کود گیاهان خانگی

مواد کود گیاهان خانگی

کود گیاهان خانگی شامل مواد معدنی بسیار مفید و مناسب برای رشد گیاه است که سه عنصر فسفات، نیتروژن و پتاس از اصلی ترین عناصر مورد نیاز برای رشد گیاهان و گلهای خانگی به حساب می آیند. برای کوددهی به گیاهان منزل از کود معمولی و کود مایع استفاده می شود که هر کدام روش استفاده خود را دارا می باشد. در گلدان ها هنگام تعویض گلدان زمان مناسبی است برای کوددهی به خاک. این کود را می توان با ترکیب مقدار اندکی کود کمپوست، کودهای مکملی چون کود آهن، کود هیومیک اسید و تقویت کننده های گیاهی به خاک باغچه و گلدان افزود.

چرا کود گیاهان خانگی

خاک مناسب گیاهان خانگی چه شرایطی باید داشته باشد؟ محیط مناسب برای پرورش گیاهان خانگی چه محیطی است؟ از چه نوع کودی برای تغذیه خاک گیاهان خانگی استفاده کنیم؟ شاید این سؤالات و سؤالاتی مشابه برای شما نیز به وجود آمده باشد و در پی جواب آن باشید. گیاهان خانگی می توانند در باغچه یا گلدان پرورش و رشد یابند که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. کود گیاهان خانگی نیز با توجه به نوع گیاه و محیط پرورش گیاه متفاوت می باشند(به قسمت کود باغچه و کود گلدان رجوع کنید).

نکات مربوط به کود گیاهان خانگی

همان طور که در قسمت کود گلهای آپارتمانی اشاره کردیم، دوره کود دهی به گیاهان نباید در زمان استراحت گیاه باشد، زیرا به ریشه گیاه آسیب وارد می شود و رشد گیاه از لحاظ زمانی نامنظم خواهد بود که این امر آسیبی جدی به گیاه خانگی شما وارد خواهد آورد. انواع کودها مانند بسیاری از کودهای دیگر(کود زیستی، کود کمپوست، کود ورمی کمپوست و ...) سرشار از مواد معدنی موردنیاز است و قدرت بالایی در جذب مواد مغذی و تقویتی و رساندن آن ها به ریشه گیاه دارد و همچنین با ذخیره آب، روند آبرسانی به گیاه را تنظیم می کند.

کود گیاهان خانگی

خرید کود گیاهان خانگی

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد در زمان بیماری گیاهان دارند، انتخاب کود مناسب جهت تزریق و کودپاشی می باشد و این که کدام نوع کود برای مشکل گیاه آن ها جوابگو می باشد این بخش در واقع سوال اصلی و اولیه آن ها است. گیاهان خانگی با توجه به محدود بودن فضا و قرار گرفتن در گلدان ریشه آن ها در فضای کم تری جا گرفته و یکی از نیازهای اصلی آن ها علاوه بر تغذیه مناسب از جهت نور، آب و رطوبت میزان کود دهی می باشد. این کود با توجه به نوع گیاه، سن و جنس آن تغییر می کند و نیاز به درصد های متفاوتی از کود دارد. اما نکته مهم خرید کود خانگی از شرکت های معتبر و صاحب نام در این بخش است تا بتوان نتیجه مورد نظر را از تزریق کود به گیاه بدست آورد. نحوه مصرف و تزریق این کود باید بر روی بسته بندی کود درج شده و شرکت مورد نظر پشتیبانی لازم را جهت نحوه مصرف به مشتری خود داشته باشد. هر گونه سهل انگاری و خرید از مراکز غیر معتبر سبب می گردد نتیجه دلخواه را بدست نیاورده و لطمات زیادی به گیاهان خانگی وارد شود. شرکت ما با داشتن کادری مجرب و تولید انواع کود با کیفیت می تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای تغذیه ای گیاهان خانگی شما باشد.

محصولات کود

twst