گل کتان

معرفی گیاهان کوهستانی : می تواند فریبنده باشد زیرا به عنوان یک گیاه زینتی فروخته شده است. با این حال این یک گیاه عجیب و غریب مهاجم است. این قطعه از اروپا تا آسیای شمالی است و اکنون در سراسر آمریکای شمالی گسترش یافته است و در آنجا طبیعی است. این گونه با گلبرگهای زرد مایل به نارنجی که به کره و تخم مرغ نیز معروف است از ظاهر زینتی مطلوبی برخوردار است. برگهای براق آنها متراکم و دارای پوشش مومی است. این امر سرکوب شیوع این گونه مهاجم را دشوار می کند. ریشه ها ریزوماتوز است که برداشتن آن را بسیار دشوار می کند زیرا هر بخشی از ریشه های باقی مانده در زمین قادر به تولید گیاه جداگانه ای خواهد بود.

معرفی گیاهان کوهستانی

مولن پشمی

 یکی از قابل توجه ترین گونه های مهاجم است. مولین پشمی یک ساقه بزرگ گل بدون شاخه زرد تولید می کند که می تواند به ارتفاع دویست سانتی متر برسد. این گیاه از اوراسیا معرفی شده و در مناطق زخمی آشفته و آتش سوزی پیدا شده است. در سال اول گیاه گل برگ تولید می کند. در سال دوم گیاه ساقه و بذر تولید می کند. ویژگی منحصر به فرد این است که بذرها می توانند به مدت صد سال یا تا زمانی که شرایط محیطی برای جوانه زنی مناسب باشند ، خاموش بمانند. یک گیاه ممکن است در سال بیش از صد هزار بذر تولید کند. این البته نشان می دهد که این گونه گیاه به خوبی با مناطق جدید سازگار است.

درختان و درختچه ها

در کوهستان ها درختان و درختچه ها خانه خود را در تکه ای از جنگلها در ارتفاعات بالا ساخته اند. اکوسیستم های مختلف در کوهستان بسته به ارتفاع ، بارندگی و شیب و جهت شیب  گونه های خاصی را پشتیبانی می کنند. در محیط کوهستانی سخت فقط درختان همیشه سبز ، چند درخت برگریز مقاوم و درختچه های سازگار قوی می توانند رشد کنند.

کاج

درختان بالغ غالباً بزرگ هستند ، دارای تاج های باز گرد و تاج دار هستند. حداکثر ارتفاع آنها می تواند بیش از صد فوت است. مخروط های ماده بزرگ ، چوبی و دارای هر قلاب کوتاه در هر مقیاس هستند. حقایق جالب: پوست قابل توجه این درخت آن را از دیگران متمایز می کند. پوست درختان مسن از خاکستری سیاه به سایه دارچین یا قرمز تغییر رنگ می دهد. با افزایش سن ، پوست با شروع ضخیم شدن ، ظاهر خود را ی تغییر می دهد. پوست ضخیم درختان مسن به محافظت از آنها در برابر آتش سوزی کمک می کند. برای بسیاری ، به یاد ماندنی ترین ویژگی کاج عطر و بوی پوست است که پوست آزاد می کند. برای رشد سریعتر این درختان معمولا از کود دی آمونیوم فسفات استفاده می شود.

درختان برگریز

 گیاهان برگریز مناظر زیبا و زیستگاه غنی حیات وحش را فراهم می کنند. آسپن ، گسترده ترین درخت توزیع شده در آمریکای شمالی ، یکی از معدود درختان برگریز است که به اندازه کافی دلچسب است و می تواند در یک محیط سخت کوهستانی زنده بماند. درختان صنوبر کوتاه مدت هستند و حدود صد و بیست سال زنده مانده اند. در محیط های کوهستانی ، فصل رشد کوتاه و خشک اغلب از جوانه زدن بذرهای یا زنده ماندن نهال جلوگیری می کند. جوانه های شکوفه دار سایه درختان جوان صنوبر را ایجاد می کنند. اگر گرمای خورشید خاک را لمس کند ، باعث تحریک سیستم ریشه خاموش گیاه صنوبر می شود و چرخه دیگری از این گونه پیشگام آغاز می شود.

گل های وحشی

در میان چمنزارهای کوهستانی اکوسیستم های متنوع صدها گونه گل وحشی است. در زیر نمونه ای از گلهای جالب و زیبایی نام چند گل وحشی مخصوص مناطق کوهستانی اورده شده است که به معرفی گیاهان کوهستانی در این مقاله پرداخته شد.

گل های خاردار

گل های شهد دار و مناسب برای تولید عسل

گل های وحشی زرد مثل گل گوگرد

گل های سفید رنگ مثل زنبق

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst