تزریق کود آهن برای درخت

گیاهان مختلف علائم خاصی نسبت به کمبود آهن نشان می دهند و علایم کمبود آهن در گیاهان به شکل های گوناگونی از جمله زردی برگ، عدم رشد مناسب و رنگ پریدگی میوه، کاهش اندازه برگ و… نشان می دهند که خود این عوامل نیز می تواند براثر نشانه های دیگر ظاهر شود مثلا زردی برگ در گیاهان می تواند به علت کمبود نیتروژن، منیزیم، گوگرد و یا برخی دیگر از عناصر و یا علت های متفاوت دیگری مانند کمی نور، آفات و … باشد بنابراین قبل از این که بخواهید از کود آهن جهت ترمیم گیاهان استفاده کنید علت و بیماری گیاه را به خوبی شناسایی نمایید و از کارشناسان خبره و مطلع در این زمینه کمک بخواهید.

بررسی گیاه قبل از تزریق کود آهن

بررسی گیاه قبل از تزریق کود آهن

بررسی گیاه قبل از تزریق کود آهن و مناطق مستعد

منطقه و زمین زراعی نشان گر بسیار خوبی جهت مقدار آهن در خاک و مقدار جذب گیاهان می باشد از این جمله خاک های لاتریت دار منطقه استوایی دارای مقدار آهن زیادی می باشند و قسمت های زیادی را گاسن های آهنی در این بخش ظهور پیدا کرده و معمولا بهترین گیاهان از نظر مقدار آهن در این بخش ها رشد می کند و بدترین نوع خاک نیز خاک های آلی مردابی می باشند که فقیر از آهن بوده و گیاهان در این بخش رشد ندارند. و اصولا ذخیره مواد آلی در این خاک ها بی اثر است.
این که خاک زمین زراعی و باغبانی مورد نظر در کدام بخش قرار گرفته می تواند از دیدگاه اولیه جهت کمبود آهن آشکار کننده خوبی باشد بنابراین قبل ازتیمار با کود آهن، مقدار آهن خاک باید سنجیده شود چناچه مقدار آهن در حد نیاز گیاه وجود دارد عوامل دیگری از جمله تهویه نامناسب و یا عوامل دیگری مانند آبیاری و … را نیز باید مدنظر داشت. بعضی از عناصر نیز با وجود آهن در خاک مقابله می کنند و باعث از بین رفتن آهن می شوند بنابراین باید عناصر مزاحم در خاک نیز شناسایی شوند و در رفع عناصر مزاحم بپردازید. بنابراین قبل از مصرف کود آهن می توانید عوامل مختلف تاثیرگذار بر خاک کشاورزی را بررسی و رفع نمائید. در انتخاب کود آهن باید دقیت بسیاری شود هم اکنون بهترین کود آهن با نام شرکت پالایش کود در بازار ایران عرضه می شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst