خرید گوجه فرنگی با قیمت هزار و صد تومان

استارت خرید گوجه فرنگی، مرتضی معتمد گفت: خرید و حمایت از محصول گوجه فرنگی از ۱۳۹۷/۵/۲۲ در سراسر کشور انجام شده و دولت در حال خرید گوجه فرنگی از کیلویی هزاروصد تومان از کشاورزان میباشد. مرتضی معتمد طبق خبرگذاری تسنیم گفت: “این خرید در استان هایی بامشکل ذخیره سازی بیش از حد گوجه فرنگی مواجه است .” معتمد درمورد کاشت تابستانه گوجه فرنگی در هشتاد و پنج هزار هکتار زمین اطلاع داد و گفت: در سال جاری انتظار میرود در این سطح از زمین۴ میلیون تن گوجه فرنگی برداشت شود. استفاده از کود های مخصوص گوجه فرنگی مثل هیومیک اسید میتواند به رشد گوجه فرنگی کمک کند البته کود هیومیک اسید را بهنر است با کودهای شیمایی تریکیب کرد .

برداشت گوجه فرنگی بوته گوجه فرنگی

مرتضی معتمد اضافه کرد: “اکنون تولید گوجه فرنگی بیش از نیاز صنعت های مختلف مربوط به این محصول است.” وی افزود: گوجه فرنگی به علت تولید و ارائه زیاد ، در قیمت کاهش داشته است.مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی گفت: اگر این محصول پشتیبانی نشود ، کشاورزان متحمل خسارت های جدی خواهند شد ، به همین دلیل بعید است که آنها در سال های آینده رشد خوبی داشته باشند.

معتمد گفت: تنظیم کننده بازار دیروز در مورد حمایت از گوجه فرنگی بحث کرده و در اخر تصمیم گرفته است که تعاونی روستا ، این محصول را هزاروصد تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری کند.معتمد افزود: خریدهای محافظت شده و تضمین شده از جمله ابزاری است که دولت در هنگام کمک به کشاورزان برای حفظ و تداوم تولید ، شتاب می بخشد.

وی گفت :در نظر گرفتن سود منصفانه و قیمت خرید تضمینی محصول برای کشاورز باعث میشود کشاورز دچار ورشکستگی نشود.معتمد افزود: خرید حمایتی از کشاورزان ابزاری است که دولت در تلاش است درآمد کشاورزان را در محصولات مختلف بطور همزمان حفظ کند تا کشاورز علاقه مند باشد آن محصول را سال آینده پرورش دهد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst