آموزش مصرف هیومیک اسید (بخش دوم)

همان طور که در بخش اول راهنمای استفاده از هیومیک اسید خواندید، انواع مختلفی کود هیومیک اسید به صورت تجاری عرضه میشوند که علاوه بر گیاهان، جهت مصارف انسانی و حیوانی نیز قابل استفاده هستند. این کود به دو صورت محلول و حالت نامحلول یا هیومین در دسترس است. راهنمای استفاده صحیح از هیومیک اسید به شما در انتخاب کود مناسب کمک می کند.

عامل بسیارمهم در تولیدمحصولات کشاورزی حاصلخیزی وباروری خاک است که تنها نمیتوان بااستفاده از کود های شیمیایی به آنها دسترسی پیداکرد و به علت وجود عناصرشیمیایی در خاک کشاورزان باید خاک خود را از نظر فیزیکی و بیولوژیکی تقویت نموده و توجه لازم را نسبت به ان داشته باشند. در زمان گذشته استفاده از کود های حیوانی در خاک های کشاورزی بسیار رواج داشته که این امر باعث می شده فعالیت های بیولوژیکی و خاصیت فیزیکی در خاک افزایش یابد و کمکی به تقویت مواد آلی خاک گردد.

راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید (بخش دوم)

راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید (بخش دوم)

راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید

در مقایسه با سایر محصولات آلی ، کود هیومیک اسید غنی و مغذی تر است. در واقع علت استفاده از هیومیک اسید با وجود سایر کود ها، ساختار مولکولی آن می باشد. فعالیت هیومیک اسید در حدود 4 برابر بیشتر از مواد هیومیک است. استفاده از هیومیک اسید رشد گیاه در خاک را با افزایش دوره زمانی رشد، افزایش می دهد. دقت داشته باشید که تمام محصولات هیومیک اسید مشابه هم نیستند. هیومیک اسید معمولا به صورت محلول و تیره رنگ دیده میشود. رنگ هیومیک اسید بعد از حل شدن در آب کمی روشن تر میشود.

خواص هیومیک اسید

خواص هیومیک اسید به فاکتور های مختلفی وابسته است. به عنوان مثال نوع مواد آلی مادری در هیومیک اسید اهمیت زیادی دارد. یکی از عناصر تشکیل دهنده کود گلهای آپارتمانی هیومیک اسید می باشد. شرایط کنترل کیفیت نهایی هیومیک اسید نیز مهم است. سطح کربنی که در هیومیک اسید نیز به کار برده میشود معیار مناسبی برای تعیین کیفیت محصول است. هیومیک اسیدی که تحت شرایط اکسیداسیون تولید میشود کیفیت های مختلفی خواهد داشت. به عنوان مثال اکسیداسیون یکی از مواد اولیه تولید هیومیک اسید یعنی ذغال سنگ نارس به تنهایی کیفیت پایین تری را به هیومیک اسید نهایی می دهد. به همین دلیل است که معمولا در ترکیبات هیومیک اسید از مواد مختلف استفاده میشود.

راه های افزایش مرغوبیت هیومیک اسید

• استفاده از آب های تازه با خصلت قلیایی
• استفاده از ریزمغذی ها نظیر دانه های گرانول

0 دیدگاه در راهنمای استفاده از کود هیومیک اسید بخش دوم
  1. ممنون. مطلب خوبی بود راجع به کود هیومیک اسید.
    سپاس

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst