ساخت کود اورگانیک کاکتوس در خانه

شاید تصور کنید که با توجه به رشد کوتاه گیاه کاکتوس ، نیاز آن به مقادیر مختلف و متناوب کود کاکتوس از سایر گیاهان کمتر باشد. اما حقیقت این است که خانواده کاکتوس ظرفیت های زیادی برای رشد و گلدهی دارند که با دقت بالا در نگهداری از آن ها و مصرف مداوم کودهای کاکتوس می توان آن هارا آشکار کرد.
استفاده از کود کاکتوس رنگ گیاه را تغییر می دهد و شادابی آن را با توجه به ترکیبات کود کاکتوس بیشتر می کند. شما می توانید کود کاکتوس را به صورت دستی و موقت برای گیاهان کاکتوس تولید کنید و بعد از این که آثار استفاده از کود کاکتوس را در گیاه خود مشاهده کردید، از کودهای استاندارد کاکتوس استفاده نمایید.

تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

روش تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل

ساخت کود کاکتوس درمنزل و تهیه کود کاکتوس با استفاده از ترکیبات خاص آن در خانه شاید غیرممکن به نظر برسد. اما تجربه ثابت کرده است که برخی از مواد در منزل به عنوان کود ارگانیک می توانند راهکاری مناسبی برای کوددهی به کاکتوس ها باشند. گیاه چای یکی از بهترین نمونه های کود ارگانیک در سطح خانه است که می توان از آن برای رشد بیشتر کاکتوس و ساکولنت به عنوان کود کاکتوس استفاده کرد.

مراحل تهیه کود کاکتوس با چای

• ابتدا مقداری چای خشک را بسته به تعداد گیاهان کاکتوس خود بردارید و در یک کیسه پارچه ای مقاوم بریزید. این کیسه باید حفره و تخلخل لازم را برای خروج عصاره چای و ایجاد کود کاکتوس داشته باشد.
• کیسه را گره بزنید و در یک گالن آب و در سطح آب کیسه را شناور کنید. سعی کنید که کیسه از سطح آب عمیق تر نرود.
• مقدار چای استفاده شده برای تهیه کود کاکتوس در منزل نسبی است.
• درب گالن را ببندید و سرنخی که کیسه را با آن بسته اید را بیرون قرار دهید.
• بعد از 4 روز درب گالن را برای مشاهده کیفیت کود کاکتوس ایجاد شده باز کنید. مشاهده می کنید که کود مخصوص کاکتوس ارگانیک تولید شده مایعی تقریبا قهوه ای رنگ خواهد بود که بوی مطبوعی نیز دارد.

0 دیدگاه در تولید کود ارگانیک کاکتوس در منزل
  1. مطالبتون تکه بخدا… خیلی به دردم خورد ممنون

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst