چینش کلزا از حوزه شهرضا

چینش کلزا از حوزه شهرضا: مرتضی کافی به نقل از گزارش آژانس خبری اصفهان گفت: “پروژه کشت کلزا در شهرضا شانزده سال پیش آغاز شد و پس از وقفه خشکسالی، کشت این محصول به طور جدی مطابق با توصیه وزارت جهاد کشاورزی درسال ۹۶ انجام گردید.

برداشت کلزا در شهرضا اصفهان

برداشت کلزا در شهرضا اصفهان

کافی ادامه داد: “انتظار می رود که بیشتر از شصت تن از کلزا در مزرعه شهرضا برداشت شود.وی اظهار داشت: کشت کلزا توسط دوازده اپراتور در شهر انجام شد.او اضافه کرد: هفده هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرضا وجود دارد که ، چهارو هفتصد هکتار به کشت پاییز و دوهزاروسیصد هکتار مختص کشت بهار است.مرتضی کافی گفت که در حال حاضر هفت هزاروپانصد اپراتور در شهر شهرضا در زمینه کشاورزی فعال هستند.

کود های ارگانیک مختلفی برای کلزا مفید است ولی نباید از کودهای شیمیایی مثل اوره ، دی آمونیوم فسفات یا سوپر فسفات تریپل قافل شد.لازم به ذکر است که روغن کلزا دارای کیفیت تغذیه ای بالا با توجه به اسیدهای چرب اشباع نشده، کلسترول و درصد بسیار کم اسید اروسیک است و در ترکیب اسیدهای چرب در شرایط مختلف متفاوت است.دانه های روغنی کلزا دارای بیست و پنج تا پنجاه و پنج درصد روغن، هجده تا بیست و چهار درصد پروتئین و دوازده تا بیست درصد پوست است.

نقشه فائو برای جنگل آسیب دیده آسیا

با توجه به آینده امیدوار کننده و توجه به نیاز به جلوگیری از عواقب فاجعه بار سازمان فائو خواستار اجرای هفت پیشنهاد توصیه شده و همکاری توسط همه کشورهای منطقه است. این موارد عبارتند از: 1) تصویب سیستم های مدیریت منابع طبیعی سازگار 2) افزایش همکاری میان ذینفعان 3) بهتر شدن کیفیت جنگلها 4) سرمایه گذاری در مدل های مختلف اقتصادی جایگزین 5) ایجاد یک سیستم مدیریت مناسب برای جنگل 6) انعطاف پذیری 7) پیوستگی به منابع کافی برای مدیریت جنگل ها و مناطق طبیعی. این اقدامات، همراه با اراده قوی سیاسی، به کشورها فرصت می دهد تا از پایداری اکوسیستم ها، اقتصادها و جوامع اطمینان پیدا کنند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst