برنامه ممیزی استاندارد تولید محصولات دارای گواهینامه اجرایی شد

برنامه ممیزی استاندارد تولید محصولات : سعید سعادت افزود: “این دستورالعمل در واقع یک استاندارد تشویقی برای تولید محصولات گواهی شده است و باید شامل همه انگیزه های لازم برای تشویق کشاورزان به تولید چنین محصولاتی شود.” .

برنامه ممیزی استاندارد تولید محصولات دارای گواهینامه اجرایی شد خبر پالایش کود

سازمان استاندارد ملی صدور گواهینامه

بنا به گفته ایشان ، نسخه سوم گواهینامه استاندارد تولید محصول از سال گذشته در همکاری با وزارتخانه های کشاورزی، بهداشت، پزشکی و آموزش و پرورش ملی تکمیل شده است.وی افزود: طبق این دستورالعمل، فرآیند تولید برعهده وزارت جهاد کشاورزی و مراحل صدور گواهینامه محصول برعهده سازمان ملی استاندارد است.
او گفت: با توجه به محصول استاندارد، فرایندهای تولید تعریف شده و دستورالعمل های عملیاتی به جزئیات عملیات اشاره دارد.محصول تایید شده پس از تولید هیچگونه سم و آفت کش ها را ندارد و میزان آلاینده ها و نیترات در آنها پایین تر از استاندارد است و در عین حال حاوی مواد مغذی برای سلامتی و دام ها و انسان است در حالیکه در محصولات آلی استفاده از مواد شیمیایی مجاز نیست.
او گفت: “مصرف مواد شیمیایی در تولید محصولات گواهی شده بر اساس دستورالعمل ها و توصیه ها است و طبق قانون افزایش بهره وری، هر نوع سم و کود ، کود اوره ، هیومیک اسید ، فروش کود سولفات آهن باید با نسخه و مراکز تأمین مجاز به فروش برسد و انجام این کارخانه های کلینیک گیاهان، آزمایشگاه های تجزیه و تولید خاک و گیاهان، و شرکت های خدمات فنی و مهندسی به عنوان خدماتی برای کشاورزان برای تولید محصولات گواهینامه ارائه می شود.
مقامات گفتند که ایجاد اعتماد برای خرید یک محصول گواهی شده مهم است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی دارای کد پیگیری برای اطمینان از اینکه محصولات گواهی شده است و این کد شناسایی را به سیستم یا پایگاه اطلاعاتی در وزارتخانه ارائه می دهد جهاد کشاورزی، اطلاعات مربوط به محصول را در اختیار خریدار یا مصرف کننده قرار میدهد.وی استدلال کرد که سازمان استاندارد ملی (EOI) مقادیر محدودیت انتشار برای سایر اقدامات را برای شناسایی و صدور گواهینامه محصولات گواهی صادر کرده است.

سعادت اضافه کرد : پس از مذاکرات با صندوق بیمه کشاورزی، مقامات صندوق بین المللی پول موافقت کردند که کشاورزان تولید کننده محصولات گواهینامه 20٪ تخفیف در بیمه محصولات برتر را تأمین کنند.وی خاطر نشان کرد که دولت امکانات و خدمات کمکی را برای کشاورزان فراهم می کند و از این رو یکی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی این بود که این شرکت ها را تشویق به همکاری با تولید کنندگان محصولات صدور گواهینامه کنند. .
سعادت امیدوار بود که طبق بودجه سال آینده ، اعتبارات به عنوان تسهیلات و تخصیص کمک های مالی به تولید کنندگان گواهی برای پرداخت هزینه های تولید اختصاص داده شود.او گفت : “انتظار می رود در سال جاری در چهار استان فارس، خوزستان، اصفهان و زنجان گواهینامه استاندارد تولید استاندارد به صورت پایلوت صادر شود.سعادت گفت؛ ۸ محصول خیار خالص گلخانه ای، خیار مزرعه، گوجه فرنگی گلخانه ای، گوجه فرنگی مزرعه، سیب زمینی، پیاز، سیب و پرتقال در اولویت تولید محصولات گواهی شده گرفته اند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst