آنلایز عناصر کود کاکتوس

کاکتوس گیاهی مقاوم نسبت به گرما و خشکی است. مقاومت کاکتوس به دماهای بالا تا حدی است که اگر دمای میانگین از 40 درجه سانتی گراد پایین تر باشد این گیاه میمیرد. این حساسیت در گیاه کاکتوس و در زمینه تغذیه گیاه نیز وجود دارد. ترکیبات کود کاکتوس که برای این گیاه استفاده میشود مهم است. در برخی از بیابان ها که رشد کاکتوس کنترل شده نیست و از کود کاکتوس استفاده نمیشود، رشد گیاه به وسیله عوامل محیطی تعدیل میشود و البته کند تر خواهد بود. کود کاکتوس حاوی عناصر مختلفی است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

ترکیبات کود کاکتوس (بخش دوم)

ترکیبات کود کاکتوس (بخش دوم)

معرفی ترکیبات کود کاکتوس

همان طور که در بخش اول معرفی ترکیبات کود کاکتوس گفته شد، کود ها حاوی عناصر کمیاب دیگری نیز هستند که معمولا در لیست مواد تشکیل دهنده کود کاکتوس درج نمیشوند. بور نمونه ای از این عناصر می باشد.

عناصر کمیاب در کود کاکتوس

سیلیکون یک عنصر کمیاب دیگر است که در اغلب موارد نیاز گیاه به این عنصر توسط تولید کنندگان کود کاکتوس نادیده گرفته میشود. معمولا سیلیکون را به صورت مخلوط با ریگ به خاک اضافه می کنند. سیلیکون یک ریزمغذی مهم در انواع گیاهان می باشد که حتی به عنوان عنصر ساختاری و طبیعی در بخش هایی از گیاهان به خصوص در دیاتومه ها و علف ها دیده میشود.
نسبت عناصر در کودهای کاکتوس
نسبت سه عنصر پتاسیم، نیتروژن و فسفر در کودها تعیین کننده نوع کود کاکتوسی است که استفاده می کنید. برای گیاهانی که شادتر هستند و در محیط بهینه تری زندگی می کنند، این نسبت در کود کاکتوس برای نیتروژن کمتر و برای فسفر بیش تر خواهد بود.
دقت داشته باشید که نسبت های استفاده شده در کود کاکتوس با سایر گیاهان متفاوت است؛ مثلا در گیاه یوفوریا نسبت بالای نیتروژن شادابی گیاه را افزایش می دهد.
تاثیر کود کاکتوس
با استفاده از کود مخصوص کاکتوس تولید میکروارگانیسم ها افزایش می یابد و اگر زمان استفاده از کود مناسب باشد، فعال شدن میکروارگانیسم ها تشویق خواهد شد.

0 دیدگاه در ترکیبات کود کاکتوس (بخش دوم)
  1. بله کاملا صحیح است. کود کاکتوس تاثیر بسزایی در آن دارد. تشکر.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst