فروش نهال انجیر مقاوم به سرما

فروش نهال انجیر مقاوم به سرما اصل مهمی در انتخاب رقم مناسب برای کشت است. درخت انجیر (Ficus carica)، گیاهی از خانواده توت (Moraceae) و میوه خوراکی آن انجیر معمولی بومی منطقه ای از ترکیه آسیایی تا شمال هند است، اما نهال های طبیعی در بیشتر کشورهای مدیترانه بدون کود انجیر رشد می کنند. در آب و هوای گرم کشت می شود. در منطقه مدیترانه از انجیر تازه و خشک استفاده می شود که به آن «غذای بینوایان» می گویند. این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است. انجیر یکی از اولین درختان میوه ای بود که کشت شد و کشت آن در اعصار دور در تمام نواحی اطراف دریای اژه و سرتاسر شام گسترش یافت.

نهال انجیر فروش نهال درخت کشت بافت مقاوم اصلاح شده

کشت بافت انجیر

کشت بافت نهال انجیر بهترین گزینه برای انتخاب نهال مناسب برای پرورش است. گفته می شود که یونانیان آن را از Caria (از این رو نام خاص) دریافت کرده اند. انجیر یکی از اقلام اصلی در میان یونانیان بود. اسپارتی ها به ویژه آن را در میزهای عمومی خود استفاده می کردند. پلینی بزرگ انواع بسیاری را برشمرد و آنهایی را که در خانه رشد می کنند به عنوان تهیه بخش بزرگی از غذای بردگان توصیف کرد. در اسطوره های لاتین، انجیر را برای باکوس مقدس می داشتند و در مراسم مذهبی از آن استفاده می کردند. درخت انجیر که بنیانگذاران رم را در انجیر تحت الشعاع قرار داد، نمادی از شکوفایی آینده نژاد بود.

انواع نهال انجیر درختی

نهال انجیر استهبان و انواع نهال انجیر درختی

انواع بهترین نهال های انجیر عبارتند از:

نهال انجیر استهبان

این نوع انجیر از پیوند دو رقم انجیر دیگر به دست می آید و برای باروری به یک سال زمان نیاز دارد. به ازای هر درخت نیاز به یک درخت گرده افشان است. این انجیر بهترین رقم برای خشک کردن میوه ها است که برای صادرات از لحاظ اقتصادی سود اور است. رشد نهال آن در مناطق معتدل و آب و هوای مرطوب انجام میگیرد.

نهال انجیر اسراییلی

خاستگاه این رقم مناطق فلسطین است و اقلیم ایران برای کشت این نوع انجیر مناسب است. مناسب کشت در اقلیم های نیمه گرمسیر است.

نهال انجیر زرد

این رقم بیشترین سطح کشت در دنیا را دارد. دارای میوه شیرین و آبدار است و قابلیت کشت در هر نوع خاکی را دارد. این پایه بهترین رقم برای صادرات بهترین گزینه می باشد.

نهال انجیر سیاه

این رقم خاص مناطق نیمه گرم است و رشد زیادی دارد. در سال اول کاشت نیاز به مراقبت دارد و باید به آبیاری آن توجه کرد. این رقم به ابیاری مناسبی نیاز دارد تا بتواند محصول خوبی را ایجاد کند. طعم میوه های ان بسیار شیرین است.

نهال انجیر قهوه ای ترکیه

خاستگاه این رقم کشور ترکیه است و در سال دو بار میوه خواهد داد. طعم فوق العاده شیرینی دارد و یکی از غنی ترین ارقام انجیر است.

نهال انجیر گلابی

این نوع انجیر دارای زیبایی خاصی است و برگ های بزرگی دارد. نسبت به گرما مقاوم است و نیاز به مراقبت دارد تا در برابر حمله آفات آسیب نبیند. در مجموع این پایه در مناطق گرمسیری رشد خوبی دارد. نیاز آبی آن بسیار کم است و نیاز شدید به سمپاشی دارد.

نهال انجیر گلابی

نهال انجیر ببری

دارای پوست روشن و خطوط ممتد که شبیه به پوست ببر است. بیشتر در مناطق گرمسیر و معتدل رشد پیدا می کند و حاوی املاح و مواد مغذی زیادی است.

نهال انجیر آلما

یکی از رقم های اصلاح شده در دانشگاه های تگزاس است. دلیل نام گذاری آن به دلیل حضور طبیعی ماده رزین در قسمت چشم میوه است که از ورود حشرات و آفات جلوگیری می کند.

نهال انجیر هاردی شیکاگو

خاستگاه این رقم امریکا است و در برابر گرمای شدید هوا بسیار مقاوم است و از سال اول کشت میوه می دهد.

نهال انجیر سان پدرو

این انجیر دارای دو بار ثمر دهی است که بار اول میوه های خوش طعم و بار دوم بیشتر برای گرده افشانی است.

نهال انجیر ازمیر

خاستگاه این رقم کشور ترکیه است. رشد گیاهان بسیار زیاد است و به آن شهرت دارد. در اولین برداشت کم بار ده است ولی در سال های بعدی تولید محصول بیشتری دارد.

نهال انجیر کالی میرنا

این درخت دارای میوه های خوش طعم و درختی خزان کننده دارد. جزء ارقام شناسنامه دار و تجاری محسوب میشود.

نهال انجیر گوش فیلی

این رقم جز گیاهان آپارتمانی که فضای کافی دارند محسوب می شود. خاستگاه این رقم هندوستان است.

نهال انجیر سفید

خاستگاه ایران رقم ایران است و در مناطق غرب کشور کشت می شود و در امریکا و اروپا مورد استقبال قرار گرفته است. میوه های آن هم به صورت تازه و خشک شده قابل استفاده است.

نهال انجیر سه فصل

این رقم یکی از بهترین ارقام درخت انجیر است. میوه های با کیفیت و در اکثر مناطق ایران قابل کشت است. نسبت به سرما مقاوم است و دارای میوه های بزرگ با پوستی سبز و گوشتی قرمز است. در آب و هوای گرم و خشک رشد عالی دارد. دارای محصول فراوان و توجیه اقتصادی برای کشاورزان دارد.

نهال انجیر شاه انجیر

یکی از ارقام معروف در سراسر دنیا است. دارای میوه های مغذی است که نهال ان از اصلاح ژن در دانشگاه امریکا بدست آمده ولی عمر نهال ها نسبت به بقیه ارقام بسیار کوتاه است.

خرید نهال انجیر اصلاح شده

خرید نهال انجیر اصلاح شده

گیاه انجیر استهبان اصلاح شده بوته ای یا درخت کوچکی است به ارتفاع 1 متر (3 فوت) تا 10 تا 12 متر (33 تا 39 فوت) با برگهای پهن، خشن و برگریز که دارای لبه های عمیق یا گاهی اوقات تقریباً کامل هستند. برگ ها و ساقه ها وقتی شکسته می شوند، لاتکس سفیدی ترشح می کنند. میوه های انجیر که به نام سیکونیا شناخته می شوند، به صورت منفرد یا به صورت جفت در بالای برگ های افتاده یا در زیر بغل برگ های فصل حاضر دیده می شوند. گل ها به صورت نر (نر) یا مادگی (ماده) هستند و در داخل ساختار گل آذین محصور می شوند. گلهای ماده به شکل دراز مشخصه میوه های خوراکی اکثر درختان انجیر باغی است. نوع دیگری از درخت که به نام کاپریفیگ شناخته می شود، انجیرهای غیر خوراکی تولید می کند که زنبور جوان انجیر را در خود جای می دهد. دارای گلهای ماده کوتاه است که با عادات تخمگذاری زنبور انجیر (Blastophaga) سازگار است و همچنین حاوی گلهای نر در نزدیکی راس است. گرده های کپریفیگ ها توسط زنبورهای انجیر برای گرده افشانی انجیر خوراکی و غیرخوراکی حمل می شود.

قیمت نهال انجیر

قیمت نهال انجیر بسته به رقم آن متفاون است. علاوه بر کاپریفیگ، سه نوع انجیر باغبانی دیگر نیز وجود دارد:

Smyrna، White San Pedro و Common انجیر نوع Smyrna تنها زمانی رشد می کند که دانه های بارور وجود داشته باشد و این دانه ها به طور کلی کیفیت عالی و طعم میوه را به حساب می آورند. انجیر از نوع White San Pedro ویژگی های هر دو نوع Smyrna و نوع رایج را در یک درخت ترکیب می کند. انجیر کشت اول بدون گرده افشانی گل رشد می کند، در حالی که انجیر کشت دوم در بغل برگ ها به آن نیاز دارد. انجیرهای معمولی مانند Dottato، Fraga، نیازی به گرده افشانی گل های هر کدام از گیاهان ندارند، دانه های میوه بالغ معمولا توخالی هستند. گل های این گونه انجیرها زمانی به عنوان گل های نابارور نامیده می شدند، اما ثابت شده است که در صورت گرده افشانی گل ها، همه انجیرهای معمولی می توانند دانه های بارور تولید کنند.

بهترین انجیر ایران قیمت نهال انجیر

بهترین انجیر ایران

انواع انجیر که بهترین آن در ایران و نقاط مختلف جهان رشد می کند به صدها عدد می رسد. قیمت و نامگذاری آنها بسیار گیج شده است، زیرا همان انجیر اغلب در استان های مجاور با نام های کاملاً متفاوت کشت می شود. هنگامی که یک انجیر به کشورهای دیگر معرفی می شود، معمولاً یک نام جدید ابداع می شود. بنابراین، لوب انجیر از اسمیرنا به Calimyrna در کالیفرنیا تبدیل شد و Dottato ایتالیا به Kadota تبدیل شد San Piero ایتالیایی در انگلستان به نام Negro Largo، در فرانسه به نام Aubique Noire و در کالیفرنیا به نام San Pedro Black، Brown Turkey یا Black Spanish شناخته می شود. درختان انجیر از قلمه های چوب خفته که در ماه اسفند در نیمکره شمالی گرفته شده و در ردیف های نهالستان کاشته می شوند، تکثیر می شوند. اینها در یک فصل به ارتفاع 1 متر (3 فوت) رشد می کنند و در پایان فصل رشد آماده پیوند هستند.

شرایط کشت و پرورش درختان انجیر

درختان در طیف وسیعی از انواع خاک رشد می کنند و در اکثر کشورهای مدیترانه ای فقط از بارندگی طبیعی آب دریافت می کنند. برخی از واریته ها فقط یک محصول تولید می کنند، در تابستان یا پاییز. برخی دو محصول می دهند، اولی در بهار روی چوب رشد قبلی و دومی در تابستان یا پاییز در بغل برگ های همان فصل می رسد. در آب و هوای خنک مانند انگلستان و فرانسه مرکزی، اکثر گونه ها فقط اولین محصول را بالغ می کنند. کشت گلدانی انجیر در گلخانه از دیرباز در انگلستان و سایر کشورها انجام می شده است.

بهترین انجیر جهان

در بیشتر ناحیه ها، انجیر را هنگام افتادن جمع آوری می کنند و برای خشک شدن در سینی می گذارند. چرخش و دستکاری در طول فرآیند خشک کردن باعث بهبود بافت و کیفیت محصول می شود. در دنیای قدیم، انجیر به صورت تجاری در ایتالیا، ترکیه، الجزایر، یونان، پرتغال و اسپانیا کشت می شود.

هرس درخت انجیر

هرس فیکوس کاریکا یا انجیر معمولی بومی خاورمیانه و غرب آسیا است. بسیاری از گونه ها که از زمان های قدیم کشت شده اند در آسیا و آمریکای شمالی طبیعی شده اند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک یا چند درخت انجیر در چشم انداز خود دارید، ممکن است در مورد آبیاری درختان انجیر فکر کنید. مقاله زیر حاوی اطلاعاتی در مورد نیاز آبی درختان انجیر و زمان آبیاری درختان انجیر است.

تکثیر درخت انجیر

 درختان انجیر به صورت وحشی در مناطق خشک و آفتابی با خاک عمیق و همچنین در مناطق صخره ای رشد می کنند. آنها در خاک سبک و با زهکشی خوب رشد می کنند، اما در خاک های ضعیف نیز عملکرد خوبی دارند. از این رو، درخت به ویژه در مناطقی که شبیه آب و هوای خاورمیانه و مدیترانه است، خوب عمل می کند. درختان انجیر دارای سیستم ریشه ای عمیق و تهاجمی هستند که آب های زیرزمینی را در سفره های زیرزمینی، دره ها یا از طریق شکاف های سنگ ها جستجو می کند. بنابراین، انجیر معمولی مخصوصاً برای خشکسالی فصلی مناسب است، اما این بدان معنا نیست که باید آبیاری درخت انجیر را فراموش کنید. آبیاری درخت انجیر باید نسبتاً ثابت باشد، به خصوص اگر می خواهید با مقدار زیادی از میوه های شاداب آن پاداش دریافت کنید.

آبیاری درخت انجیر

هنگامی که درخت انجیر کاشته شد، احتمالاً مجبور نخواهید بود به آن آبیاری کنید، مگر اینکه به معنای واقعی کلمه برای مدت زمان قابل توجهی بارندگی وجود نداشته باشد. اما برای درختان جوان تر، باید اقدامات لازم برای آبیاری کافی درخت و همچنین یک لایه مالچ خوب برای کمک به درخت در حفظ رطوبت انجام شود. انجیر دوست دارد با مواد آلی مانند بریده چمن مالچ شود. مالچ پاشی همچنین ممکن است بروز نماتدها را کاهش دهد. یک قانون کلی این است که 2.5-4 سانتی مترآب در هفته یا به صورت بارندگی یا آبیاری. درخت با زرد شدن شاخ و برگ و ریزش برگ ها به شما اطلاع می دهد که آیا نیاز به آبیاری دارد. آبیاری درختان انجیر را تا زمانی که علامت دار نشوند به تعویق نیندازید. این فقط به درختان فشار وارد می کند و شما را در معرض خطر یک محصول کوچکتر قرار می دهد. اگر در مورد آبیاری درخت انجیر مطمئن نیستید، با انگشتان خود خاک را حفر کنید. اگر خاک نزدیک سطح خشک است، زمان آبیاری درخت فرا رسیده است.

نهال انجیر سردسیری

یکی از چیزهایی که درختان انجیر سردسیری را بسیار آسان می کند این است که به ندرت به کود نیاز دارند. در واقع، دادن کود درخت انجیر در مواقعی که به آن نیاز ندارد، می تواند به درخت آسیب برساند. درخت انجیر که بیش از حد نیتروژن دریافت می کند میوه کمتری تولید می کند و بیشتر در معرض آسیب هوای سرد است. انجیر به طور طبیعی درختانی است که رشد کندی دارند و دادن کود به آنها می تواند باعث جهش رشد شود که منجر به شکاف در تنه و شاخه می شود. اولین چیزی که باید بدانید این است که به درختان انجیر چه کودی بدهید.

نهال انجیر گرمسیری

یک کود همه منظوره با تجزیه و تحلیل 8-8-8 یا 10-10-10 برای نهال انجیر گرمسیری خوب است. افراط در آن با کودهای قوی تر آسان است. بهتر است برای درختان انجیر کود فقط زمانی ارائه شود که درخت علائم کند رشد یا رنگ پریدگی برگ ها را نشان می دهد، اما چند مورد استثنایی وجود دارد که درختان انجیر به تغذیه منظم نیاز دارند. مواد مغذی به سرعت از خاک های شنی خارج می شوند، بنابراین اگر درخت در یک مکان شنی رشد می کند، احتمالاً باید سالانه کود دهی کنید. شما همچنین باید درختان انجیر را که توسط گیاهان دیگری که برای مواد مغذی رقابت می کنند احاطه شده اند، کود دهی کنید. همچنین باید بدانید چه زمانی باید انجیر را کود دهید. بهتر است تغذیه را در چند ماه تقسیم کنید تا درخت نیتروژن زیادی در یک زمان دریافت نکند. به درختان یک و دو ساله ماهی یک اونس کود بدهید، از زمانی که درخت شروع به روییدن برگ های جدید می کند . سه بار در سال در اواخر زمستان، اواسط بهار و اواسط تابستان به درختان مسن تر یک سوم کود به ازای هر فوت (31 سانتی متر) ارتفاع بوته بدهید.

نحوه کود دهی درختان انجیر

 اگر میوه به درستی نرسد، ممکن است بیش از حد کود دهی کنید. مقدار کود را کاهش دهید تا ببینید مشکل حل می شود یا خیر. خشکی یکی دیگر از علل احتمالی میوه نارس است که نرسیده است. اطمینان حاصل کنید که درخت در هفته یک اینچ (2.5 سانتی متر) آب دریافت می کند، چه به صورت باران یا آبیاری، بنابراین می توانید خشکسالی را به عنوان علت مشکل رد کنید. کود را بر روی ناحیه ریشه درخت، که کمی فراتر از تاج پوشش است، پخش کنید. بین پایه درخت و کود حداقل یک فوت (31 سانتی متر) فاصله بگذارید. بیشتر ریشه های تغذیه کننده در اطراف ناحیه قطره ای درخت قرار دارند، بنابراین بیشتر کود را در این ناحیه استفاده کنید. کود را به آرامی در خاک آبیاری کنید تا شسته نشود. اکنون که در مورد کود برای درختان انجیر بیشتر می دانید، رشد میوه سالم به هیچ وجه مشکلی ندارد.

ارقام درختان انجیر

انجیر یکی از ارقام درختان میوه پر طرفدار است که دارای خواص درمانی زیادی است در نتیجه کشت آن برابر است با سود بسیار مناسب برای باغداران و کشاورزان.

آفات درخت انجیر

انجیر درختی است برگریز و بزرگ. میوه انجیر ساختاری توخالی و گوشتی که در داخل با گل های ریز پوشیده شده است. یک دهانه کوچک به زنبور انجیر اجازه می دهد تا وارد گل ها شود و گرده افشانی کند. هنگامی که گرده افشانی انجام شد، دانه ها رشد می کنند. درخت انجیر ممکن است به چندین آفات و بیماری های درخت انجیر مبتلا شود:

انواع آفات درخت انجیر

آنتراکنوز

 این گروه از بیماری های قارچی است که باعث ایجاد لکه های سیاه و قهوه ای روی برگ ها می شود که به تدریج زرد و پژمرده می شوند. با قارچ کش درمان کنید.

زنگ انجیر

 برگها لکه های نارنجی کوچکی ایجاد می کنند که با پیشرفت فصل اندازه آنها افزایش می یابد. ممکن است خود برگها ریزش کنند. زنگ انجیر را می توان با قارچ کش های مبتنی بر مس کنترل کرد.

موزاییک انجیر

 این امر توسط ویروسی ایجاد می شود که لکه هایی روی برگ ها ایجاد می کند. این ویروس توسط کنه ها پخش می شود و تنها راه درمان آن از بین بردن کنه ها با سم کش یا روغن باغبانی است

اندوسپسیس

 اندوسپسیس توسط زنبور گرده افشانی که برای تخم گذاری وارد انجیر سبز می شود پخش می شود. وقتی زنبور داخل انجیر می میرد، قارچ روی بدنش ایجاد می شود. درخت باید از بین برود و خاک اطراف با قارچ کش درمان شود. به مدت 12 ماه از کاشت مجدد خودداری کنید

آسپرژیلوزیس

 آسپرژیلوس قارچی است که باعث سبز شدن گوشت داخل انجیر و سپس پودری شدن آن می شود. اگر درمان نشود، انجیر رسیده پوسیده می شود و درخت برگ های خود را می ریزد. درمان مانند اندوسپسیس است.

پرسش و پاسخ

فصل انجیر کی است؟

فصل باردهی بسته به منطقه و ارقام درخت از تا اواسط شهریور می باشد.

علت زرد شدن برگ درخت انجیر؟

عوامل زیادی در زرد شدن برگ این درخت تاثیرگذار است، مهمترین آهن کمبود مواد ریزمغذی نظیر عنصر آهن می باشد.

بهترین درخت انجیر کدام است؟

بهترین درخت انجیر را براساس توضیحات بالا با معیار نیاز منطقه خود، نهال مربوطه را تهیه کنید.

فاصله کشت انجیر چقدر است؟

برای کشت دیم 5*5 کافی است ولی برای سایر کشت ها 4*3 مناسب است.

 

دانلود مقاله کشت بافت انجیر (رایگان)

کشت بافت انجیر+pdf


نگهداری درخت انجیر

نگهداری درخت انجیر در زمستان | درخت انجیر نر و ماده | انجیر اصلاح نژاد شده | زمان کاشت نهال انجیر | نحوه کاشت نهال انجیر | کاشت نهال انجیر | انواع پایه انجیر | بهترین نوع انجیر درختی | آفات مهم درخت انجیر | پربارترین درخت انجیر | ارقام انجیر درختی | درخت انجیر اصلاح شده | کاشت نهال انجیر در پاییز | روش کشت بافت انجیر |کاشت نهال انجیر دیم | کاشت نهال انجیر در گلدان | میزان باردهی درخت انجیر | روش کاشت انجیر در گلدان | نهال کشت بافت انجیر | نگهداری از درخت انجیر | طرز کاشتن درخت انجیر | جابجایی درخت انجیر | چوب درخت انجیر | آموزش درخت انجیر | تعداد درخت انجیر در هکتار | کاشت درخت انجیر در خانه | علت رشد نکردن درخت انجیر | کشت بافت نهال انجیر

1 پاسخ به نهال انجیر فروش نهال درخت کشت بافت مقاوم اصلاح شده
  1. نهال انجبیر موجود دارید؟ چطور سفارش بدم


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst