فروش نهال گردو اصلاح شده

فروش نهال گردو مقاوم به سرما یکی از معیار های مهم در انتخاب نهال درخت گردو است. البته استفاده از یک کود گردو مناسب برای هر گونه از این نوع درخت میتواند به رشد و مقاومت این درخت نسبت به رفع تنش های محیط کمک کند جنس Juglans  سرده حدود 20 گونه از درختان برگریز از خانواده Juglandaceae، بومی شمال و جنوب آمریکا، جنوب اروپا، آسیا و هند غربی. دارای برگ های مرکب بلند با 5 تا 23 برگچه ساقه کوتاه هستند. اندام های تناسلی نر و ماده در دسته های مختلف گل بدون گلبرگ که به نام گربه سان شناخته می شوند، روی یک درخت قرار دارند. سرشاخه ها به طور مشخص حاوی مغزه های چند حفره ای هستند. این میوه یک آجیل گیاهی واقعی نیست: این میوه یک دانه خوراکی است (که معمولاً به آن آجیل می گویند) در پوسته ای در یک پوسته ضخیم محصور شده است.

نهال گردو فروش نهال درخت کشت بافت مقاوم اصلاح شده

کشت بافت گردو

کشت بافت نهال گردو بهترین معیار برای انتخاب نهال مناسب برای کشت صنعتی و خانگی است. گونه های اصلی گردو سیاه (Juglans nigra) در شرق آمریکای شمالی و انگلیسی یا فارسی، گردو (J. regia) بومی ایران، درختان چوبی با ارزشی هستند که گردو های خوراکی تولید می کنند. بوترنت (J. cinerea) در شرق آمریکای شمالی نیز یک دانه آجیل مانند خوراکی تولید می کند. گردو انگلیسی در بخش هایی از آمریکای شمالی و جنوبی برای تولید آجیل تجاری کشت می شود. یک درخت فقط در خاک های حاصلخیز با زهکشی خوب با بافت متوسط، گردو با کیفیت خوب تولید می کند. برگچه های نوک گرد دارای حاشیه های صاف هستند و برگچه انتهایی بزرگترین آنهاست. برگچه های گردو بومی آمریکای شمالی بزرگ ترین به سمت مرکز برگ هستند و دارای حاشیه های دندانه دار هستند.

گردو Eupteleaceae، خانواده گیاهان گلدار دولپه ای  Ranunculales با یک تیره Euptelea و دو گونه درخت یا درختچه بزرگ. اعضای آن، E. polyandra، بومی ژاپن، و E. pleiosperma، بومی جنوب غربی چین و آسام، هند، گاهی اوقات به عنوان گیاهان زینتی عمدتاً به دلیل شاخ و برگ خود رشد می کنند، که در جوانی قرمز و در بلوغ سبز می شود. در پاییز برگهای برگریز به رنگ قرمز روشن یا زرد می شوند. اعضای Eupteleaceae دارای برگ های ساده، به طور متناوب و دندانه دار هستند. گل های دوجنسی دارای 6 تا 18 مادگی (اندام های ماده) روی ساقه های کوتاه و بر چه های متعدد (ساختارهای نر و گرده ساز) هستند اما کاسبرگ یا گلبرگ ندارند. میوه های خوشه ای خشک (آجیل تک دانه بالدار) با یک بریدگی در یک طرف هستند.

خرید نهال درخت گردو

در خرید نهال درخت گردو ابتدا باید شناخت جامعه ایی از این نوع درختان بدست آوریم که گونه مناسبی را برای محیط منطقه خود انتخاب کنیم. نیا ولاسوا نام گیاه شناسی جنس درخت گردو Juglans است که به “آجیل مشتری” ترجمه می شود. به خانواده Juglandaceae تعلق دارد، گروهی که شامل شاهین و اسپند (Carya spp) نیز می شود. از نظر فنی، میوه گردو یک آجیل نیست، بلکه یک میوه هسته دار است که در آن یک پوست گوشتی بیرونی پوسته سخت شده ای را احاطه کرده است که از یک دانه در داخل محافظت می کند. درختان گردو تک پایه هستند، به این معنی که یک درخت دارای گل های نر (گربه ای) و ماده (ماده ای) است که به درختان اجازه گرده افشانی را می دهد. تولید آجیل زمانی بهتر است که درختان گردو از ارقام مختلف به صورت گروهی کاشته شوند، همانطور که معمولاً در باغات گردویی که برای تولید آجیل کشت می شوند انجام می شود.

انواع نهال گردو

نهال گردو اورکا (Eureka variety ) :

شاید بشه گفت یکی از قدیمیترین نژادهای گونه اورکا است که باردهی زیادی دارد ولی دیر به بادردهی میرسد. این گردو با دارا بودن پوست محکم و استخوانی وزن سنگینی دارد.

نهال گردو هارتلی یا کاغذی (Hartley):

این رقم جز ارقامی است که نمیتوان در مناطق سرد که یخبندان دارند کاشت شود. بهترین منطقه برای کشت این رقم مناطق مرطوب و بارندگی زیاد است. چربی مغز گردو هارتلی بسیار زیاد است و باعث طعم بی نظیر میوه آن می شود. خاستگاه این رقم فرانسه است و در مناطق سرد سیر رشد بهتری دارد. پوست گردو کاغذی است و دارای مغز سفید رنگ می باشد.

نهال گردو چندلر (Chandler variety) :

کسانی که کشن اقتصادی برایشان مهم است این نهال را به خوبی می شناسند. این رقم محبوب ترین نوع گردو در تمام دنیا است. این رقم دارای محصولات با کیفیت است. مناطق مناسب کشت این همدان، تویسرکان، کردستان، خراسان شمالی، کرمان و خوانسار اصفهان.

نهال گردو سر (serr) :

ابتدا این گردو در ایالت کالیفرنیا معرفی و به بازار عرضه شد. میوه های این گردو درشت و با کیفیت است. این گونه با شرایط آب و هوای مناطق گردو خیز ایران سازگاری دارد.

نهال گردو سیاه (juglans nigra) :

درخت گردوی سیاه که با نام رایج گردوی آمریکایی نیز شناخته می شود، گونه ای محبوب بومی ایالات متحده است. این درخت آجیل هایی را تولید می کند که به دلیل طعم خاکی شان ارزشمند است و تولیدکنندگان اغلب چوب آن را برای چوب های سخت آن برداشت می کنند.

نهال گردوی سیاه کالیفرنیا (juglans californica) :

بومی کالیفرنیای جنوبی است، این گونه می تواند به صورت یک درختچه بزرگ یا یک درخت کوچک با یک چنگال در نزدیکی پایه تنه خود رشد کند و به نظر برسد که گویی دو درخت در جای یکی در حال رشد هستند.. ممکن است کار سختی باشد که میوه ها را از پوسته های گردوی سخت این درخت جدا کنید

نهال گردو پالیز کانادایی :

این گردو یکی از بهترین ارقام کشت شده در ایران است . خاستگاه اصلی این رقم کانادا است که چندین سال قبل وارد ایران شده و در مناطق سردسیر مانند آذربایجان شرقی کشت می شود. خرید نهال گردو پالیز گزینه قابل پیشنهاد برای کاشت این درخت است.

نهال گردو جمال :

این رقم یکی از ارقام اصلاح شده در ایران است که توسط مهندس جمال عاطفی صورت گرفته است. گردو جمال دارای میوه های کشیده و مغز روشن دارد. و بیشتر در خراسان شمالی و کردستان کشت می شود.

نهال گردو لارا:

این رقم رشد سریعی دارد و از گردو کالیفرنیا نشات گرفته است. نسبت به هوای گرم مقاوم است ولی اگر رطوبت کافی نباشد میوه های آن چروک می شوند. به بیماری باکتریوز حساس است.

نهال گردو بوترنات (juglans cenerea) :

این رقم که به گردوی سفید نیز معروف است، شبیه گردوی سیاه است، هرچند کوچکتر و سرعت رشد کمتری دارد. زمانی در آمریکای شمالی رایج بود اما محبوبیت آن کاهش یافته است زیرا بیماری شانکر بیشتر این گونه را در این قاره از بین برده است.

نهال گردو انگلیسی (juglans regia) :

بومی چین است. پوسته گردوی این درخت که به گردوی ایرانی نیز معروف است، نازک است و حاوی آجیل خوش طعم است. همانطور که درخت بالغ می شود، پوست آن از قهوه ای تیره به خاکستری نقره ای تبدیل می شود.

نهال گردو فرنور :

این رقم در مناطق سردسیر بسیار مناسب است که به گردو فرانسوی نیز مشهور است. گردو با کیفیت و خوش طعم دارد .قیمت نهال گردو فرنور کرج متفاوت می باشد. 

نهال گردو فرانکت :

از این رقم بیشتر برای تولید صنایع چوبی استفاده میشود زیرا شانس کمی برای باروری و تولید میوه دارد

نهال گردو اسرائیلی :

این رقم دارای درختان کوچکی است که در سال اول میوه می دهد ولی از سال سوم به بعد کاربرد اقتصادی دارد. این رقم مقاوم به سرما نیست. قیمت نهال گردو اسرائیلی نسبت به بعضی گونه های دیگر بالاتر می باشد. قیمت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی در ایران متفاوت است.

نهال گردو ژنوتیپ :

این رقم خصوصیات جالبی دارد، یکی از آنها دارا بودن پوست کاغذی و رشد سریع و پوست بسیار نازک و طعم خوب این گردو است

قیمت نهال گردو تویسرکان : یکی از مهم ترین و بهترین انواع گردو که برای صادرات استفاده میشود این رقم است. این درخت ایرانی الاصل که از تویسرکان است

نهال گردو خوشه ای کوتوله:

این رقم شبیه به چتر است و تمام خوشه های درختان گردو کوتوله گردوی سالم و مغز شفاف هستند. در اکثر مناطق آب و هوایی ایران می روید ولی در مناطق گرمسیر سازگاری بهتری دارد.

بهترین نژاد درخت گردو

خوب است بدانید که گل های درخت گردو در اوایل بهار رشد می کنند و خود گردو بسته به منطقه ای که در آن قرار دارد در اواخر تابستان و اوایل پاییز قابل برداشت است. اما خصوصیات نهال گردو خوب ارتباط مستقیمی با نژاد آن دارد. بهترین نهال گردو بسته شرایط آب و هوایی هر منطقه انتخاب می شود.

انواع نهال گردو بهترین نژاد درخت گردو

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر

درختان گردو درختان برگریزی هستند که روند رشد آهسته خود را با ارائه کاربردهای فراوان به پرورش دهندگان جبران می کنند، مهمتر از همه با داشتن گردوهای خوش طعم. درختان گردو (Juglandaceae) درختان برگریزی هستند که میوه هسته دار یا دروپه تولید می کنند که مغزهای خوراکی به نام گردو را در داخل پوسته سخت خود نگهداری می کند. آنها متعلق به همان خانواده درختان شاهین و اسپند هستند که آجیل خوراکی و الوار قابل ساخت را نیز تولید می کنند. این درختان سایه محبوب تا ارتفاع پنجاه فوتی رشد می کنند و می توانند صد و پنجاه سال عمر کنند. درختان نیز دیر رشد هستند و درختان بالغ حداقل ده سال گوشت گردو خوراکی تولید می کنند. درختان گردو ترکیبی شیمیایی به نام ژوگلون تولید می کنند که رشد گیاهان مجاور را متوقف می کند. هنگام کاشت آنها در کنار سایر پرورش دهندگان مراقب باشید زیرا ممکن است مواد مغذی آنها را کاهش دهند و بقای آنها را دشوار کند.

کاربرد درخت گردو

در اینجا سه مورد از محبوب ترین کاربردهای درخت گردو آورده شده است:

تولید آجیل: بارز ترین کاربرد درختان گردو، برداشت میوه آنها برای آجیل خوراکی است. گردو سیاه و گردو انگلیسی دو گونه هستند که اغلب برای برداشت استفاده می شوند.

الوار: چوب درخت گردو سخت و مقاوم است و الوار این درختان می تواند همه چیز را از مبلمان و کفپوش گرفته تا اسلحه بسازد. گردو سیاه محبوب ترین درخت گردو است که برای چوب استفاده می شود.

رنگرزی: پوسته خرد شده میوه گردو که پوسته نیز نامیده می شود، می تواند لباس را به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای رنگ کند.

تکثیر درخت گردو

در تکثیر و رشد درختان گردو از دانه نیاز به صبر دارد، زیرا آنها معمولاً پس از یک دهه شروع به تولید آجیل خوب نمی کنند. شما همچنین باید اثرات رشد درختان گردو در باغ خود را در نظر بگیرید زیرا آنها می توانند مواد مغذی را از گیاهان دیگر جذب کنند. این راهنمای گام به گام برای رشد درخت گردو از دانه را دنبال کنید:

1) دانه ها را جمع آوری کنید. گردوی تازه را جمع کنید و پوست سبز بیرونی آن را از اطراف پوسته آن جدا کنید. از گردوهای درختی که در طبیعت رشد می کند استفاده کنید یا از خواربار فروشی بخرید. دانه ها را آماده کنید. هنگام دست زدن به گردو از دستکش استفاده کنید، زیرا ممکن است دست شما را تحریک کند. گردوهای خود را تا سه روز در یک سطل آب خیس کنید تا پوست سبز بیرونی آنها نرم شود تا بتوانید با دست آنها را جدا کنید. همچنین می توانید با یک چاقو پوست نرم شده آنها را برش دهید. در پایان فرآیند، باید گردوهایی داشته باشید که هنوز پوسته قهوه ای مشخص خود را دارند

2). برای شروع سریع جوانه زدن بذر گردو، باید از طبقه بندی سرد استفاده کنید. بذرها را با شبیه سازی شرایط زمستانی به خواب وادار کنید. برای انجام این کار، پوسته های خود را در یک ظرف دربسته یا کیسه پلاستیکی مهر و موم شده ​​مرطوب قرار دهید. ظرف را به مدت سه تا چهار ماه در یخچال نگهداری کنید. جوانه ها را بررسی کنید. بعد از سه تا چهار ماه، دانه های گردو شما باید جوانه های کوچکی داشته باشند که از بالای پوسته بیرون بزنند. وقتی جوانه ها را دیدید، دانه ها را از یخچال خارج کنید و آنها را مرطوب نگه دارید.

 3) محل کاشت درخت گردو را انتخاب کنید. محل کاشت را در باغ خود انتخاب کنید که درخت شما در آن نور مستقیم خورشید زیادی دریافت کند. محل را با خاک غنی و با زهکشی خوب آماده کنید و منطقه را از سایر پوشش های گیاهی و هرگونه سنگ یا ریشه بزرگ پاک کنید. به درختان خود فضای کافی برای رشد بدهید زیرا آنها سیستم های ریشه ای عمیق ایجاد می کنند.

4) نهال ها را بکارید. دانه های گردو خود را بین دو تا سه اینچ بکارید و آنها را با خاک بپوشانید. هر دانه را حداقل دوازده فوت از هم فاصله دهید. نهال ها را آبیاری کنید. بلافاصله پس از کاشت نهال ها را آبیاری کنید. برای تماشای رشد دانه های گردو به درختان جوان و بالغ شدن در سال های آینده آماده شوید.

پرورش و نگهداری درخت گردو

کاشت بذر گردو

                         کاشت بذر گردو

 در اینجا چند نکته برای پرورش و نگهداری از درخت گردو آورده شده است:

 زمان کاشت: بذرهای خود را در اواخر شهریور در زمین بکارید تا از اولین فصل رشد خود بهترین استفاده را ببرید زیرا در این زمان از سال هنوز آفتاب کامل به درخت شما می دهد و امکان طبقه بندی سرد را فراهم می کند. اگر بذرهای خود را زودتر طبقه بندی کنید، می توانید درخت خود را در اواخر بهار بکارید البته نگهداری درخت گردو در زمستان متفاوت است.

آبیاری: درختان بالغ نیازی به آبیاری تکمیلی ندارند. با این حال، در دو سال اول، آبیاری درخت حداقل یک بار در هفته مفید است. به درختان خود در حین استقرار آب اضافی بدهید، به خصوص اگر آنها را از دانه می روید.

 وجین: اگر درخت خود را از روی بذر می روید، به طور مرتب علف های هرز را از منطقه پاک کنید. افزودن مالچ به خاک اطراف درخت گردو نیز به دور نگه داشتن علف های هرز از سیستم ریشه درخت شما کمک می کند.

آبیاری درخت گردو

آب مورد نیاز درخت گردو آبیاری یکی از عملیات های مهم و حیاتی برای موفقیت باغ گردو است. در دهه های گذشته درصد زیادی از باغات گردو غیر آبیاری بوده است. با این حال، کشاورزان به سرعت دریافتند که درخت گردو به شدت به تامین آب مصنوعی واکنش نشان می دهد، هم از نظر رشد شدید برای تولید الوار و هم از نظر افزایش قابل توجه در تولید آجیل. بنابراین امروزه بیشتر باغات گردو تجاری آبیاری می شوند. به عنوان اولین قانون کلی، یک درخت گردوی تجاری که به طور متوسط ​​رشد می کند، هر سال به 1270 میلی متر (50 اینچ) بارندگی نیاز دارد. به عنوان قانون دوم، درختان گردو به بیش از 50 درصد آب سالانه در تابستان نیاز دارند. با این حال، در یک فصل بسیار خشک، آبیاری باید به سرعت در مراحل خاصی انجام شود.

نکات مهم آبیاری نهال گردو

در آبیاری درخت گردو گزارش شده است که آبیاری در فصل زمستان (در مناطقی که بارندگی بسیار محدود است) باعث افزایش رشد پوشش گیاهی در فصل بهار می شود. همچنین حداکثر رشد در هفته پنجم تا هفتم پس از شکوفه دهی اتفاق می افتد. در صورت عدم بارندگی، عدم آبیاری در این مدت منجر به تولید بیش از متوسط ​​درصد خشکبار می شود. بسیاری از کشاورزان گردو درختان را در محیط بیرونی تاج درخت آبیاری می کنند، جایی که بارندگی طبیعی تأثیر می گذارد. تنه را نباید آبیاری کرد، زیرا باعث گسترش برخی بیماری ها می شود. با این حال، اینها فقط برخی از قوانین سرانگشتی و روش های متداول هستند و نباید بدون انجام تحقیقات شخصی از آنها پیروی کرد. هر رشته ای متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد. درختان گردو که به صورت تجاری رشد می کنند از طریق سیستم های سیلابی، شیاردار، نوار مرزی، بارانی و قطره ای آبیاری می شوند. در بسیاری از موارد کود دهی انجام می شود (کوددهی ترکیبی از کوددهی و آبیاری یا تزریق کودهای محلول در آب در سیستم های آبیاری است). استفاده از آبیاری غرقابی یک بار در هفته در طول فصل رشد یک روش رایج است.

انواع آفات درخت گردو

از آفات و بیماری های درخت گردو، کرم گردو سیاه رنگ و پوشیده از کرک های بلند خاکستری تا سفید است. خوشه هایی از تخم ها روی برگ ها گذاشته می شوند، بنابراین می توانند گروه هایی از کرم ها روی درخت باشند. آنها عمدتاً می توانند درختان کوچک تا متوسط را از بین ببرند. دو یا چند سال از بین رفتن زیاد شاخ و برگ می تواند باعث استرس شدید یا مرگ درختان شود. لاروهای بالغ روی زمین می افتند و در جستجوی مکانی برای شفیره شدن سرگردان می شوند و به مرحله بالغ یا پروانه تبدیل می شوند. در طول یک فصل می تواند دو نسل وجود داشته باشد.

انواع آفات درخت گردو و آفات مهم درختان گردو

آفات مهم درختان گردو

گیاهی شانکر پوستی گردو (باکتری Brenneria nigrifluens):

این باکتری در پوست ها و بافت های عفونی درختان زمستان گذرانی می کند که شیره ها آلوده از محل شانکرها خارج می شود. و در هوای مرطوب و بارانی خود را در منطقه تکثیر می کند، البته در فصل سرما، گسترش و رشد شانکر متوقف می شود

بیماری بلایت باکتری (Walnut blight) :

بیماری باکتریایی بلایت گردو را با اسامی باکتریوز گردو، نقطه سیاه گردو، سوختگی باکتریایی شناخته می شود، این بیماری در اکثر سرزمین های گردوخیز دنیا شیوع و آسیب بسیاری به درختان و محصولات داشته است.

کرم خراط (zeuzera pyrina) :

کرم خراط جزو آفات چوبخواری می باشد که در بیشتر مناطق کشت درختان گردو مخصوصا مناطق سردسیری فعالیت چشمگیری داشته و در همه استان اثرات بسیار مخربی رو درختان و محصولات داشته است.

قارچ Gnomonia juglandis:

لکه برگ تولید شده توسط قارچ Gnomonia juglandis شکل اصلی حمله بر روی برگ ها و میوه ها ظاهر می شود. روی برگ ها لکه های خاکستری کوچکی دیده می شود که با حاشیه قهوه ای احاطه شده اند. لکه ها یکپارچه شده و کل برگ را از بین می برند. میوه مورد حمله دارای لکه های قهوه ای است و در آنها بافت فرو می رود و در سطح آنها میوه زایی قارچ ظاهر می شود. اگر حمله زودرس باشد، می توان هسته میوه را از بین برد. این قارچ می تواند به جوانه ها حمله کند و لکه های قهوه ای بلندی ایجاد کند که سوختگی هایی با جنبه سرطانی ظاهر می شود. قارچ روی بقایای گیاهی از سطح خاک زمستان می گذراند.

پروانه کادلینگ (Cydia pomonella):

یک حشره چند خوار است که به بسیاری از گونه های درختان میوه از جمله درخت گردو حمله می کند. زمستان در فضاهای محافظت شده (ترک پوست، خاک، برگ و غیره). ماده ها تخم های خود را روی میوه ها یا نزدیک به آنها می گذارند و لارو به داخل میوه ها نفوذ کرده و هسته آن را مصرف می کند.

کرم پاییزی (Hyphantria cunea) :

گونه ای چند فاگ است که به درختان زینتی (درخت توت، چنار لندن و غیره) و درختان میوه حمله می کند. دارای 2 نسل در سال است و به صورت شفیره در لایه سطحی خاک زمستان می گذراند. این حشره باعث برگ زدایی درختان و تولید میوه کم می شود. لاروها در قسمت پایینی برگها می مانند و شروع به مصرف آنها می کنند. همچنین نوعی لانه می بافند که داخل آن غذا می خورند

کنه تاول گردو (Eriophyes erinea) :

این آفت می تواند باعث کنده شدن زودرس درخت و در نتیجه کاهش تولید شود. سالیانه نسل های زیادی دارد و از شیره سلولی برگ ها تغذیه می کند. پس از نیش، در سمت پایین برگ ها لکه های نامنظم در اندازه های مختلف، به نظر نمدی که توسط اعصاب محدود می شود. در سمت راست آنها، در سمت بالای برگها، تورم مشخص ظاهر می شود.

پرسش و پاسخ

بهترین گردوی ایران کجاست؟

در تویسرکان و شهرهای آذربایجان شرقی و لرستان و اقید فارس با کیفیت ترین گردوها تولید می شود.

فاصله کشت گردو ؟

بهترین زمان برای کشت گردو بعد از فصل سرما می باشد.

تعداد درخت گردو در هکتار ؟

گردو معمولی یک و نیم  تا دو و نیم تن در هکتار  ( خشک)
گردوی اصلاح‌شده چهار تا شش تن در هکتار (خشک)

فصل گردو کی است ؟

اواسط شهریور ماه تا اواخر آن فصل برداشت این محصول است.

بهترین گردو جهان ؟

واقعا نمی شود گفت بهترین نژاد گردو در جهان چه گردویی است زیرا هر نژادی سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق مشابه با سازگاری نهال می باشد.

بهترین زمان هرس درخت گردو ؟

بهترین زمان هرس درختان گردو اواخر پاییز می باشد هر چند در اواخر زمان هم زمان خوبی برای اینکار می باشد.

علت زرد شدن برگ درخت گردو چیست ؟

عوامل مختلفی برای زر شدن برگ درخت وجود دارد عواملی نظیر کمبود آهن و مواد مغذی مختلف یا انواع بیماری و آفات

درخت گردو نر و ماده دارد ؟

هر کدام از درختان گردو، دو قسمت گلهای نر و ماده را در خود دارد. گرده افشانی به وسیله باد و حشرات مانند زنبورها می تواند بین شاخه ها و درختان جابجا شود.

چرا باید درختان گردو تغذیه کرد؟

برای اینکه یک درخت گردو بتواند آجیل تولید کند، به منبع کافی از مواد مغذی ضروری نیاز دارد. مواد مغذی اولیه درختان گردو به طور منظم نیتروژن است. کوددهی مناسب به نیتروژن بیشتری از هر عنصر دیگری نیاز دارد. شما همچنین می خواهید پتاسیم و همچنین فسفر را به خاک اضافه کنید. برای بهترین نتیجه از مخلوط کود با دو برابر نیتروژن مانند 20-10-10 استفاده کنید.

کوددهی درختان گردو

 به جای کود مایع از کود دانه ای استفاده کنید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. اگر به این فکر می کنید که چه مقدار کود درخت گردو استفاده کنید، از درختی به درخت دیگر متفاوت است. به این دلیل که مقدار کود مورد نیاز درخت آجیل به اندازه تنه درخت بستگی دارد. وقتی درختان گردو شما جوان هستند، قطر درخت را اندازه گیری کنید. اگر قطر تنه از 6 اینچ (15 سانتی متر) بیشتر نیست، برای هر اینچ (2.5 سانتی متر) قطر تنه، 1 پوند (453.5 گرم) اعمال کنید. زمان کوددهی درختان گردو موضوع مهمی است. شاید بهتر باشد که اصلاً کود ندهید تا اینکه در زمان نامناسبی به درخت خود غذا بدهید. درختان گردو باید هر سال در همان زمان کوددهی شوند. به طور کلی، زمان ایده آل برای کود دهی درخت گردو در بهار درست قبل از شروع رشد جدید است.

قیمت نهال گردو

 

آموزش کشت بافت نهال گردو (رایگان)

دانلود کتاب گردو اصلاح شده+pdf (بزودی)

 


مطالب مرتبط با خرید نهال گردو گرمسیری

خرید اینترنتی نهال گردو | کشت بافت گردو+pdf | زمان کاشت نهال گردو | گردو اصلاح نژاد شده | انواع پایه گردو | بهترین نوع گردو درختی | پربارترین درخت گردو | ارقام گردو درختی | درخت گردو اصلاح شده | نگهداری از درخت گردو | مقاله کشت بافت گردو | درخت گردو کی بار میدهد | میزان باردهی درخت گردو | نهال گردو سردسیری |جابجایی درخت گردو | نهال کشت بافت گردو | آموزش درخت گردو | علت رشد نکردن درخت گردو | روش کشت بافت گردو

1 پاسخ به نهال گردو فروش نهال درخت کشت بافت مقاوم اصلاح شده
  1. سلام من 10000 نهال گردو اصلاح شده نیاز دارم موجود دارید؟


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst