کود گیاهان زینتی

کود گیاهان زینتی

الزامات کود گیاهان زینتی

کود گیاهان زینتی به دلیل جذب مواد مورد نیاز گیاه، برای خاک الزامی است. این کودها می توانند به صورت مایع (به صورت آبیاری) و جامد(مخلوط در خاک) مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که در مطلب مربوط به کود گلدان گفته شد، خاک باید سبک و غیرفشرده باشد تا مانع رشد گیاه نشده و عملیات آبرسانی به ریشه گیاه براحتی انجام پذیرد.

چرا کود گیاهان زینتی

گیاهان زینتی اغلب در خانه ها، گلخانه ها و نمایشگاه های گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل تنوع بالایی که دارند، نحوه نگهداری و شرایط رشد گوناگونی برای آنها وجود دارد. گیاهان زینتی خانگی، اغلب در گلدان نگهداری می شوند که اندازه و شکل گلدان باید متناسب با اندازه و نوع گیاه انتخاب شده باشد. اکثر گیاهان زینتی مانند گیاه کاکتوس، مربوط به مناطق استوایی می باشند و برای پرورش و رشد مناسب آن ها باید شرایطی مشابه همان مناطق ایجاد نمود.

نکات مربوط به کود گیاهان زینتی

کود گیاهان زینتی از لحاظ ساختاری و مواد بکار رفته تا حدودی مشابه کود گلدان و کود گیاهان آپارتمانی می باشد و (بسته به نوع گیاه) می تواند مخلوطی از کود کمپوست، کود زیستی و کودهای معدنی مانند کود آهن باشد. زمان مناسب کود دهی به خاک گیاهان زینتی در مرحله رشد می باشد و کود دادن به این گیاهان در زمان استراحت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در بعضی از گیاهان زینتی مانند کاکتوس، می توان برای کمک به رشد بهتر و منظم تر و همچنین زیبایی و شادابی بیشتر گیاه، از تقویت کننده مخصوص گیاهان استفاده نمود. بطور مثال استفاده از تقویت کننده مخصوص کاکتوس می تواند ابزاری کمکی برای کود کاکتوس به شمار آید و کار تأمین عناصر مورد نیاز این گیاه زینتی را سرعت بخشد. از آنجا که جنبه ظاهری گیاهان زینتی بیشتر مدنظر می باشد، استفاده از کود مناسب و روش کوددهی به آنها بسیار حائز اهمیت است.

 

کود گیاهان زینتی

خرید کود گیاهان زینتی

گیاهان زینتی از جمله گیاهانی می باشند که برای فراهم کردن محیطی زیبا در خانه ها، ادارات، محافل، مجالس و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار گرفته و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می نماید. گیاهان زینتی جز دسته گیاهانی می باشند که از نظر ساختمان و آناتومی نسبت به دیگر گیاهان ضعیف تر بوده و برای مراقبت و نگهداری از آن ها نیاز به کود گیاهان زینتی می باشد. اما این کود را از کجا خرید کنیم که دارای مرغوبیت باشد و نیاز گیاه ما را تامین نماید؟ همان طور که اشاره کردیم اکثر گیاهان زینتی از نظر بدنه و ساختار بدلیل گلدهی دارای ضعف بوده و زودتر دچار بیماری می گردند. بنابراین برای سالم نگهداشتن آن ها نیاز به ماده تغذیه کننده ای گیاه می باشد که از شرکت های معتبر باید تهیه شود. تزریق کود بی کیفیت و بدون برند و نام معتبر سبب می گردد گیاه مورد نظر نه تنها به سلامت و شادابی خود برنگردد بلکه صدمه نیز ببیند. کود مرغوب دارای بسته بندی مناسب است و در روی آن طریقه مصرف قید شده است. شرکت ما با در دست داشتن مجرب ترین کارشناسان و محققان بهترین کود را برای گیاهان شما فراهم نموده است.

محصولات کود

twst