کمیاب ترین گل دنیا

به طور کلی بیشتر از دویست و هفتاد هزار نوع گل در سراسر دنیا کشف شده است که گل محمدی یکی از این هزار نوع گل ، در ایران به صورت انبوه کشت می شود . در این مقاله به معرفی چند گونه گل نایاب ترین گلهای جهان برای شناخت بیشتر با دنیای عجیب گیاهان پرداخته خواهد شد.

عجیب ترین، نایاب ترین و حیرت آور ترین گلهای جهان

گل بیگانه شاد

این گل بسیار شبیه به موجودات خیالی فضایی است که توسط داروین کشف شد و در امریکای جنوبی رشد پیدا می کند. این گل عجیب در آب و هوا ی بسیار سرد امریکای جنوبی و نزدیک به قطب توانایی رشد را دارد و گلی است که دمای زیر صفر درجه و آفتاب بسیار کم را می پسندد. این گل در فصل تابستان شروع به شکوفه زدن و گلدهی می کند. رنگ گل های آن زرد با محفظه سفید رنگ است.

گل منقار طوطی

این گل نایاب ترین و حیرت آور ترین گلهای جهان است و  در سال هزار و هشتصد و هشتاد و چهار توسط ناخدا کوک در یکی از سفرهایش به اقیانوس های جنوبی کشف شد. این گل در جزایر قناری و امریکا رشد پیدا می کند. این گل از جمله گل های نادر در دنیا به حساب می اید. رشد سریع و آسان دارد و به نور ملایم افتاب نیاز دارد همچنین هوای محیط نباید خشک باشد. گل های ان به رنگ زرد و قرمز است و کونه سفید ان بسیار نادر است.

گل کوکای

این گل در مناطق هاوایی وجود دارد و در دسته نادر ترین گیاهان قرار دارد زیرا فقط یک شاخه از این گیاه نادر در اتش سوزی های گذشته مناطق هاوایی باقی مانده است و پس از نگهداری و پیوند زدن به هم نوعان خود تکثیر پیدا کرده است. ارتفاع درخت به ده متر می رسد و گل های قرمز دارد. متاسفانه این گیاه قابلیت تولید دانه را ندارد و فقط با پیوند زنده مانده است.

گل کاداپول

به ملکه شب معروف است و در دسته خانواده کاکتوس ها قرار می گیرد. در مناطق مکزیک، تگزاس، سری لانکا و کالیفرنیا رشد پیدا می کند. گلی نادر با گل های سفید و زرد که به گل بهشت هم معروف است. گل های این گیاه در شب باز می شود و رایحه ای ملایم و جذاب دارد و زمان کمی زنده می مانند و چند ساعت بعد از باز شدن از بین می روند.

ارکیده گوست

 این گل در قرن هجده توسط ژان جولی کشف شده است و در جنگل های پر گل افریقا و کوبا رشد پیدا می کند. ارکیده در دسته گل های نادر قرار دارد و در تالاب ها و مناطق باتلاقی رشد پیدا می کنند و زمانی رشد پیدا می کنند که به یک گیاه دیگر متصل باشند. درخت میزبان نیاز های غذایی این گل را تامین می کند. در زمان گلدهی فقط قادر هستند یک گل تولید کنند و در حدود ده تا چهارده روز عمر می کنند.

گل ساعتی

این گل در اسپانیا کشف شد و بیشتر از پانصد نوع گونه دارد. یکی از زیباترین گل هاست که گلبرگ های رنگی دارد و زنبور ها و حشرات مختلف را به دلیل زیبایی زیاد به خود جذب می کند. زمان گلدهی ان ها قبل از فصل پاییز است و به افتاب کامل نیاز دارند.

بانکسیا

این گل در سواحل غربی استرالیا کشف شده است. دارای بوته های کوچک و گسترده است و به نور کافی نیاز دارد. گل های قهوه ای رنگ دارد و منبع غذایی عسل خوارهاست. گل های ان طول عمر طولانی دارند و از تابستان تا زمستان باقی می مانند.

 

1 پاسخ به عجیب ترین، نایاب ترین گلهای جهان
  1. گل ساعتی در ایران هم وجود دارد


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst