ترکیبات اصلی کود کاکتوس

ترکیبات اصلی کود کاکتوسگیاهان مختلف از جمله کاکتوس حداقل به سیزده عنصر برای رشد مناسب نیاز دارند. علاوه بر اکسیژن و هیدروژنی که از هوا کسب می کنند، مواد غذایی و آلی مورد نیاز گیاه باید به واسطه کودهای کاکتوس تامین شود. کمبود این مواد تغییر شکل و تغییر رنگ ساختار گیاه را به دنبال دارد. کمبود مواد غذایی گیاه کاکتوس به واسطه موادی به نام کود های آلی کاکتوس تامین میشود. ناخالصی در این کود ها و افزودن یک عنصر بیش از سایرین نیز برای گیاه مضر است. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از کود کاکتوس، شناخت ترکیبات کود کاکتوس لازم است.

ترکیبات کود کاکتوس

ترکیبات کود کاکتوس

معرفی ترکیبات کود کاکتوس

در اغلب بسته بندی های کود کاکتوس سه عنصر اصلی نیتروژن، پتاسیم و فسفر را مشاهده می کنید. اما در کود کاکتوس با توجه به نیازهای گیاه ، لزوم مواد خالص دیگری نیز که به صورت بالانس و متعادل با سایر عناصر استفاده شود حس میشود. این مواد خالص اغلب عناصر کمیاب در کود کاکتوس می باشند. برخی از کودهای کاکتوس عناصر کمیاب را نیز روی بسته بندی کود درج می کنند؛ اما چون که شناسایی این عناصر فروش کود ها را کند می کند، معمولا اغلب تولید کنندگان کودهای کاکتوس این لیست را از معرفی محصول حذف کرده اند.
عناصر کمیاب کود کاکتوس
بور یکی از عناصر کمیاب در کود کاکتوس می باشد که هیچ تاثیری روی بدن انسان و حیوانات ندارد؛ تنها ممکن است گاز های سمی در اطراف این محصول منتشر شود.
علت استفاده از بور در کود کاکتوس
علت استفاده از این عنصر به شکل بوراکس در کودهای کاکتوس، کشتن مورچه های اطراف گیاه است. برای کاکتوس های مختلف و بسته به شرایط آن ها، مقادیر بور را باید در مقیاس آزمایشگاهی تعیین نمود و سپس کمبود این عنصر در کود کاکتوس را با مقادیر اندک بور برطرف کرد. دقت داشته باشید که استفاده از عنصر بور در کود کاکتوس سبب رشد سریع تر گیاه در خشکسالی های متداوم میشود. بنابراین اغلب افراد بور را به مقدار زیاد حین استفاده از کود کاکتوس به کار میبرند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst