کشت گلخانه ای در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی مدتهاست که در سطح ملی چهره برجسته ای در زمینه تولید محصولات کشاورزی و زراعت محسوب می شود و بیشتر کالاهای زراعی در سالهای پیش با توجه به محدودیتهای بین المللی  به اروپا ، آمریکای جنوبی ، آسیا صادر می شود. با استفاده از انواع کود و با بالا رفتن سطح تولید و ارسال محصولات به خارج از کشور مطابق با استانداردهای اروپایی ، باعث می شود در داخل محصولات را با همان کیفیت عرضه شود. در تمام استانها انواع کشت گلخانه یی در دستور هیئت اجرایی قرار داده شده است در خراسان شمالی  پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است. در سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت در کشور بیست و پنج تن بهره برداری از محصولات دامی و کشاورزی مختلف در همان دوران تولید خراسان شمالی یک میلیون و نیم تن بوده است

کشت گلخانه ای در خراسان شمالی

صنعت کشاورزی در خراسان شمالی

با تلاش های صورت گرفته در خراسان شمالی این میزان نسبت به سالها به 600 درصد افزایش یافته است بدین ترتیب در حال حاضر در این استان تولیدات بیشتر از نیاز مصرفی می باشد که به استانها و شهرهای همجوار و خارج از کشور ارسال می شود که این خود پیشرفت چشم گیری در این استان محسوب می شود .

ولی ایراداتی بر سر راه کشاورزان می باشد که یکی از آنها قنات ها و چاههایی است زیر زمین از گذشته آنجا میباشند و نیاز به بازسازی دارند .باید به مشکلات مردم رسیدگی کرد ، سیاسیون و مسئولین در ایران قول و وعده ها میدهند ولی متاسفانه عمل نمی کنند به این مشکلات باید رسیدگی شود زیرا موضوع بسیار مهم رضایت مردم از عملکرد آنهاست.

در کشور حدود شش و هفتصد قنات وجود دارد که اکثر صاحبان آنها جز افراد بی بضائت جامعه می باشند بنابراین با فرض اینکه به هر یک از آنها مبلغ پنج میلیون وام بلاعوض اهدا کنیم نزدیک به مبلغ سی و سه میلیارد و 500 هزار میلیون تومان نیاز می باشد این اعتبارات بایستی از منبع خصوصی پرداخت شود زیرا مشخص نیست که دولت چه زمانی قصد تامین این بودجه را داشته باشد .خوشبختانه مدتی است که محصول زعفران در بورس کالا عرضه می شود که این خود باعث دلگرمی کشاورزان می شود که بدون واسطه زعفران رو بفروش برسانند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst