راه های از بین بردن ملخ

راه های کشتن ملخ، ملخ ها از دیرباز با انسان ها همراه بود اند و سابقه حضور این موجودات به زمان های پیش از دایناسورها می رسد طبق فسیل های کشف شده این موجودات از سیصد میلیون سال قبل بر روی زمین زندگی می کردند . ملخ صحرایی گونه ای مهاجم است که از طریق تخم ریزی زیاد می شود . ملخ ماده در هر سیکل تخم گذاری صدها تخم را وارد خاک میکند.

اجرای راه های کشتن ملخ ملخ ماده در زمان زندگی خود که سه تا پنج ماه است ، حدود دو بار یا حدود پنج بار تخم ریزی انجام میدهد؛ پس هر ملخ قادر است بیش از هزار حشره را به وجود آورد . این تخم ها در زمین باقی میماند و زمانی که شرایط مناسب و خاک مرطوب باشد، به شفیره تبدیل می‌شود.

ملخ بزرگسال یکی از بدترین آفت ها به حساب می آید زیرا از سرعت و قدرت تخریب بالایی برخوردار است و برخی مواقع به صورت دسته جمعی به زمینهای کشاورزی و منابع طبیعی حمله می کند . قدرت تخریب این ملخ بقدری بالا است که اگر با آن مقابله نشود سبب نابودی میلیون ها هکتار زمین کشاورزی خواهد شد.

این ملخ ها از روی آبهای خلیج فارس عبور میکنند و سبب تخریب مزارع در ایران می شود . برای مبارزه با این آفت در زمینهای کشاورزی و باغات سموم شیمیایی و روشهای زراعی وجود دارد.

راه های از بین بردن ملخ

راه های مقابله با حمله ملخ ها

  1. روشهای مبارزه مکانیکی ملخ

به کمک کندن کانال در مسیر مهاجرت ملخ یا بیرون انداختن کپسول تخم ملخ‌‌ها از خاک یا طعمه پاشی که در آن کنجاله ذرت یا سبوس را به سموم مختلف آفت کش آغشته کرده و در بین ملخ ها پخش می کنند . البته در این روش به نیروی کار زیادی نیاز است .

  1. روش سمپاشی افشانه ایی

بهترین روش مبارزه با آفات در کل ایران است. این راه نیاز به آموزش و لباس خاص مورد نیاز است تا مشکلی به وجود نیاید.

  1. روش محلول پاشی

از مخلوط کردن آب و آفت کش استفاده می‌شود و برای زمینهای کشاورزی با مساحت بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد که به منظور مبارزه یا پیشگیری با هجوم ملخ ها خوب عمل نمی کند .

  1. روش گرد پاشی

برای کشتن ملخ در خانه موادی مانند پودر گچ را با آفت کش مخلوط کرده و روی ملخ ها پاشیده می شود . این از روشهای بسیار قدیمی و منسوخ شده می باشد . البته دیگر این روش ها در این زمان کاربردی نیست

محلول پاشی به روش حجم بسیار کم ذرات

سم را با فرمول خاصی آماده کرده و اصولا به مقدار یک لیتر در ده هزار متر مربع به منظور جلوگیری از هجوم بیشتر ملخ ها استفاده می شود. روش استفاده از رقیق کردن سم و سمپاشی آنها است .

برای خرید انواع کود به صفحه اصلی مراجعه کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst