مراقبت از درخت بونسای

نگهداری درخت بونسای، اگرچه درخت بونسای از گیاهان آپارتمانی دیگر ظریف تر هستند، اما چند قانون اساسی را باید مدنظر قرارداد که هر کسی را قادر سازد تا به درستی از درختچه خود مراقبت کند. ابتدا باید به محل قرار دادن آن و نحوه آبیاری صحیح آن توجه ویژه ای داشته باشید.

نگهداری درخت بونسای

طریقه نگهداری از درخنچه بونسای

تعیین سطح

تعیین مکان خوب برای قرار دادن درختان بونسای می تواند دشوار باشد، زیرا چندین فاکتور (آب و هوای محلی، زمان سال و غیره) باید در نظر گرفته شود. اما عامل تعیین کننده گونه های درختی است .

آیا بونسای شما یک درختچه آپارتمانی است یا یک درخت بیرونی؟

آبیاری

مهمترین بخش نگهداری درخت بونسای آبیاری است.هر چند وقت یکبار یک درخت به آبیاری نیاز دارد به عوامل مختلفی از جمله: گونه های درخت، اندازه درخت، اندازه گلدان، زمان سال، مخلوط خاک و آب و هوا. من نمی توانم به شما بگویم که چند بار باید بونسای را آبیاری کنید بدون اینکه بدانید چه نوع درختی دارید. با این حال، درک چند دستورالعمل اساسی به درک و شناسایی زمانی که یک درخت نیاز به آبیاری دارد کمک می کند.

کوددهی

استفاده کود گیاهان آپارتمانی منظم در طول فصل رشد برای بونسای برای بقا و رشد و نگهداری درخت بونسای بسیار مهم است. درختان معمولاً قادرند سیستم ریشه خود را در جستجوی مواد مغذی گسترش دهند، اما از آنجایی که بونسای در گلدانهای نسبتاً کوچکی که در آن کاشته می شوند، محدود می شوند، به کوددهی مناسب برای تکمیل محتوای غذایی خاک نیاز دارند.

مه و هوا

هر زمانی که درخت شما در داخل است، هوا بسیار خشک است و برگ ها رطوبت می خواهند تا سالم و سبز باشند. در طول روز هر دفعه که دوست دارید مه پاش کنید. قطعاً از قرار دادن بونسای خود در نزدیکی دریچه یا دریچه هوا خودداری کنید، زیرا این کار باعث خشک شدن شاخ و برگ می شود. استفاده از سینی سنگریزه یک راه عالی برای افزایش رطوبت محلی است. سینی سنگریزه سینی کم عمقی است که با سنگ های کوچک پر شده است. مقداری آب در کف سینی نگه دارید، دقت کنید که آب به ته دیگ بونسای نرسد. همانطور که تبخیر می شود، به ایجاد یک محیط مرطوب تر کمک می کند.

پیشگیری از حشرات

بیشتر درختان مقاومت طبیعی در برابر حشرات دارند، به ویژه زمانی که در شرایط تابستانی سالم در فضای باز رشد کنند. با این حال، ما توصیه می کنیم از برای نگهداری درخت بونسای از حشره کش های معمولی موجود در باغ یا اسپری های ارگانیک چندین بار در سال به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کنید. حشرات و بیماری های خود را یاد بگیرید تا میزان سمپاشی را به حداقل برسانید و مشکلات صحیح را هدف قرار دهید.

دسته بندی های بونسای

بونسای داخلی یا گرمسیری درختانی هستند که معمولاً در اعماق جنوب یا در آب و هوای گرمسیری رشد می کنند. این درختان به سرما حساس هستند و نباید اجازه داد دمای آنها زیر 45 درجه فارنهایت باشد. آنها شرایط بسیار خشک یا خشک را دوست ندارند و آفتاب زیادی می خواهند. بونسای گرمسیری ممکن است در تمام طول سال روی طاقچه آفتابگیر نگهداری شود. در طول تابستان آنها دوست دارند بیرون باشند، اما در داخل خانه نیز به خوبی عمل می کنند. هوای داخل خانه بسیار خشک است، بنابراین استفاده از سینی سنگریزه یا مه پاش مکرر مهم است. بونسای های گرمسیری دوست دارند در طول فصل رشد بارور شوند. آنها به هرس 3-4 بار در سال و هرس ریشه یا گلدان مجدد هر 2-3 سال در بهار یا تابستان نیاز دارند.

بونسای کولد هاردی

Cold Hardy Bonsai انواعی هستند که برای عملکرد خوب نیاز به تغییر فصل کامل دارند. این درختان را نمی توان به عنوان بونسای داخلی پرورش داد! از ماه مه تا اواسط نوامبر، بونسای مقاوم به سرمای خود را بیرون، در یک نقطه نسبتاً آفتابی نگه دارید. کاهش تدریجی دما درخت شما را در خواب فرو می برد، رشد را کند می کند و انرژی را برای بهار ذخیره می کند. وقتی هوا خیلی سرد شد که بونسای شما در فضای باز بماند، آن را به یک منطقه محافظت شده اما گرم نشده منتقل کنید. برخی از گزینه ها عبارتند از اسکلت سرد، گاراژ، ایوان محصور، یا دیوار. مراقب باشید از دمای زیر 20 درجه جلوگیری کنید. اگر مشکوک هستید که مکان زمستانی شما خیلی سرد می شود، باید محافظ بیشتری مانند جعبه عایق بسازید یا گرمای اضافی اضافه کنید.

1 پاسخ به نگهداری درخت بونسای
  1. بنسای من هرکاری می کنم رشد نمیکنه چه کودی بهش بدم؟


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst