راز نگهداری از گیاه بامبو در خانه چیست؟

برای رشد بهتر گیاه بامبو  که به بامبو گیاه خوش شانسی در خانه معروف است باید از نور غیر مستقیم استفاده شود.نور مستقیم سبب از بین رفتن رنگ برگ ها و سوختگی گیاه می شود. گیاه بامبو باید در محیط داخلی خانه نگهداری شود و نور مستقیم سبب نابودی ان می شود.

روش نگهداری گیاه بامبو

آبیاری گیاه بامبو گیاه خوش شانسی

به بامبو گیاه خوش شانسی در خانه گفته می شود.  آبیاری آن با آب تصفیه یا آب معدنی و بدون کلر است زیرا کلر سبب ایجاد لکه های قهوه ای رنگ روی برگ ها می شود. اگر به آب تصفیه دسترسی ندارید بهتر است آب شیر را به مدت بیست و چهار ساعت درون ظرفی ریخته سپس به گیاه اضافه کنید. بهتر است گیاه را در آب غوطه ور نکنید اما برای جلوگیری از خشک شدن ریشه ها سطح آب باید حداقل دو تا سه سانت از سطح ریشه ها بالاتر باشد. آب شور یا آب هایی که حاوی مقدار زیادی کلسیم و منیزیم هستند سبب ایجاد لکه های زرد در برگ گیاه شده و موجب اختلالاتی در روند رشد گیاه میشود. بهتر است هر دو هفته یکبار آب گیاه را تعویض کنید تا از پوسیدگی ریشه ها جلوگیری شود. دما مناسب برای رشد گیاه در حدود هجده تا بیست و دو درجه سانتی گراد می باشد

دانستنی هایی در مورد گیاه بامبو

استفاده از کود های مایع و کودهای ارگانیک برای رشد گیاه بامبو امری ضروری است ولی استفاده بیش از حد سبب نابودی گیاه می شود گیاه بامبو اصولا نیازی به کود و مواد مغذی ندارد و رشد گیاه تا سالیان طولانی بدون کود دهی انجام می شود و فقط با آب زنده می ماند.

ایجاد رنگ قهوه ای در نوک برگ گیاه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که مهمترین دلیل ان کاهش میزان رطوبت مورد نیاز گیاه است. همچنین وجود فلوراید در آب سبب فیتوتوکسین و از بین رفتن سلولهای گیاه می شود. حتی اگر آب اطراف ریشه را تعویض کنید تا مدتی رنگ برگ ها قهوه ای خواهد بود زیرا فلوراید درون سلول های گیاهی وجود دارد و نیاز به زمان دارد تا کاملا از بین برود.

نگهداری گل بامبو در زمستان

بهتر است در فصل زمستان گیاه را در کنار بخاری نگهداری کنید و از سرما ان را حفاظت کنید. برگ های گیاه را همواره تمیز کنید و از نشستن گرد و غبار روی سطح ان جلوگیری کنید زیرا گیاه نیاز به تنفس دارد و گرد و غبار سبب بسته شدن منافذ ان می گردد. برگ ها را به کمک اسپری همیشه آبپاشی کنید تا رطوبت ان حفظ شود. استفاده از کودهای مایع از یک ماه یک بار توصیه می شود. وجود لکه های زرد و قهوه ای رنگ نشان دهنده بیماری است و برای درمان ان باید سریعا اقدامات لازم را انجام داد.

زمان و نحوه ی قلمه زدن بامبو

برای تکثیر این گیاه بهتر است در فصل بهار از روش قلمه زنی ساقه ها استفاده شود. برای این کار به کمک وسیله تیزی از روی برآمدگی ساقه قلمه را برش زده و محل برش را بهتر است با خاکستر پوشاند تا شیره گیاه از ان خارج نشود. قلمه را به آب تصفیه انتقال داده تا ریشه دار شود و به رشد خود ادامه دهد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst