نحوه نگهداری گیاهان در زمستان

باغبانانی که می دانند چگونه گیاهان را در زمستان نگهداری کنند، مجبور نیستند وقتی بهار می رسد همه چیز را از نو شروع کنند. در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه مراقبت از گیاهان در زمستان انجام دهید و چگونه این کار را انجام دهید تا در تمام طول سال دوام بیاورند.

مراقبت از گیاهان در زمستان

آیا گیاهان می توانند در زمستان زنده بمانند؟

 بسیاری از گیاهان مانند درختان و درختچه ها، چمن، پیازهای زیر زمین و گیاهان چند ساله برای ماندگاری در زمستان ساخته می شوند. اما گیاهان یکساله شما و بسیاری از گیاهان دیگر برای گذراندن زمستان به مراقبت بیشتری نیاز دارند. راه های کوتاه مدتی برای محافظت از گیاهانتان از طریق یک سرمای نامشخص وجود دارد. با این حال، زمانی که دمای هوا به مدت بیش از 5 ساعت به کمتر از 28 درجه فارنهایت برسد، آب درون سلول های گیاه به کریستال های یخ تبدیل می شود. این کریستال ها دارای لبه های دندانه دار هستند که می توانند از طریق برگ ها و ساقه های گیاه تکه تکه شوند و باعث آسیب سرما یا مرگ شوند. به همین دلیل است که بسیاری از گیاهان برای گذراندن فصل سرد زمستان به کمک شما نیاز دارند.

چگونه گیاهان را در زمستان نگهداری کنیم؟

برای گیاهانی که برای زنده ماندن در زمستان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و نمی خواهید آن ها را در جای دیگری ذخیره کنید و آن هایی که در ظرف هایی نیستند که به راحتی جابجا می شوند، راه هایی برای افزایش عمر آنها وجود دارد مانند پتوهای پوشیده شده روی گیاهان آسیب پذیراست. برای راه حل دائمی تر، باغبان می توانند یک قاب سرد بسازند که مانند یک گلخانه مینیاتوری عمل می کند تا گیاهان را گرم و ایمن نگه دارد. و البته، برای محافظت نهایی در زمستان، هیچ چیز مانند گلخانه برای رشد گیاهان در تمام طول سال وجود ندارد.

آیا گیاهان گلدانی می توانند در زمستان زنده بمانند؟

به عنوان یک قاعده، گیاهان گلدانی مانند سایر گیاهان باغ شما با احتمال آسیب ناشی از دمای سرد زمستان مواجه هستند. در واقع، لایه خاک روی زمین تمایل دارد گرما را بهتر از مقدار محدود خاک در ظروف نگه دارد، بنابراین گیاهان گلدانی ممکن است به دلیل دمای سرد بیشتر در معرض آسیب یا مرگ باشند. به همین دلیل است که گیاهی که برای منطقه باغبانی شما مقاوم است، ممکن است زمانی که آن را در گلدان پرورش می دهید، در زمستان دوام نیاورد. برای اینکه گیاه در زمستان در ظرفی زنده بماند، باید گیاهانی را انتخاب کنید که از نظر مقاومت حداقل دو ناحیه سردتر از مکان شما باشند. با این حال، اگر گیاهان نسبت به منطقه شما مقاوم هستند، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به آنها در طول سال انجام دهید. سعی کنید گیاه، ظرف و همه چیز را در زمین دفن کنید تا بتواند از مزایای عایق بودن خاک بهره مند شود. همچنین می توانید لامپ ها را بیرون بیاورید و طبق دستورالعمل های بعدی در این مقاله در بخش گیاهان گرمسیری ذخیره کنید یا ظروف را به مکانی سرپوشیده در داخل خانه منتقل کنید، جایی که همچنان نور خورشید را دریافت می کنند زیرا در زمستان خواب می روند. هر روشی که برای زنده نگه داشتن گیاهان انتخاب می کنید، آن طرح را برای گیاهان گلدانی قبل از اولین یخ زدگی سال اجرا کنید. دمای انجماد می تواند گیاهان چند ساله گلدانی را تا ریشه هایشان از بین ببرد

چگونه گیاهان چند ساله را در زمستان نگهداری کنیم؟

برای گیاهان چند ساله، فقط باید گیاهان را برای ورود به مرحله خواب خود جذب کنید تا بتوانند زمستان را پشت سر بگذارند. پس از اولین یخبندان های سخت در منطقه خود، لایه های محافظ مالچ مانند کاه، برگ یا سایر مواد آلی اضافه کنید. مالچ پاشی گیاهان شما در اوایل پاییز می تواند آنها را به هدف جوندگانی تبدیل کند که به دنبال لانه سازی در مواد مالچ هستند، بنابراین حتما صبر کنید تا چند یخبندان بگذرد.

چگونه گیاهان گرمسیری را در زمستان نگهداری می کنید؟

 گیاهان گرمسیری مانند کالادیوم، سوسن، کانا، نهال گل محمدی، زنجبیل و بگونه ای غده ای از پیازهایی که در زیر زمین زندگی می کنند رشد می کنند. مراقبت از این گیاهان در زمستان ساده است. هنگامی که درجه حرارت در شب کاهش یافت و به 40 درجه فارنهایت یا بالای 30 درجه فارنهایت رسید، گیاهان شروع به قهوه ای شدن روی برگ های خود می کنند زیرا این مناطق شروع به مردن می کنند. با در نظر گرفتن هوای خنک تر به عنوان نشانه ای برای حفر لامپ ها و ذخیره آنها برای زمستان از این آسیب جلوگیری کنید. هر گونه کثیفی چسبیده به لامپ ها را تکان دهید و پاک کنید، سپس آنها را روی روزنامه ها قرار دهید و برای چند روز در سوله، پاسیو یا سایر مکان های محافظت شده نگهداری کنید. رویش بالایی را قطع کنید و پیازها را در جعبه ای که به خوبی با پیت ماسه ​​خشک یا ورمیکولیت بسته بندی شده است نگهداری کنید. مکانی امن برای نگهداری لامپ های خود در جعبه خود پیدا کنید که دمای آن بین 35 تا 50 درجه فارنهایت باقی بماند. برای گیاهان سالم تر با پیازهای بزرگتر و تکثیر بیشتر، وقتی بهار آمد، دوباره پیازها را بکارید.

منبع:

Plants in the Winter

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst