درخت کاج چیست؟

بسیاری از ما تمایل داریم که همه میوه های مخروطی شکل این درخت را درخت کاج بکارند، که با توجه به اینکه خانواده کاج (Pinaceae) بزرگترین خانواده مخروط ها هستند و تقریباً یک چهارم از کل درختان مخروطی را تشکیل می دهند. با این حال، حدود 200 گونه در Pinaceae شامل نه تنها کاج، بلکه صنوبر، سرو، شوکران و کاج اروپایی است. اکثر درختان کریسمس فروخته شده در کشورهای اروپایی و آمریکا صنوبر هستند، علیرغم این واقعیت که اغلب، آنها را درخت کاج می نامند. ولی واقعیت این است که برای اینکه یک درختی را کاج بنامیم باید یک درخت سوزنی برگ و متعلق به جنس کاج باشد.

درخت کاج و معرفی انواع ارقام آن در دنیا

معرفی انواع درخت کاج در دنیا

کاج هر گونه درختچه یا درخت مخروطی از جنس گیاهان کاج است. گروهی که شامل بیش از 120 گونه در سراسر جهان است. این مخروطیان همیشه سبز، گیاهان چوبی هستند که مخروط دانه دارند و به جای برگهای پهن که معمولاً در درختان برگریز یافت می شوند، دارای دسته های سوزنی هستند. کوددهی به وسیله کود کاج به این گیاهان و نگهداری از آن ها بسیار راحت است.

معرفی کلی گیاهان کاج و انواع آن

کاج قرمز ژاپنی کم درخشش سوزن های سبز شاداب و وقتی بالغ می شود، پوست بافت قرمز دارد. رشد کند و رفتار خوبی دارد و به هرس کمی یا مراقبت ویژه نیاز دارد. نمونه بالا به طور منظم هرس می شود تا تاج باز شود و مقداری از تنه و شاخه ها نمایان شود.

ارقام کاج موگو (کاج کوهی یا کاج موگو)

 ACS تقریباً 80 رقم از این گونه را می شناسد که معمولاً به نام mugo (کاج یا کاج کوهی (USDA zone 3) شناخته می شود. کاج های موگو احتمالاً کاج هایی هستند که بیشتر در مهدکودک های رایج و فروشگاه های بزرگ دیده می شوند و معمولاً توسط آماتورها و علاقه مندان به آن غیر هیجان انگیز تلقی می شوند. موگوها برخی از سخت ترین درختان مخروطی هستند که بومی کوه های بادخیز اروپای مرکزی هستند و عادت دارند در یک محیط سخت زندگی کنند. اما زیبایی و درام در کمین این گونه بسیار متغیر و سوء تفاهم نیز وجود دارد.

Pinus parviflora کاج سفید ژاپنی

کاج های سفید ژاپنی گیاهانی خوش فرم و زیبا هستند، با سوزن های نرم و ظریف که اغلب با رنگ های سفید، آبی یا طلایی رگه هایی دارند. این ارقام همچنین دارای برخی از خیره کننده ترین مخروط های گرده در جهان مخروطیان هستند. آنها به سختی موگوها نیستند، اما با زهکشی خوب و کمی سایه بعد از ظهر در مناطق گرم، عملکرد خوبی در محیط های باغ دارند.

Pinus jeffreyi ‘Joppi’

کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگر مخروطیان بومی دارد، اما بسیاری از آنها ارقام ندارند یا تعداد کمی دارند. خوشبختانه برای مخروط ها، یکی از محبوب ترین بومیان، یک رقم دوست داشتنی و فشرده به نام “Joppi” دارد. در حالی که گونه های وحشی می توانند در زمان بلوغ به 80-120 سالگی برسند، “Joppi” در محیط باغ بسیار خوب رفتار می کند. نمونه فوق پس از کاشت در ظرفی 20 گالنی به مدت شش سال در زمین بوده است و ارتفاع آن تقریباً پنج فوت است. سوزن های بلند و سفت تضاد فوق العاده ای با شاخ و برگ های سبک تر دارند و ساختار قوی آن یک عنصر معماری را اضافه می کند.

ارقام کاج استروبوس

 مانند Pinus parviflora، Pinus strobus یا کاج سفید شرقی، کاج نرم و پنج سوزنی است و همچنین دارای ویژگی های ظریفی است. مانند کاج موگو، ارقام انتخابی زیادی با طیف وسیعی از عادت، رنگ و شکل وجود دارد. ACS بیش از 100 رقم را می شناسد و این گونه را به یکی از باغ دوست ترین درختان مخروطی تبدیل می کند.

منبع:

Pinaceae

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst