کود سولفات آهن

کود سولفات آهن

نکات استفاده از کود سولفات آهن

به طور کلی کود سولفات آهن بعنوان یک پودر انحلال پذیر می تواند هم بصورت خشک و هم محلول در آب مورد استفاده قرار گیرد. نکات استفاده از این کود به شرح زیر است:
• از استفاده این کود بصورت محلول یا پودر آن در بتن، آجر کاری، سنگ تراشی و سطوح رنگ شده اجتناب کنید.
• سولفات رطوبت هوا را جذب می کند بنابراین پس از استفاده کیسه آن را کاملا ببندید.
• در جای خشک و خنک و در دمای بین 15 الی 25 درجه نگهداری شود.
• توصیه شده این کود بهمراه کودهای ارگانیک مثل کود حیوانی مورد استفاده قرار گیرد.
• استفاده به اشکال محلول پاشی، پودر و چالکود

کود سولفات آهن

نوع دیگری از کود کشاورزی، کود سولفات آهن است. سولفات آهن برای مصارف خانگی یک کود امن است. می توان آن را در سبزی کاری و باغ های گل طبق دستورالعمل مصرف مورد استفاده قرار داد. در استفاده از این کود بایستی با تجزیه و تحلیل خاک، میزان کمبود آهن و مشخصات آسیب شناسی گیاه را مورد بررسی قرار داد. این کود هر چند از منابع طبیعی مشتق می شود اما موجب سوزش چشم و پوست می شود. در زمان استفاده از کود سولفاته برای امنیت بیشتر توصیه می شود موارد زیر را رعایت کنید:
• پوشیدن دستکش محافظ
• ماسک گرد و غبار
• عینک ایمنی

کاربرد کود سولفات آهن

کاربرد سولفات آهن بسیار وسیع است.
• این کود سولفاته برای خاک و شاخ و برگ درختان بسیار مفید و ضروری است.
• جهت اصلاح کمبود آهن چمن زار ها و باغ ها.
• موجب تقویت رنگ سبز گیاهان و چمن ها می شود.
• کود ایده آل برای اصلاح کمبود آهن بسیاری از گیاهان است.
• بسرعت و بسادگی خزه و شبدر چمن را کنترل می کند.

دستورالعمل استفاده از کود سولفات آهن

تعیین اندازه مصرف کود سولفات آهن با توجه به نوع محصولات و جنس خاک صورت می گیرد. اما در حالت کلی دستورالعمل استفاده از این کود این است که می توان به اندازه 50 گرم از آن را با 9 لیتر آب حل کرده و محلول بدست آمده را برای 10 متر مربع مورد استفاده قرار داد.
نکته : در صورتی که این محصول به طور تصادفی قورت داده شود، فورا به پزشک مراجعه کنید.

مزایای کود سولفات آهن

کود سولفات آهن نقش مهمی در سبزینگی گیاهان دارد. بهتر است در ابتدا با اندازه گیری PH از کمبود آهن خاک مطمئن شوید. خاک هایی که PH بالا و محتوای قلیایی دارند، جذب آهن و دیگر مواد مغذی خاک را برای گیاهان مشکل می کنند. کمبود آهن در خاک های قلیایی اتفاق می افتد. خاک های مناطق بایر نزدیک بیابان و همچنین ارتفاعات کم از این دسته هستند. بهترین راه برای جلوگیری از کمبود آهن در گیاهان انتخاب گیاهانی است که در خاک های قلیایی خوب رشد می کنند. گیاهان بومی هر منطقه قابلیت تطبیق پذیری بیشتری به شرایط قلیایی آن منطقه در طول زمان دارند از مزایای این کود این است که صورت عدم بومی بودن گیاهان می توانید با استفاده از این کود آهن مورد نیاز آن ها را تامین و درمان کنید.

روش تولید سولفات آهن

روش تولید سولفات آهن به این صورت است که از ترکیب و واکنش براده آهن و اسید سولفوریک رقیق طی مراحلی بدست می آید. سولفات آهن پودری سبز رنگ و کریستاله می باشد.

کود سولفات آهن

کود سولفات آهن در کشاورزی

کود سولفات آهن در کشاورزی برای درمان کمبود آهن مورد استفاده قرار می گیرد. شاید سریع ترین راه درمان، اسپری محلول سولفات آهن یا سولفات آمونیوم آهنی در سراسر منطقه و محدوده مورد نظر باشد. آهن به راحتی در دسترس گیاهان قرار می گیرد. آهن کلاته معمولا بهتر کار می کند زیرا به آهن اجازه باقی ماندن در حالت قابل استفاده تری برای گیاهان در مدت زمان بیشتری را می دهد.
این کود در باغ های وسیع و مناطق چمنی بهتر جواب می دهد. استفاده از محلول آن کاربردی بوده اما هزینه بر خواهد بود. جهت اصلاح کمبود آهن از درمان ارگانیک یا آلی نیز استفاده می شود که برای باغ های کوچکتر می توان از مواد آلی برای کاهش PH خاک استفاده نمود. کود های گیاهی ارگانیک، سولفات آلومینیوم، عناصر سولفور و سولفات آهن موجب بهبود آهن خاک می شوند. از آنجا که علت خاک قلیایی به علت کمبود آب است، افزودن لایه ای از تراشه های چوب می تواند به حفظ رطوبت خاک و جذب مواد مغذی کمک کند.

محصولات کود

twst