیر چوب، کاغذ و …برقرار شود، در ظرف مخصوص کود اورگانیک به ازای هر بار افزودن غذا و مواد غذایی زائد، از تراشه های چوب ، کاغذ و سایز موادی که قابل خوردن نیستند استفاده کنید.
از هر ماده ای در کود استفاده نکنید
مواد پروتئینی ، لبنیات فاسد نظیر ماست و شیر، دانه های غذایی، سس ها و رنگ دهنده ها و طعم دهند های غذایی و سایر موادی که ممکن است حاوی سم های مخرب در اثر ماندن و فاسد شدن باشند نباید در کودهای ارگانیک به کار برده شوند و از بکار بردن کودهای شیمیایی مثل سولفات مس خودداری کنید چون ماهیت ارگانیک بودن آن تغییر پبدا میکند.
از ظرف های مخصوص کود استفاده کنید
برای ساخت کود ارگانیک وسایل مختلفی وجود دارد و در واقع ظرف های مخصوص کود ارگانیک نیز در دسترس است که با استفاده از آن ها می توانید مواد را با خیال راحت در این ظروف مخلوط کنید. اما دقت داشته باشید که اگر خودتان به صورت دستی ظرف را می سازید یا از ظروف در دسترس استفاده می کنید، باید به جنس آن توجه داشته باشید.

0 دیدگاه در اشتباهات رایج در ساخت کود ارگانیک
  1. خیلی ممنونم از توصیه هاتون. واقعا مفید بودند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst