کشت پنبه در شمال کشور

کشت پنبه در شمال کشور: در مصاحبه خبری دولت با علی موسی خانی  در روز ۱۳۹۸/۴/۷ گفت: که بالارفتن نرخ پنبه که توسط شورای اقتصادی تعیین شده است، خسارت به سایر محصولات کشاورزی مربوط به سیل هایی است که اواخر آمد باعث شد کشاورزان پنبه را جایگزین کنند. موسی خانی گفت:: «در سال جاری کشاورزان گلستان با جهاد کشاورزی  را برای نوزده هزار هکتار قرارداد می کنند و این سطح قرارداد شانزده هزار هکتار از این سطح سبز میباشد.

در گذشته، گلستان به علت تولید فراوان پنبه و تولید بالای این محصول به کشور طلای سفید شناخته شده بود، که پس از چند سال وقفه،دوباره کشت آن پررونق شده است.زراعت پنبه در گلستان با شرایط کود مناسب ، آب و هوایی مطلوب از ماه اردیبهشت شروع می شود و از مهرماه تا آخرای ماه دی خاتمه میابد. در سال گذشته محصول قبلی ده هزار و ششصدوبیست و یک هکتار زمین گل پنبه کشت شد که بیش از پانزده هزارو سیصد تن تولید شده و به کارخانجات پنبه تحویل داده شد.به گفته مرکز آمار، شهر گلستان در تولید پنبه مقام ۳ را از آن خود کرده است.

تولید پنبه گلستان کاشت پنبه

هجوم ملخ ها به باغات

در مصاحبه ای که ایرنا با محمد جعفری داشته است وی اعلام کرد :  آشنایی با باغبانان در ۹۷، دوره های آموزشی را آغاز کرده است.جعفری گفت: این دوره ها در روستاها، به صورت مورد نیاز، ادامه می یابد و توسط باغبانان درخواست می شود.

مساحت زمین  کشاورزی در مهریز هفده هزارو پانصد هکتار است. جمعیت مرکزی مهریز پنجاه و پنج نفرمیباشد که در سی کیلومتری شهرستان یزد واقع میباشد.

او گفت: “این آفت در سال 2012 باعث ایجاد بیش از هفت میلیارد تومان خسارت به باغبان شد. “برای جلوگیری از آن ، باغبانان باید  میوه های آلوده  پای درختان را جمع کنند و آنها را از بین ببرند.”

مگس های مدیترانه به مرکبات، سیب، انواع توت، خرمالو، گلابی، هلو، گوجه، زردآلو، انار، خرمالو، انجیر، و برخی از انواع محصولات یک ساله حمله می کنند. با توجه به حجم بزرگ آسیب به طاعون گیاه معروف است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst