نکاتی برای رشد درختان پسته

مراقبت از درخت پسته: این آجیل نه تنها کالری کمتری دارد، بلکه سرشار از فیتواسترول، آنتی اکسیدان، چربی غیراشباع (مواد خوب)، کاروتنوئیدها، ویتامین ها و مواد معدنی، فیبر است و بسیار خوشمزه است. اگر این اطلاعات کافی برای ترغیب فرد به رشد درخت پسته نباشد، نمی دانم چه خواهد شد. 11 گونه از آن وجود دارد که فقط Pistacia vera به صورت تجاری رشد می کند. مشخص نیست که درختان پسته از کجا سرچشمه گرفته اند، اما احتمالاً در آسیای مرکزی. رشد تجاری درختان پسته برای صادرات خشکبار عمدتاً در ترکیه، ایران، افغانستان، ایتالیا و سوریه انجام می شود که در آن آب و هوای خشک برای رشد لازم است.

مراقبت از درخت پسته

نحوه پرورش درخت پسته

آب و هوا هنگام رشد درختان پسته بسیار مهم است. دمای ایده آل برای پسته در طول روز بالای 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) است. پسته همچنین به ماه های زمستانی به اندازه کافی سرد نیاز دارد تا دوره خواب خود را کامل کند – 45 درجه فارنهایت (7 درجه سانتیگراد) یا کمتر. علاوه بر این، در ارتفاعات بالا به دلیل دماهای خنک یا هر جایی که دمای آن کمتر از 15 درجه فارنهایت (9- درجه سانتیگراد) باشد، عملکرد خوبی ندارند. بنابراین در مورد نیازهای دمایی خود کمی حساس است. برعکس، درختان پسته در همه انواع خاک خوب عمل می کنند، اما در خاک لومی عمیق و شنی واقعاً رشد می کنند. خاک با زهکشی خوب در صورت امکان یک آبیاری عمیق ضروری و نادر است. علاوه بر این، آنها کاملاً به خشکی مقاوم هستند اما در مناطق با رطوبت بالا عملکرد خوبی ندارند.

مراقبت اضافی از درخت پسته

اگرچه این درختان عمر طولانی دارند و دارای ریشه بزرگ هستند و می توانند بین 20 تا 30 فوت (6-9 متر) رشد کنند، نهال ها را می توان در ظروف برای سه تا پنج سال اول پرورش داد و سپس به باغ پیوند زد. در باغ درختان باید به فاصله 20 فوت (6 متر) از هم کاشته شوند. درختان مغز پسته دو پایه هستند، بنابراین برای به دست آوردن یک مجموعه محصول خوب، هم درختان نر و هم درخت ماده مورد نیاز است. گرده افشانی از طریق باد پراکنده گرده است که معمولا در اوایل تا اواسط آوریل انجام می شود. چشمه های طوفانی ممکن است با تداخل در گرده افشانی بر روی مجموعه محصول تأثیر بگذارند. در مراقبت از این درخت شما بهتر است حتما با انواع آفات درخت پسته آشنایی داشته باشید تا خطری درختان شما را تهدید نکند.

هرس درختان پسته

از آنجایی که این درختان به عنوان درختان میوه طبقه بندی می شوند، هرس درختان پسته برای تولید میوه با کیفیت بالاتر و در عین حال کنترل رشد ضروری است. برای درختان جوان، سه تا پنج شاخه ای را که می خواهید به عنوان شاخه داربست یا ساختار اولیه پسته خود در آوریل اولین فصل رشد استفاده کنید، انتخاب کنید. آنهایی را انتخاب کنید که به طور مساوی در اطراف تنه قرار دارند اما در مقابل هم قرار نگیرند و کمترین شاخه را بین 24 تا 32 اینچ (61 تا 81 سانتی متر) بالاتر از خاک قرار دهید و سایر شاخه ها را زیر آن ببرید. شاخه های بالایی را که بر تنه درخت سایه می اندازد بردارید و آنهایی که داربست نیستند را به 4 تا 6 اینچ (10-15 سانتی متر) از تنه بچسبانید. سپس در ماه ژوئن، شاخه های داربست را به طول 2 تا 3 فوت (91-61 سانتی متر) هرس کنید تا شاخه های جانبی تقویت شود، در حالی که شاخه های جانبی را رها کنید تا به تنه در هنگام رشد سایه بزنند. با انتخاب شاخه های داربست ثانویه، ساختار مرکز باز را با بلندتر شدن درخت حفظ کنید. شما می توانید دو تا سه بار در سال هرس کنید، که هرس تابستانی در بهار و تابستان و هرس خواب در پاییز انجام می شود.

منبع

Growing Pistachio Trees
1 پاسخ به مراقبت از درخت پسته
  1. من هزارتا درخت پسته دارم آیا ریختن نمک در چاله کود براشون خوبه؟


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst