مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

مخالفت مجلس با برداشتن ارز برنج: حبیب الله نیکزادی پناه گفت: برکنار کردن پول های دولتی برای وارد کردن برنج در شرایطی است که تولید داخلی با نیازهای کشور مطابقت ندارد، بر خلاف تأکید دولت بر حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت که این بدان معنی است که مردم برنج میل نکنند.عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد:«در حال حاضر بسیاری از بخش های برنج وارد می شود و گفت: تصویب حذف ارز چهار هزارودویست تومان از واردات برنج به معنی دریافت حداقل از سفره از مردم است که چنین پیشنهادی بعید است تصویب شود.
او گفت: “این واقعیت است که تولید داخلی برنج نیازمندیهای کشور را برآورده نمی کند و واردات باید انجام شود و با توجه به وضعیت فعلی، افزایش نرخ برنج وارداتی یک معیار مناسبی نیست.”نماینده مردم در معاونت دهم، با تأکید بر این که این پیشنهاد غیر قابل قبول است و حذف پول دولت و جایگزینی ارز نیمایی، افزایش نرخ برنج وارداتی است و در تضاد جدی با تاکید دولت است و محافظت از حقوق مصرف کننده را دارا میباشد.

او گفت: با توجه به قیمت ها و تورم بالا، هزینه برنج وارداتی، تهی کردن سفره مصرف کنندگان است و قطعا با کمیسیون مجلس مخالف است.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واردات برنج با پول نیمایی اسمی بدین معنی است که گران است و مردم نمی توانند آن را بپردازند و دولت باید بیشتر به مردم احترام بگذارد: من مطمئن هستم که دولت و مجلس در نهایت با این پیشنهاد مخالف هستند؛ زیرا همه مقامات نگرانی در مورد معیشت مردم هستند.

مخالفت مجلس با برداشتن ارز دولتی برنج

افزایش دوباره قیمت سیب زمینی

نرخ سیب زمینی در هر کیلو میدان میوه و تره بار دوباره افزایش یافته است، به صورتی که هر کیلوگرم این محصول پنج تا هفت هزار تومان به فروش میرسد.نرخ هر کیلو ، هویج چهار تا شش هزار و پانصد تومان، پیاز هزار و دویست تا چهار هزار تومان، کاهو هزار تا دو هزار و پانصد تومان گوجه فرنگی سه تا پنج هزار تومان، سبزیجات هزار و پانصد تا دو هزار و پانصد تومان سبزی خوردن دو تا سه هزار و پانصد تومان میباشد.

نرخ هر کیلوگرم این محصولات در تهران تقریبا شش تا ده هزار تومان میباشد.اگر چه زمان برداشت محصول سیب زمینی در این فصل است، اما باید نرخ این محصول به شدت کاهش یابد و فروش با این قیمت غیر منطقی است. دلایل افزایش نرخ این محصول (سیب زمینی) در بازار کشور، مسئله صادرات و کاهش ارزش پول بالا رفتن قیمت انواع کود ، کود اسید هیومیک است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst