کود زیستی

کود زیستی

موارد کاربرد کود زیستی

همان طور که گفته شد، به دلیل عدم آلودگی در به کارگیری کود زیستی این کود در موارد بسیاری کاربرد دارد. از جمله موارد کاربرد این کود می توان به استفاده در مزارع، زمین های کشاورزی، باغ ها، گیاهان خانگی و گیاهان آپارتمانی و هر جایی که نیاز به استفاده از کود وجود دارد، اشاره کرد. البته مواد دیگری برای رشد مناسب و طبیعی گیاهان وجود دارند که از جمله آن ها می توان به تقویت کننده ها(مخصوص گیاهان آپارتمانی و گلخانه ها) و کودهایی همچون کلات آهن اشاره کرد.

چرا کود زیستی

کود زیستی به میکروارگانیسم هایی گفته می شود که در رشد و باروری خاک نقش ویژه ای دارند. در واقع این میکروارگانیسم ها مواد معدنی موجود در خاک را جذب، و آن ها را تبدیل به مواد غذایی و تقویتی بسیار مفید برای رشد گیاهان می کنند. این نوع کود از آن جهت حائز اهمیت است که کاملاً طبیعی و عاری از هرگونه ماده شیمیایی می باشد و هیچگونه آلودگی زیستی در پی ندارد. در واقع می توان ادعا کرد که کود زیستی هیچ آسیبی به اکوسیستم و محیط زیست وارد نمی کند. همچنین محصولات حاصل از آن، در کنار رشد مناسبی که دارند، کاملا سالم و بهداشتی اند و اثری از وجود سموم شیمیایی در آن ها نخواهد بود. با بکارگیری این کود نیازی به استفاده از آفت کش ها و سموم شیمیایی ندارید(یا بسیار کم خواهد بود) و این یعنی کاهش هزینه در استفاده از این مواد مضر.

مزایای استفاده از کود زیستی

• جلوگیری از شور شدن خاک به علت وجود گوگرد
• عدم نیاز به استفاده از سموم و آفت کش ها
• محصول بدست آمده کاملاً سالم و به دور از سم و مواد شیمیایی می باشد
• ذخیره و آزاد سازی آب به صورت مداوم(حل مشکل کمبود آب و خشکسالی)
• حاصلخیز شدن خاک
• عدم آلودگی زیستی
• کاهش شدید نیاز به مواد شیمیایی

کود زیستی

خرید کود زیستی

کود زیستی یا همان کودهای بیولوژیک از انواع کودهایی است که مواد حاصلخیز کننده را به خاک منتقل می کند. کودهای زیستی دارای چندین گونه مواد میکروارگانیسم سودمند برای فراهم کردن جذب بهتر ویتامین ها و مواد معدنی خاک به گیاهان می باشند. کود زیستی سبب می گردد مقدار میزان مواد غذایی و مواد آلی خاک افزایش پیدا کرده و نیاز به مصرف کودهای شیمیایی کم تر شود. به همین دلیل به کشاورزان و باغبانان توصیه می گردد در فواصل مشخص در سال برای بدست آوردن محصولات مرغوب تراز این نوع کود برای خاک مورد مصرف گیاهان خود استفاده نمایند. اما نکته مهم در خرید کود زیستی خرید کود اصل و بدون هر گونه افزودنی مواد شیمیایی و با کیفیت مطلوب می باشد. که برای بدست آوردن هدف مورد نظر جهت تهیه و خرید این باید به شرکت ها و تولید کنندگانی مراجعه شود که دارای سابقه و تجربه خوبی در این زمینه هستند و توان تولید و تهیه میزان کافی کود به اندازه نیاز مصرف کننده را دارا بوده و دارای استاندارد و برند معتبری باشند. باید در نظر داشت کیفیت و مرغوبیت کود نقش مهمی در بدست آوردن شادابی، رشد و نمو گیاه دارد و با تهیه این کود مرغوب نیازی به کودپاشی مکرر و فراوان نیست.

محصولات کود

twst