کود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست

موارد کاربرد کود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست همانند کودهای ارگانیک دیگر، موارد کاربرد زیادی را دارا می باشد. بطوریکه می توان از آن در باغ ها، زمین های زراعی و همچنین برای پرورش گیاهان گلخانه ای استفاده کرد. از سایر کاربردهای کود ورمی کمپوست می توان به استفاده در پرورش گیاهان آپارتمانی، گل های آپارتمانی، گیاهان خانگی و ... اشاره کرد. گفتنی است که کمپوستها در حال حاضر به دو صورت خانگی و انبوه تولید می شود و به دلیل کارایی بالا، فروش این محصول رو به افزایش است.

چرا کود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست از دو کلمه ورمی(که از کلمه worm گرفته شده) به معنای کرم، و کمپوست به معنای کود آلی تشکیل شده و به کودی گفته می شود که از فعالیت های کرم های خاکی حاصل شده باشد. در طبیعت چیزی حدود 2700 نوع از این کرم های خاکی موجود است که با مصرف مواد معدنی موجود در خاک و دفع این مواد، کودی را تولید می کنند که متشکل از مواد مفید و مغذی برای رشد گیاهان می باشد. فسفر، نیتروژن و پتاسیم از جمله موادی هستند که برای رشد مناسب گیاه ضروری است که این سه ماده به وفور در این کود یافت می شود. همچنین به دلیل جابه جایی دائم کرم ها در خاک، سوراخ هایی در این کود پدید می آید که عمل اکسیژن رسانی را به خاک و در نتیجه ریشه گیاه، آسان می کند. در ضمن استفاده از این کود باعث رشد بهتر و قد کشیدن گیاه می شود.

مزایای استفاده از کود ورمی کمپوست

• هزینه پایین کود ورمی کمپوست
• ذخیره و آزادسازی منظم و تدریجی مواد مورد نیاز گیاه
• مناسب برای دوران خشکسالی
• مصرف آب کمتر به دلیل ذخیره آب توسط این کود ارگانیک
• قدرت جذب بالای مواد معدنی موجود در خاک
• کاهش آلودگی های زیستی
• قابل استفاده در زمین های شور و نابارور

صرفه جویی با کود ورمی کمپوست

اجازه دهید مختصری به مزایا و اثرات مثبتی که در صرفه جویی با کود ورمی کمپوست وجود دارد بپردازیم. مشکل کم آبی اثرات زیانباری در بخش کشاورزی بوجود آورده است که استفاده از این کود راه حل مناسبی برای غلبه بر کم آبی است. خاصیت اسفنجی کود ورمی کمپوست موجب ذخیره سازی آب بیشتر در آن ها شده و کاهش مصرف آب را شاهد خواهیم بود. بعلاوه رطوبت موجود در ورمی کمپوست موجب می شود بستر مناسبی برای کشت ایجاد شده و نیازی به مصرف آب نباشد.
کود های شیمیایی تهدید بزرگی برای محیط زیست می باشد. این کود بعنوان یک کود ارگانیک و کود آلی که بر پایه مواد طبیعی در محیط زیست تولید می شود و هیچگونه مواد شیمیایی در تولید آن بکار نمی رود، جهت تولیدات سالم و صرفه جویی در تمامی موارد مربوط به کشاورزی قابلیت جایگزینی با سایر کود ها را دارد.
این کود با استفاده از کرم های خاکی تولید می شود و محدودیتی در فضا ندارد. چنانکه قابلیت تولید در فضا های باز و سر بسته را دارد همچنین میزان مصرف و استفاده از آن نسبت به دیگر کود ها کمتر می باشد. از آنجا که از کود های دامی تولید می شود، موجب حذف فضولات دامی از محیط زیست نیز خواهد شد.

کود ورمی کمپوست

خرید کود ورمی کمپوست

کود کمپوست نمونه ای از کود های ارگانیک یا همان طبیعی می باشد. که به دلیل استفاده از مواد آلی و غیر شیمیایی در ساختار این کود امروزه افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع کود جهت تغذیه گیاهان خود دارند. این کود نسبت به دیگر کودها دارای مزایای زیادی می باشد، از جمله می توان به مواردی همچون استفاده نکردن از هیچ گونه ماده شیمیایی در ترکیب این نوع کود و هم چنین مقاومت زیاد در برابر آب شوئی را نام برد. این نوع کودها دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و سرشار از عناصر غذایی مفید برای گیاهان و اثرات دراز مدت حتی در شرایط بد آب و هوایی می باشد که تمام این موارد از جمله مزایای این کود محسوب می شود. اما برای بدست آوردن نتایج گفته شده باید در تهیه این کود ارگانیک دقت نمود و برای تهیه این کود باید از شرکت های معتبر و صاحب نام در این زمینه اقدام کرد تا کود اصل و با کیفیت را بتوان تهیه نمود. این کود تولیدی شرکت ما می تواند تمام نیازهای شما به کود و مواد تغذیه ای را جهت گیاهان پاسخ دهد. خرید کود ورمی کمپوست با توجه به نوع گیاه و با مشاوره از کارشناسان ما و با هر تناژ مورد نیاز می تواند صورت گیرد.

محصولات کود

twst