تاریخچه قارچ گانودرما در جهان

طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت: قارچ “گانودرما لوسیدوم” از انواع قارچ‌های خوراکی یک ساله فوق‌العاده مقوی است که طی سال های طولانی در طب سنتی چین از آن برای درمان بیماری‌ها استفاده شده‌ است. در چین نمادی از سلامتی و طول عمر زندگی بوده و بیش از 3۰۰۰ سال است که برای درمان پزشکی استفاده می شود. این قارچ در قدیم  فقط برای امپراطوران و بزرگان استفاده می شد و در اختیار عموم مردم قرار نداشت. در چین باستان از گانودرما با عناوینی همچون “گیاه توانمندی معنوی” و “قارچ ده ساله” یاد می شود. این قارچ برای درمان ، ام اس، دیابت ، سرطان  و برای زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار مفید است.انواع قارچ ها میتوانند تاثیرات بسیاری روی دهن و روان وهمچنین سلامت بدن بگذارند، دانشمندان انواع قارچ جادویی یا مجیک ماشروم تاثیرات زیادی در درمان افسردگی در بدن انسان میتواند داشته باشد.

درمان دیابت با قارچ گانودرما

درمان دیابت با قارچ گانودرما

طبیعت این قارچ سرد و تر است و  حاوی بیش از ۴۰۰ ماده مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، پلی‌ساکارید ، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E می‌باشد. بهترین روش مصرف آن  به صورت دمنوش، هر روز صبح ناشتا می‌باشد.با وجود اینکه قارچ گانودرما قابل مصرف است، اما بخاطر طعم تلخی که دارد بیشتر به صورت خشک شده، مورد استفاده می‌شود. میتوان از شیرین بیان برای رفع تلخی قارچ در دمنوش نیز استفاده کرد.

قارچ گانودرما برای سلامتی مفید است اما ممکن است مضراتی را نیز داشته باشد.  اگر با مصرف قارچ گانودرما دچار خشکی‌ دهان، سرگیجه، خارش، آبریزش بینی، سوء هاضمه و معده درد شدید مصرف آن را قطع کنید. اگر از دارو های کاهش فشار خون استفاده میکنید بهتر است در استفاده از این نوع قارچ احتیاط کنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.قارچ گانودرما بیشتر بر روی چوب‌های پوسیده درختان جنگلی رشد می‌کند و نیاز چندانی به کود ندارد. این قارچ به دلیل خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی که دارد برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید است.

نحوه استفاده از قارچ گانودرما برای دیابت

طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت بسیار مهم است.مطالعات اخیر نشان داده که ترکیبات موجود در این قارچ می‌تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد .  این قارچ حاوی مواد فعالی است که سبب افزایش متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن و به کاهش وزن کمک می‌کند. قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با افزایش اکسیژن‌ رسانی به مغز برای پیشگیری و درمان سردرد های میگرنی مفید می‌باشد

قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای  آنتی اکسیدان‌ها (پلی ساکاریدها و پلی ترپنوئیدها) که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مفید می‌باشد. دوز مناسب از قارچ گانودرما بستگی به عوامل متعددی نظیر سن، سلامتی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مناسب برای قارچ گانودرما وجود ندارد. ولی بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت شود تا تداخل دارویی و حساسیت در بدن فرد مصرف کننده ایجاد نشود.

طریقه و میزان مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum mushroom) را به روش‌های گوناگون می‌توان مصرف کرد. اما در این روش‌ها لازم است که قارچ را آسیاب کرده و به پودر تبدیل کنید.

اندازه مصرف قارچ گانودرما یک تا سه گرم روزانه است که تاکید می شود با 1گرم در روز شروع شود و بعد از 20 روز این مقدار را به 2گرم مصرف روزانه برسانید. بهترین دوز مصرفی دو تا سه گرم میباشد که برای تاثیر بهتر لازم است این مقدار را در 3 مرحله و قبل از غذا مصرف کنید. به طور مثال، اگر در طول روز دو وعده غذا می خورید، 2 گرم قارچ را در دو وعده غذایی تقسیم بندی کنید.

نکته : لازم به ذکر است این قارچ را قبل از وعده غذایی استفاده کنید اما اگر به بیماری معده یا گوارش دچار هستید بهتر است پس از مصرف غذا آن را استفاده کنید.

4 دیدگاه در طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت
  1. سلام طریق مصرف برای افراددیابتی به چه صورت باشه لطفا بفرمایید بصورت قرص به صورت پودرقارچ ویا بصورت قهو طول مصرف چقدرباشه ۶ماه ۱سال،چقدربایستی مصرف کرد ایا داخل جنگل ها شمال ایران هم پیدا می شه مرسی برای پاسخ شما

  2. نحوه مصرف مهم است من هم این را خواستم بدونم ولی تنها چیزی که توی این مطلب نبود نحوه مصرف آن بود مردم را سر کار نزارین فقط خواص نوشتین که چی

  3. قارچ گانودرما برای دیابت بسیار مفیده


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst