درست کردن کود کمپوست در منزل

تهیه کود کمپوست تنها مکمل مهمی است که می توانید برای خاک باغ خود تولید و استفاده نمایید. کمپوست یک روش ساده برای اضافه کردن هوموس (humus) می باشد. این کود غنی از مواد غذایی می باشد که موجب تقویت رشد گیاه شده و همچنین در ترمیم حیات و انرژی خاک نقش مهمی دارد. تولید کود کمپوست بسیار ساده بوده و می توان بصورت خانگی آن را تولید و برای محیط زیست مورد استفاده قرار داد.

طرز تهیه کود کمپوست در خانه

طرز تهیه کود کمپوست در خانه بسیار ساده است اما دارای نکاتی می باشد. کمپوست غنی، به رنگ تیره می باشد، به راحتی فرو می ریزد و قادر به جدا کردن مواد تشکیل دهنده آن نمی باشید. کمپوست خوب بایستی دارای بوی مطبوع و خاک مانند باشد. در صورتی که بیش از حد رشته رشته و ناصاف است، نیاز به زمان بیشتری برای آماده شدن دارد. در صورتی که اولین باری است که سعی در ساخت کود کمپوست دارید، بیاد داشته باشید که زمان تولید آن می تواند از 3 الی 12 ماه متغیر باشد.
تجزیه کمپوست نیازمند عواملی چون درجه حرارت، نوع سطل کمپوست، ضایعات و میزان خرد شدگی آن ها و همچنین نوع مواد آلی مورد استفاده در ساخت این کود می باشد. هنگامی که به کمپوست آماده دست یافتید، می توانید بدون ترس از سوختن گیاه یا آلودگی آب، آن را در هر زمانی از سال به خاک اضافه نمایید.

تهیه کود کمپوست

تهیه کود کمپوست

مزایای استفاده از کود کمپوست

مزایای استفاده از کود کمپوست فراوان است از جمله:
• موجب بهبود ساختار خاک می شود
• کود کمپوست خاک را قادر به حفظ مواد مغذی خود کرده و در برابر خشکسالی محافظت می کند.
• موجب حفظ PH طبیعی خاک شده و گیاه را در مقابل بسیاری از بیماری های شایع مقاوم می سازد.
• این کود کرم های خاک و دیگر حیات های میکروبی خاک را تغذیه می کند.
به طور کل، مهم نیست چه نوع خاکی داشته باشید! تمام خاک ها می توانند با افزودن کود کمپوست بهبود و اصلاح شوند.

نحوه استفاده از کود کمپوست

بسیاری از افراد در مورد نحوه استفاده از کود کمپوست در خانه سوال می کنند. یکی از راه های بکار بردن کمپوست، این است که آن را در یک لایه ضخیم بر روی خاک پهن کنید. در این حالت کرم ها و دیگر موجودات می توانند در پشت و رو کردن کود کمپوست با خاک کمک کنند. این عمل یکی از روش های ساده برای به کار بردن کمپوست می باشد و مزیت آن این است که خاک رطوبت خود را حفظ کند. همچنین می توانید از این کودهای ساخته شده از فناوری نانو در کشاورزی در زمان گلکاری گیاهان در محیط های داخلی استفاده نمایید به این صورت که به ازای هفت قسمت خاک، 3 قسمت کمپوست و 2 قسمت ماسه و شن را مخلوط کنید. تنها عیب آن این است که 6 ماه الی 1 سال برای تجزیه و آماده شدن آن زمان لازم است.

1 پاسخ به تهیه کود کمپوست
  1. سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst