خرید و فروش پسته افزایش پیدا کرد

خرید و فروش پسته افزایش پیدا کرد: با استفاده از کود های مناسب براشت محصول پسته بسیار مناسب بوده است . در اولین روز معاملات گواهی های سپرده پسته در بورس کالای ایرانی ، پسته های فندقی سی و دو -سی با نماد طلای سبز زرند دیسکاوری و معامله شد و تاجران تا پایان این معاملات روزانه سه هزارو هشتصد عدد گواهی سپرده پسته را خرید و فروش کردند. تاجران در همان روز معامله کردند که قیمت هر کیلوگرم آجیل پسته سی و دو -سی در کمترین حد به قیمت نهصدوهجده هزار و نهصدوچهار تومان و در بیشترین میزان آن نهصدوبیست و یک هزار و پانصد ریال بفروش رسد.

طبق این خبر خرید و فروش سپرده پسته از امروز صبح در بورس کالای ایران شروع شد واز تاجران انتظار می رود در روزهای آینده شاهد افتتاح دومین نشانه معاملات گواهی پسته در سهام شرکت سبز دانه کویر باشند.

این خرید و فروش ها در صورتی شروع شده است که محصول پسته دارای مزایایی از قبیل مدیریت بازه زمانی در تولید و فروش توسط سازنده و کاهش بی ثباتی قیمت ها و کاهش هزینه های انبارداری و جابجایی بین انبارها می باشد.

مزیت های دیگر گواهی سپرده گذاری می توان به ساده سازی منابع مالی تولید کنندگان و کاهش هزینه ها و بهبود روند استاندارد سازی کالاها و بهبود کیفیت آنها اشاره کرد.

ودر آخرکالاهایی از قبیل ، زیره ، سکه و زعفران کالاهایی است که هم اکنون در بورس کالای ایران مجوز دارد و پسته محصولی جدید است که که امروز به لیست گواهی کالاها اضافه شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst