چه خاکی برای آلوئه ورا می توان در خانه استفاده کرد

برای مراقبت از آلوئه ورا  گلدان را در حدود یک سوم از خاک پر کرده، سپس گیاه خود را در خاک قرار دهید. پر کردن خاک اطراف گیاه را ادامه دهید. برگهای پایین گیاه آلوئه نیز باید دقیقاً بالای خاک قرار بگیرند. بعد از کاشت آبیاری نکنید. گیاه خود را فعلا نادیده بگیرید. بعد از اینکه آلوئه خود را در گلدان جدید آن قرار دادید، حداقل یک هفته آن را آبیاری نکنید. این امر باعث ایجاد پوسیدگی می شود و به گیاه زمان می دهد تا ریشه های جدید بزند. تا زمانی که گیاه ریشه دار و شاد به نظر برسد، آن را در مکانی گرم که نور غیر مستقیم دریافت می کند نگه دارید.

مراقبت از آلوئه ورا در خانه

چگونه از گیاه آلوئه ورا مراقبت کنیم

ردیف

اصول مراقب از آلوئه ورا

۱ روشنایی: در زیر نور شدید، غیر مستقیم خورشید یا نور مصنوعی قرار دهید.
۲ دما: آلوئه ورا در دمای بین سیزده تا بیست و پنج درجه سانتی گراد نگه داری کنید. دمای اکثر خانه ها و آپارتمان ها ایده آل است در فصل پاییز اگر هوا سرد نباشد می توانید گلدان را در محیط بیرون از خانه نگه داری کنید.
۳ کود دهی: کود را کم (بیش از یک بار در ماه) کود دهید و فقط در بهار و تابستان با یک فرمول متعادل به گیاه خود اضافه کنید.
۴  آبیاری: آبیاری سخت ترین قسمت سالم نگه داشتن آلوئه ورا است. آلوئه یک گیاه آبدار است که به محیط های خشک عادت کرده است، اما با این وجود برگ های ضخیم آن هنوز به آب کافی احتیاج دارند.

چگونه گیاه آلوئه ورا را احیا کنیم؟

 گیاهان بالغ آلوئه ورا گاهی اوقات یک سنبله گل بلند ایجاد می که از آن دهها شکوفه زرد یا قرمز لوله ای ظاهر می شود. متأسفانه، شکوفه با آلوئه ورا هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شوند به ندرت قابل دستیابی است، زیرا گیاه برای تولید گل به شرایط تقریباً ایده آل احتیاج دارد: نور زیاد، آب کافی و دامنه دمایی مناسب. گل آلوئه ورا معمولاً فقط در گیاهانی که خارج از منزل در تمام سال و در آب و هوای گرم رشد می کنند دیده می شود. برای اینکه آلوئه ورا خود بهترین گلدهی را بدهد به ویژه در بهار و تابستان تا آنجا که ممکن است نور آن را تأمین کنید.

گل دهی گیاه آلوئه ورا

اطمینان حاصل کنید که گیاه مقدار مناسبی از آب را دریافت می کند. اگر گیاه در خارج از منزل نگهداری می شود، اطمینان حاصل کنید که باران های تابستانی به طور مداوم خیس نمی شوند. در پاییز و زمستان یک دوره خواب مناسب به آلوئه ورا خود بدهید. آلوئه در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفا می شود، بنابراین دادن یک دوره استراحت به آنها که شامل آبیاری کمتر و دمای سرد تر باشد، ممکن است آنها را به گل ترغیب کند. همچنین برای  کاشت و تکثیر آلوئه ورا این روش بسیار مناسب است.

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنیم؟

برای استفاده از خاصیت تسکین دهنده گیاه آلوئه ورا، یک برگ بالغ را از گیاه خارج کرده و آن را به طول برش دهید. ژل را از برگ بیرون آورید و آن را روی محل سوختگی خود بمالید، یا به راحتی ژل برگ باز شده را به سمت پایین و در بالای ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst