کود گیاهان آپارتمانی

نور برای کود گیاهان آپارتمانی

نور گیاهان آپارتمانی باید به صورت غیرمستقیم باشد چرا که نور مستقیم خورشید در دراز مدت برگ گیاهان را خراب و فرسوده می کند. برای نور مورد نیاز گلهای آپارتمانی از لامپ های حرارت دهنده و برای گیاهان بدون گل و همچنین گیاهان زینتی از مهتابی و لامپ های غیرحرارتی استفاده کنید. بهترین زمانی که می توانید برای آبیاری مشخص کنید، ساعاتی است که درجه حرارت بالاست و خاک گلدان خشک می شود، یعنی ظهر و قبل از ظهر(البته باز هم بستگی به نوع گیاه دارد)

چرا کود گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی به عنوان بخشی از دکور خانه های آپارتمانی، می توانند الهام بخش زیبایی و آرامش در محیط زندگی شما باشند. با وجود تنوع بالایی که این گیاهان دارند، نحوه پرورش و نگهداری ( اندازه و شکل گلدان، میزان آبیاری، شرایط نوری، شرایط دمایی، هوا، خاک، کود و ...) در اکثر گیاهان آپارتمانی مشابه می باشد و برای کسانی که قصد نگه داری گیاهان آپارتمانی را دارند، داشتن اطلاعات در زمینه پرورش این نوع از گیاهان خانگی اهمیت بالایی دارد. قبل از صحبت در مورد کود گیاهان آپارتمانی (که خود به دو دسته کود گلهای آپارتمانی بدون گل تقسیم می شوند) بهتر است مطالب دیگر را مطالعه کنید.

نکات مربوط به کود گیاهان آپارتمانی

معمولاً دوره کود دادن به خاک گیاهان آپارتمانی تا چهار ماه بعد از شروع کوددهی ادامه می یابد. خاک گیاهان آپارتمانی باید خشک و سبک باشد و فشردگی در خاک، مانع رسیدن آب به ریشه گیاه و در نتیجه پژمردگی آن می شود. به طبع آن کودی که برای خاک گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد باید به گونه ای باشد که این ویژگی خاک را حفظ کند. مناسب ترین خاک برای این گیاهان، خاک رس یا خاک شنی می باشد که ترکیب آن با خاک پیت همراه با کود مناسب گیاهان آپارتمانی و تقویت کننده های گیاهان آپارتمانی می تواند بستر مناسبی را برای رشد گیاه فراهم آورد.

کود گیاهان آپارتمانی

خرید کود گیاهان آپارتمانی

اکثر افراد چند نمونه ای از گیاهان آپارتمانی را در خانه خود دارند و برای سالم نگه داشتن و پرورش آن تلاش می کنند. اما نکته مهم تازگی، سلامت و رشد دادن این گیاهان با توجه به فضای نگه داری و مقدار نیازهای گیاه می باشد. یکی از موارد مصرف جهت سلامتی این گیاهان استفاده از این کود می باشد. کود مناسب می توان سلامتی و شادابی را به گیاه برگرداند و کود نامناسب نه تنها باعث سلامتی نمی شود بلکه سبب بیماری و از بین رفتن گیاه نیز می گردد. یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید کود گیاهان آپارتمانی باید رعایت نمود کیفیت و اصل بودن این کود و طریقه مصرف درج شده بر روی آن می باشد. اصولا افراد نمی توانند از روی ظاهر یا بسته بندی به تنهایی پی به اصل بودن آن ببرند، بلکه باید در هنگام خرید به دنبال مراکزی باشند که دارای اسم و برند معتبری بوده و کیفیت کود تولیدی را تضمین نمایند. پالایش کود به عنوان یک شرکت معتبر و نام آشنا در زمینه تولید و فروش کود تضمین کننده هر نوع کود با هر غلظت و درصدی با توجه به نیاز گیاهان آپارتمانی می باشد.

محصولات کود

twst