آمار برداری از مزارع

سازمان جهانی فائو و کیفیت , روش های به صرفه جمع آوری اطلاعات و داده، امری مهم برای پیشرفت نظام های کشاورزی در قاره آسیا است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO  با در نظر گرفتن اهمیت دسترسی به اطلاعات مهم کشاورزی برای پیشرفت توسعه پایدار، از کشورهای قاره آسیا درخواست کرد تا فرآیند اصلاح و بهینه سازی روش های جمع آوری اطلاعات و داده بخش کشاورزی را سرعت بخشد.

با این روش زمینه سازمان جهانی فائو و کیفیت محصولات کشاورزی برنامه ریزی دقیق تر و بهتر  برای بخشهای کود دهی مزارع از بوسیله کود سولفات پتاسیم و یا دامداری، شیلات و جنگل داری را توسعه پیدا خواهد کرد ؛ در صورتی که توان تولیدی و ظرفیت در هر کشور برای تحلیل و بررسی آمارهای کشاورزی با یکدیگر تفاوت دارد و این اختلاف در هیچ یک از کشورها به اندازه کشورهای قاره آسیا نیست.

سرعت کم کشورها در بهتر کردن وضعیت روش های سنجش و بررسی اطلاعات و داده و استفاده از شیوه های جدید ، ارتباط بسیاری با عملکرد کم سرعت این کشورها در راستای انجام و رسیدن به توسعه پایدار دارد. عدم انجام سنجش و بررسی شاخصهای توسعه پایدار یکی از مهمترین علل در ناتوانی کشورها برای دیدن وضعیت و مقدار پیشرفت در رسیدن به توسعه پایدار است.

سازمان جهانی فائو و کیفیت محصولات کشاورزی

فناوری اطلاعات IT برای آمارگیری محصولات زراعی و کشاورزی

فائو جدیداً از طرح نوین خود برای کمک به کشورهای آسیایی عضو در دسترسی به فناوریهای کم هزینه برای تولید آمارهای زراعی و کشاورزی پرده برداری کرده است . زیرا بانک توسعه کشاورزی آسیا و فائو به تدوین و بررسی دورههای رایگان آنلاین و همین طور نشر دستورالعمل‌ و قوانینی برای جمع آوری اطلاعات و داده با استفاده از فناوری اطلاعات انجام داده است . همین طور به کمک شراکت با بانک توسعه کشاورزی آسیا و شرکت های فناوری قاره آسیا به کشورهای این قاره در استفاده از دادههای ماهوارهای و عکس های هوایی برای بدست آوردن آمارهای کشاورزی کمک میکند.

این منابع نوین اطلاعات و دادهها قسمتی از چیزی است که داده های کشاورزی بزرگ نامیده می‌شود. پیشرفت این قسمت اصولا به کمک بخش خصوصی و شرکت های خصوصی انجام می شود. شراکت با قسمت خصوصی این پیشامد را برای کشاورزان آماده می کند تا در این بخش فناوری و اکتشاف داشته باشند . این منبع نوین دادهها و اطلاعات می تواند به دولتها کمک میکند تا روش های تولید آمارهای رسمی را تغییر دهند.

سازمان فائو، به عنوان یکی از سازمان های  پیشروی سازمان ملل متحد در بخش توسعه کشاورزی و تأمین امنیت غذایی و دارویی ، اصولا از روش های نوین برای توسعه و پیشرفت سیستم های یکپارچه آمارگیری کشاورزی، بهتر کردن کیفیت و کمیت داده ها، تولید و پخش کردن داده ها در مقیاس کوچک و بزرگ و  همین طور تولید کم هزینه آمارهای زراعی و کشاورزی ، دامداری و شیلات و آبخیزداری حمایت می کند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst