خرید قلمه پاجوش گل محمدی

بهترین و با کیفیت ترین نهال گل محمدی فقط در کاشان تولید می شود و به تمام استان های کشور صادر می شود . اینکار باعث اشتغال زایی فراوان از طریق واسطه ها ، فروشگاهها و کشاورزان شده است شرکت ما مفتخر است مقام نخست بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کننده گل محمدی را دارا می باشد .

فروش بهترین قلمه و پاجوش گل محمدی با شرایط فروش استثنایی، برای کسانی که می خواهند تازه وارد کار پرورش گلهای محمدی شوند به همراه آموزش هایی از مرحله کاشت ، داشت و برداشت همراه شما خواهیم بود.

برای مشاوره رایگان و سفارش عمده با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09120923681

(ساعت تماس: ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب، از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر فقط به پیامک‌ها پاسخ داده میشود)

کشت نهال گل محمدی

آموزش کشت نهال گل محمدی از صفر تا 100

اگر می خواهد گلستانی  راه اندازی کنید به شما پیشنهاد می کنیم خوب به نکات زیر توجه کنید این مطالب تاکنون در هیچ سایتی منتشر نشده پس میتوانید از این آموزش ها در جهت رشد و توانمندی خود در زمینه گسترش تولید گل محمدی استفاده کرد .

گل محمدی یا گل سرخ ایرانی را در دنیا با نام Rosa damascena میشناسند دلیل معروفیت آن با نام گل سرخ ایرانی این است که در گذشته های کهن تا امروز تجار و بازرگانان ایران ، روغن و گلابی و گل خشک شده این گل را به شرق آسیا و کشورهای همسایه ایرانی از کشورهای جنوبی ایران تا کشورهای حاشیه خلیج همیشگی فارس و یا به غرب نظیر انگلستان ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا صادر می کردند .

خرید نهال گل محمدی کاشان

البته تاریخچه دقیق این کشت این گل در ایران به هزاران سال پیش باز میگردد در زمان سلسله کوروش کبیر در شهر پارس نهال های گل محمدی کشت می شده است که به مرور زمان به  مرکز کشور یعنی کاشان برده شد می توان گفت شهر کاشان یکی از قدیمیترین شهرهایی است که قدمت طولانی در کشت گل محمدی دارد . به جرات میتوان گفت این شهر بزرگترین تولید کننده گل محمدی در دنیا است . هر چند که در 17 استان کشور گل محمدی در زمین های کشاورزی کشت می شود .

راهنمای کشت گل محمدی

  • انتخاب یک زمین مناسب جهت ایجاد گلستان

اولا انتخاب زمین اهمیت فراوانی دارد چنانچه زمین ها هر چه از دسترس باد های سهمگین دور باشد آسیب به بوته و گلها آن کم و ضرر اقتصادی کمتر خواهد بود .

  • مرحله کاشت نهال گل محمدی

    کشت نهال گل محمدی در هر اکثر مزارع سنگی و حتی به صورت دیم مقدور می باشد و به طرق مختلف می توان نهال گل محمدی را کشت کرد ولی متداول ترین روش کشت ، ایجاد یک حفره کوچک به عمق هشتاد سانتیمتر و عرض 1 متر می باشد درسته هشتاد سانتیمتر با عرض 1 متر! زیرا باید قسمتی از این حفره را با کود های دامی و برخی از کودهای شیمیایی پر کرد و بعد از آن کرت های را آبیاری کرد. بهتر است حداقل مسافت میان بوته های گل محمدی دو متر و نیم باشد و فاصله میان هر ردیف حدود 4 متر باشد . در کشت سنتی و دیمی این فاصله میتواند 3*2 هم در نظر گرفته شود .

ولی حتما توجه کنید که اگر فاصله بین بوته رعایت نشود و آنها کنار هم کاشته شود میتواند در سالهای بعد از رشد در صورت شیوع آفتی نظیر سفیدک پودری و زنگ سریعا گسترش پیدا می کند .

در صورتی که کاشت نهال گل محمدی از طریق پاجوش که متداول ترین کشت است انجام شود بهتر است برای کشت این گیاه ، کانال های در سطح ارضی تعبیه شود .

مرحله ضد عفونی کردن ریشه های پاجوش فراموش نشود .( برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مهندسین ما تماس حاصل فرمایید)

تعداد نهال گل محمدی در هکتار

اگر از پاجوش و یا قلمه گل محمدی می خواهید در زمین زراعی خود استفاده کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تعداد گل های محمدی در هر هکتار 2500 اصله می باشد .

گلخانه تولید نهال گل محمدی

کوددهی و پرورش گل محمدی

کود مورد نیاز برای تسریع در پرورش نهال گل محمدی به شرح زیر است :

پنجاه تن کود گاوی + سولو پتاس دویست کیلوگرم+ کود سوپر فسفات ساده و یا تریپل 150 کیلو و استفاده از کودهای میکرو به وزن تقریبی250 کیلوگرم ضروری است. همه کودهای ذکر شده حتما باید با هم میکس شود و در آخر روی آنها یک لایه خاک ریخته شود ، در هر حفر امکان گذاشتن دو تا سه پاجوش وجود دارد ریشه باید کامل در خاک باشند .

بعد از بالغ شدن نهال ها در سال دوم و سوم کوددهی متفاوت خواهد شد ، بدین ترتیب که در چند مرحله می توانید کوددهی را با کودهای مختلف انجام دهید:

  • پاییز قبل از ریزش برگها گل محمدی

12 تن کود حیوانی خشک (هر سال یکبار همزمان با شخم انجام شود)

150 کیلوگرم کود اوره (هر سال)

250 کیلوگرم سولفات پتاسیم (2 سال یکبار)

250 کیلوگرم سوپر فسفات ساده در صورت در دسترس نبود این کود از کود سوپر فسفات تریپل به میزان 150 کیلوگرم کفایت می کند (2 سال یکبار)

800 کیلو گوگرد بنتونیت دار (هر 3 سال یکبار)

اگر آب به میزان لازم در منطقه زیر کشت موجود ندارید بهتر است کمتر از کودهای شیمیایی در فصل پاییز استفاده کنید و کلا بهتر است کمتر از کود اوره استفاده شود زیرا باعث پایین آمدن کیفیت و حتی ریختن غنچه ها خواهد شد. اگر کود دهی مناسب انجام شود میزان برداشت از چهار تا هشت تن در هکتار خواهد بود.

  • زمستان قبل از بیدار شدن گل محمدی

اگر مرحله کود دهی پاییزه به درستی انجام شود نیاز به کوددهی مرحله کوددهی زمستانه نیست. اگر در پاییز کوددهی را انجام نداده باشید با استفاده از کود اوره گرانول حتما در زمستان کوددهی را انجام دهید.

  • بعد از بیدار شدن گیاه یعنی دقیقا قبل از بوجود آمدن غنچه ها

استفاده از کود اوره پریل به میزان 2 کیسه 50 کیلویی + کود هیومیک اسید پودری 6 کیلو در هکتار+ کود کلات آهن 3 کیلوگرم در هکتار

(حتما در نظر داشته باشید در زمان تشکیل غنچه و گل از کوددهی خودداری کنید زیرا گیاه وارد تنش می شود)

  • بعد از چینش کامل گل های محمدی

بهتر است 10 روز بعد از برداشت گلها از هیومیک اسید به میزان 3 کیلو در هکتار استفاده شود

  • کوددهی گلمحمدی در تابستان

برای تقویت بیشتر گلها در شهریور استفاده از کود 20-20-20 ضروری است البته برای هر هکتار 25 کیلو کفایت می کند

عکسی از مزرعه گل محمدی

وقت مناسب کاشت نهال گل محمدی

ایده آل ترین زمان برای کاشت نهال گل محمدی در پاییز و ماه آذر تا ابتدای دی ماه است بهتر از قبل از سرد شدن هوا این کار انجام شود. البته در اواخر فصل زمستان یعنی از اواسط بهمن تا ابتدای فروردین با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی هر منطقه ، پیش از شکوفا شدن جوانه روی بوته ها ، امکان کاشت وجود دارد .

آبیاری نهال گل محمدی

در 12 ماه نخست کاشت گل محمدی ، نیاز این گیاه به آب بیشتر از هر زمان دیگه است بهتر است هر هفته یکبار آبیاری گلستان انجام شود حتما این موضوع را مدنظر داشته باشید در وقت چینش گل ، تعداد دفعات آبیاری باید به دلیل جلوگیری از تنش برای گیاه کم شود .

اگر برای اولین بار آبیاری نهال های گل محمدی را انجام می دهید حتما ترک های کنار بوته ها بوجود خواهد آمد که میتوانید آنها را با خاک پوشانده و حتما باید هواگیری بوسیله فشرده سازی خاک اطراف نهالهای گل محمدی  بدرستی انجام شود.

برای باردهی بیشتر گل محمدی چه باید کرد ؟

بسته به نوع هر گل محمدی از 2 یا 3 سالگی به بعد باردهی شروع میشود . برای افزایش باردهی بهتر است از دو سالگی به بعد زمینها شخم زده شود، توجه داشته باشید چه شخم از طریق دستگاه شخم زنی یا از طریق دستی بوسیله بیل انجام شود نباید عمق آن بیشتر از بیست سانتیمتر زده شود. در غیر این صورت به ریشه های گل محمدی آسیب وارد خواهد آمد.

فواید شخم زنی سالانه گل محمدی

  • جلوگیری مرگ زودرس پاجوش ها
  • جلوگیری از کم شدن باردهی و بوسیله تقویت ریشه

مهمترین آفات گل محمدی

مهمترین بخش از پرورش گل محمدی ، مبارزه با آفات است که 26 گونه از آفات روی این گیاه تاثیر منفی گذاشته و باعث صدمات زیادی به این گیاه می شود ، ما تعدادی از مهمترین آفات این گیاه را برای شما تشریح می کنیم :

۱- شب پره های برگخوار گل محمدی

این شب پره به نام Acleris variana از تیره tortrix moths در طبیعت یافت می شود رنگ این حشره قهوه ایی مایل به زرد است ولی معمولا لارو این شب پره سبز رنگ می باشد  این گیاه صدمه ی چندانی به گلها نخواهد زد ولی باید موارد احتیاط لازم انجام شود.

۲- سوسک سرشاخه خوار رزاسه

اندازه این سوسک به 3 سانتی متر هم میرسد رنگ بدن این مشکی است و همچنین دارای پاهای کشیده می باشد لارو زرد رنگ این سوسک بیشتر از خود سوسک به گل ها آسیب میزنند . لاروها با سوراخ کردن ساقه در درون آن مقیم می شوند و به آوند های گل آسیب میزنند، در نتیجه باعث خشک شدن گیاه می شود .

۳- جوانه خوار گل محمدی

میتوان گفت مهمترین آفت در بین آفات همین حشره است که باعث بوجود آمدن آسیب های مالی به پروش دهندگان این کود شده است این دو حشره دارای 2 گونه با نامهای جوانه خوارهای سبز گل محمدی و جوانه خوارهای قرمز گل محمدی است .

۴ – جوانه خوارهای سبز گل محمدی

شب پره ایی وجود دارد به نام Cnaemidophorus rhododactylus از تیره Pterophoridae ابتدا در کاشان رویت و اطلاعات مربوط به آن ثبت شده است . اندازه این شب پره به هشت میلی متر و عرض بال های ان تا بیست و چهار میلی متر هم میرسد. لاروها بیشترین آسیب را به بوته های گل محمدی میزنند . این حشرات جوانه های ریز گل محمدی را هدف قرار میدهند بدین ترتیب که لاروهای این شب پره با ساخت لانه بوسیله تار خود از داخل غنچه ها غذای خود را تامین می کند که این خود با از بین رفتن غنچه ها می شود .

۵ – جوانه خوارهای قرمز گل محمدی

و دومین شب پره که از مهمترین آفات گل محمدی است به نام Notocelia roborana و از تیره  Tortricidae می باشد . اندازه این حشره به دوازده میلی متر خواهد رسید چنانچه عرض بال های برافراشته آن تا بیست و دو میلی متر هم میرسد ، لارو ها این حشره بسیار خطرناک است زیرا نه تنها به غنچه های بوته های گل محمدی هجوم و از آنها تغذیه می کنند بلکه از درختان نزدیک مزرعه هم میتوانند تغذیه کنند و خود سیر تکامل در این نوع آفات را نشان میدهد .

۶- مینوز گل محمدی

لارو این حشره دقیقا از میان قطر برگ و یا همان منطقه نرم آکنده تغذیه می کند که اثرات آن رو برگها کاملا قابل تشخیص است ، بزرگی این حشره به یک سانتی متر هم می رسد .

هر چند که تریپس ، شته ، زنجرک ، و سفید بالک ها هم در آسیب به گل های محمدی نقش فراوانی دارند که ما بمنظور طولانی نشدن این بحث از ادامه آن در این صفحه خودداری می کنیم .

مراحل درمان بیماری گل محمدی

برای دفع هر گونه آفات سمپاشی حداقل باید در 3 مرحله یعنی ابتدای اردیبهشت ماه، ابتدای تیر ماه و در آخر تابستان انجام شود در بعضی از گونه آفات سمپاشی باید در اوایل بهار بوسیله سموم غیر سیستمیک از نوع سموم فسفره نظیر دیازینون انجام شود و در آخر هرس کردن نوک شاخه ها و حتما سمپاشی بعد از هرس تاثیر خوبی در کنترل آفات دارد .

انواع گل محمدی در ایران

در کشور گونه های زیادی از این گیاه در مناطق مختلف یافت می شود، حدود 200 گونه گل سرخ وجود دارد که اکثر آنها به درد گرفتن اسانس و عطر نمی خورد تعداد کمی از آنها قابلیت اینکار رو دارند . مجموعا 13 گونه گل محمدی که کاملا بومی منطقه هستند در ایران وجود دارد .

تولید نهال گل محمدی و چینش گلها

به طور کل ارتفاع بعضی از شاخه ها گل محمدی تا 2.3 متر هم رشد می کند. رنگ این گل در تمامی گونه های آن صورتی می باشد که در بعضی ها صورتی کم رنگ و در گونه های دیگر پر رنگ تر نزدیک به قرمز است . سراسر شاخه های این گیاه را خوارهای بسیار تیز احاطه کرده است که در چینش این گل بایستی دقت فراوانی شود زیرا احتمال آسیب به دست ها زیاد است . تعداد گلبرگ در هر عدد گل به سی و دو گلبرگ می باشد . گلها در زمان طلوع خورشید شکفته می شوند و بوی خوش خود را در هوا پراکنده می کنند ، وقت شکفتن گلها در شهرهای مختلف متفاوت است ولی در فصل بهار و حدودا در اول اردیبهشت ماه در شهرهای مرکزی مثل کاشان و تیرماه در سایر شهرها کشور است . چینش ها گلها در گلستان در ابتدای صبح انجام می شود و در روز بعد گلهای جدید روئیده خواهد شد ، شکوفایی گلها محمدی حدودا 22 تا 31 روز ادامه دارد . عمر گلها بعد از باز شدن 24 ساعت است که بعد از آن گلها شروع به ریزش می کنند . دمای هوا روی عطر این گل تاثیر گذار است . تولید نهال گل محمدی در بهترین مراکز تولید در سطح کشور در کاشان انجام می شود و نهال گل محمدی تولیدات ما یکی از مقاوم ترین گیاهان در برابر کم آبی و خشکسالی است به دلیل همین موضوع شهرهایی که هوای گرم و خشکی دارند بیشتر از این گیاه در زمین های زراعی خود استفاده میکنند کشورهای مختلف اروپایی و حتی عربستان در زمینه ارسال گل به ایران فعال هستند و سعی در گرفتن بازار ایران را دارند متاسفانه بعضی از تجار ایرانی خرید گل و یا سفارش گل از کشورهای دیگر بازار به بازار پر رونق این محصول آسیب وارد می کنند

کشت بافت گل محمدی

کشت بافت گل محمدی چیست؟

خوشبختانه در ایران بعضی از مراکز کشت بافت شروع به تکثیر این گیاه کردند . در روش کشت بافت گل محمدی ، رشد دادن قسمتی یا سلولی از بدنه گیاه به صورت مجزا است . که شامل دو مرحله می باشد : 1- پیدا کردن نمونه ایی از بهترین گونه از گیاه گل محمدی که هم از نظر اسانس، عطر، مقاومت وهم سرعت رشد نسبت به سایر گونه ها بهتر باشد. 2- شناسایی و نمونه برداری از بهترین بافت گیاه یا ژن برای ترا ریزی

بهترین نهال گل محمدی و خرید نهال کشت بافت گل محمدی

کشت بافت گل محمدی و یا نهال گل محمدی اصلاح شده فواید زیادی دارد یکی از آنها این است که همه نهال های گل محمدی فاقد هر گونه ویروس هستند بطور کل هیچ ویروسی نمی تواند از طریق کشت بافت در گیاه زنده بماند زیرا مراحل این نوع کشت اجازه مقیم شدن ویروس رو نمی دهد. کاشتن گل محمدی به روش بافت باعث می شود گیاهان مقاومتر شوند و امکان از بین رفتن ها نسبت به روش های سنتی بسیار کمتر است، نهال های گل محمدی که از طریق کشت بافت تولید می شوند در 2 سالگی به بهره برداری می رسند این در حالی است که در روش سنتی از 3 سالگی این اتفاق میافتد که این خود یکی دیگر از دلایل استفاده از کشت بافت است .

به دلیل سود سرشار از فروش گلاب و اسانس حاصل استخراج از گل محمدی به آن لقب طلای مایع داده شده است . گلبرگ ها این گل خشک شده و در صنایع داروسازی و اسانس و گلاب آن در صنایع غذایی و آرایشی مصرف می شود .

قیمت نهال کشت بافت گل محمدی

قیمت های به صورت روزانه ممکن است تغییر کند به دلیل این موضوع برای دریافت اطلاعات لازم در مورد قیمت نهال گل محمدی کشت بافتی از طریق مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید .

درآمد حاصل از پرورش گل محمدی

پرورش اصولی گل محمدی می تواند سود اقتصادی خوبی را نصیب تولیدکنندگان این محصول بکند از درآمد حاصل از پرورش این گل می توان به گسترش زمین های بیشتر برای بالا بردن تولید پرداخت و یا اینکه در کنار پرورش تولید گل واحدی را جهت تولید گلاب سنتی و صنعتی دایر کرد .این موضوع می تواند توجیه اقتصادی کاشت گل محمدی قوت بخشد زیرا از مرحله کاشت ، داشت ، برداشت و مرحله فرآوری محصول تماما زیر نظر خود شما خواهد بود از این رو درآمد شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معایب کاشت گل محمدی

در کشت گل محمدی معایب کمی گریبان گیر تولیدکنندگان این محصول است ولی در بعضی از نقاط کشور به دلیل کمبود شدید آب آسیب هایی به بوته ها وارد شده و حتی باروری کم شده است . هر چند که این گیاه در برابر خشکسالی نسبت به گیاهان دیگر مقاوم است.

قیمت نهال گل محمدی در سال 98

تمامی قیمت های گل محمدی سالیانه بروز می شوند بعلت نوسان قیمت در سال جهت مشاوره تخصصی و خرید لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمائید :

برای مشاوره رایگان و سفارش عمده با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

09120923681

 

دانلود رایگان کتاب های پرورش گل محمدی

دانلود طرح توجیهی کاشت گل محمدی pdf

دانلود آموزش کاشت نهال گل محمدی pdf

دانلود پرورش گل محمدی pdf

دانلود آفات گل محمدی pdf

بزودی دانلود آموزش کشت بافت گل محمدی pdf

 


مطالبی در مورد مرکز فروش قلمه گل محمدی

نهال گل محمدی دیم | نهال گل محمدی کرج | نشای گل محمدی | نهال گل محمدی بدون خار | نهال گل محمدی قیمت | نهال گل محمدی تبریز | نهال گل محمدی فروش | قیمت نهال گل محمدی سال 97 | قیمت نهال گل محمدی در خراسان رضوی | فروش نهال گل محمدی قمصر | فروش نهال گل محمدی در فارس | نهال گل محمدی کرج | فروش نهال گل محمدی در قزوین | قیمت هر تن گل محمدی | قیمت نهال گل محمدی کاشان | فروش نهال گل محمدی در خراسان | کاشان گل محمدی | گل محمدی محلات | نهال گل محمدی همدان | قیمت نهال گل محمدی اصلاح شده | خرید گل محمدی خشک کاشان | پرورش گل محمدی در گیلان | نحوه کاشت گل محمدی در مزرعه

35 دیدگاه در فروش نهال گل محمدی (مرکز تولید کاشان)
  1. هر چی تماس میگیرم کسی جواب نمیده 12000 پاجوش برای احداث باغم میخوام

  2. سلام با مسئول فروش نهال تماس گرفتم ایشون واقعا خیلی خوب من رو در امر خرید راهنماییم کردند ممنون

  3. آقا شما مشاوره هم مییدید؟

  4. امسال هم از شما نهال خریدیم واقعا راضی ایم از شما

  5. امسال ازتون خرید داشتم از نهالها راضی هستم ممنون

  6. من 4000 هزارتا نهال نیاز دارم می تونید تامین کتید؟

  7. سلام آقا مطالب خیلی تکمیل بود بزودی برای خرید هم تماس میگیرم

  8. وای خیلی خوبه ساییتون

  9. مطالب خوبی بود خیلی به دردم خورد

  10. با سلام. من دنبال گل محمدی با نژاد خوب میگردم جهت اسانس و گلاب. در شهرستان ابهر و قزوین. چه نژادی باید بگیرم؟ و آیا برای این کار نهال های اصلاح شده مناسب هستند؟
    با تشکر

  11. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من
    مشکل داشت.ممنون

  12. مقالات خوبی بود خیلی به دردم خورد ممنون از شما

  13. یک سری هزارتا نهال از یجایی خریدم بعد مدتی آفت زد همه رو خشکوند حقیقتا دلسرد شدم از تاسیس گلخانه

    • احتمالا از آن گلخانه ایی که نهال ها را تهیه کردید. آنها در محیط کشت آلوده و غیر استریل پرورش پیدا کردند یعنی ممکن است قبل از خرید نهالهای شما حامل بیماری ها قارچی بوده باشند. در این خصوص برای مشاوره حتما با ما تماس حاصل فرمایید:
      09120923681

  14. حدود قیمت تاسیس یک گلخانه نهال گل محمدی چقدراست؟

  15. کتابها عالی بودند، واقعا لایک دارید

  16. چطورمیتونم تهیه کنم؟ من واسه ۱۰ هکتار زمین میخوام

  17. سایت خوبی دارید جالبه تمام مطالبی که درباره نهال گل محمدی می خواستم در سایت شما بود

  18. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  19. گل محمدی رو خیلی دوست دارم چون از تمام اجزای آن میشه استفاده دارویی و عطر و… کرد. البته میگن قدیما بهش میگفتن گل سرخ ایرانی واژه گل محمدی 200 یا 300 ساله که جایگزین شده.

  20. قیمت نهال ها چنده

  21. امسال از شما نهال گل خریدم واقعا راضی هستم خدا خیرتون بده ، سال دیگه یک زمین دارم می خوام گلستانش کنم 20 هزار شاخه نیاز دارم.

  22. از شما خرید کردم هم از قیمت و هم از کیفیت نهال ها راضی هستم . سال آینده زمین کاشت گل را گسترش میدهم و حتما از شما خرید میکنم

  23. سلام من یک دانشجوی رشته کشاورزی هستم ، همه مطالب شما کاملا علمی و ساده بیان شده بود ممنون از مطالب خوب شما

  24. عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

  25. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد
    انگیزه برای تولیدات بیشتر براتون باشه

  26. وای خیلی خوبه ساییتون

  27. سلام آقا مطالبتون عالی بود خیلی بهم کمک کرد


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst