نام آفت های درختان میوه

آفات درختان میوه بسیار زیاد است ولی ما سعی می کنیم چند نمونه از آنها را در این مقاله بیان کنیم .درختان مثمر شامل درختانی است که میوه می دهند مثل هلو، گیلاس، سیب، زردآلو، گلابی، گردو .درختان مثمر برای بهره برداری و دارای صرفه اقتصادی است. آفات های درختان میوه مثمر با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی و کود و نوع کشت و … متفاوت است. آفت و بیماری درختان نسبت به محصولات دیگر کشاورزی متفاوت است. و برخی از حشرات برای رشد و نمو درختان مفید و ضروری هستند، در اینجا به معرفی برخی از این آفات می پردازیم:

عکس آفات درختان آفت گیاه

نام آفت درخت

  • کنه ها :

این آفات به خانواده عنکبوتیان تعلق دارد که پوره ها شش پا و کنه های بالغ هشت پا دارند . خسارت آنها زمانی است که به کمک دهان خود از برگ درختان تغذیه می کنند و در هر مکان تغذیه به صورت نقطه ای سفید رنگ به اندازه بر روی برگها ایجاد شده و در نهایت خال دار و چروکیده می شوند و برگ درختان از بین می روند.

  • مگس سفید :

حشرات بسیار ریزی که اندازه آنها به سه تا چهار میلیمتر می رسد . حشرات نر و ماده بالغ بالدار هستند که بالها از گرد سپید رنگ به صورت مومی پوشش پیدا کرده است و فعالیت زیادی دارند و از شیره برگهای درختان مثمر استفاده می کنند. این حشرات در مناطق گرمسیری بر روی درختان میوه و بوته های گیاهان و پنبه زیاد وجود دارند .

  • شپشک ها :

بدن این حشرات از غددهایی تشکیل شده است که از آنها مواد مومی ایجاد می شود این ترشحات بعضی اوقات به شکل آرد مانند و یا به صورت های مختلف روی بدن گیاهان ایجاد می شود . این آفت با ایجاد سوراخ روی بافتهای گیاه و خروج شیره گیاهی به وسیله دهان خود، به گیاهان و درختان آسیب می زند و گیاه را ضعیف می کند.

  • پشه های قارچی :

آفت بالغ به شکل قهوه ای و به ابعاد پنج میلیمتر، و حشره نا بالغ آنها با تغذیه از ریشه گیاه، برای گیاهان خسارت می آورند . پشه های قارچی بالغ در خاک غنی از ماده آلی که محیط تولید مثلی خوبی برای آنها به حساب می آید، تخم گذاری کرده و لارو های آن به سوراخ کردن و تغذیه از ریشه گیاه رشد می کنند.

  • شته ها :

این افت به راحتی قابل دیدن است و به رنگ های سبز، زرد دیده می شود و به صورت تجمعی و دسته های بزرگ روی برگها و جوانه های گیاه جوان دیده می شود. از شیره های گیاهی استفاده می کنند و باعث بد شکلی برگهای گیاهان و درختان می شوند . همچنین شته ها ماده شیرینی از خود ایجاد می کنند که برگهای گیاهان را چسبناک کرده و باعث جذب و رشد دیگر آفات می شوند .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst