کود آهن بیولوژیک در کشاورزی

کود آهن بیولوژیک درکشاورزی باعث افزایش راندمان بهره برداری از محصولات کشاورزی می گردد. استفاده ازاین کود در کشاورزی باعث تامین عناصر مورد نیاز خاک از جمله پتاس، هومیک اسید و مقدار ماده تثبیت کننده بیوزیستی نیتروژن دار در خاک به جای استفاده از کود های شیمیایی مضر در خاک می تواند باعث برگشت به حالت طبیعی و ارگانیک شدن محصولات گردد. بنابراین ضرورت استفاده از مواد جایگزین جهت کود های شیمیایی برای افزایش سلامت کمی و کیفی و هم چنین غنی کردن محصولات جز ضروریات استفاده در کشاورزی می باشد. طبیعی بودن محصولات تولید که با این کود غنی شده اند در بسیاری از آزمایش ها اثبات گردیده است.

کود آهن بیولوژیک در کشاورزی

کود آهن بیولوژیک در کشاورزی

کود آهن بیولوژیک تامین کننده نیازهای گیاهان بوده و با داشتن باکتری های آهن دار باعث رشد و افزایش انحلال آهن نامحلول از خاک می گردد و با ایجاد هورمون های های موثر رشد باعث رشد بهتر گیاهان شده و سبب افزایش ریشه و جذب مواد غذایی و آب بیشتر به گیاهان می گردد. این کود بیولوژیکی بدون بو بوده و باعث افزایش سطح برگ درختان و گیاهان می گردد که از جمله مزایای دیگر آن می باشد.
استفاده از کود آهن بیولوژیک هیچ گونه علامت سو برای گیاه و انسان ندارد. باکتری های موجود در این کود باعث مقاومت و افزایش طول عمر گیاه می گردد و مقاومت گیاه را در برابر عوامل مخرب مانند آفات، گرما و سرما و… زیاد می کند. این کود از نظر کیفیت دارای مزایایی زیادی نسبت به کود های آهن دار می باشد. کودهای ارگانیک دیگر مثل کود کبوتر باعث از بین بردن میکروارگانیسم های مفید و مغذی خاک نمی گردد و حتی به شکل مفیدی باعث افزایش این مواد در خاک شده و حرارت مفید خاک را تغییر نمی دهد. بنابراین استفاده از این کود باعث کشاورزی پایدار و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد.
در مقالات بعدی در مورد راهنمای استفاده از کود آهن بیولوژیک در هر بخش کشاورزی مطالبی بیشتری ارائه خواهد شد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst