کاشت گردو در پاییز

زمان کاشت درخت گردو در پاییز است ولی بهتر است نهال ها رو در اواخر زمستان بکارید. حالی که گونه های مختلفی از گردو وجود دارد، به ویژه گردو سیاه و گردوی انگلیسی، دستورالعمل های اساسی کاشت و مراقبت همه شبیه هستند ولی نوع کود و یک مقداری بسته به سن آن متفاوت است. پیشنهاد می شود از صفحه بهترین کود برای درخت گردو بازدید کنید.هنوز هم به دلیل وجود صدها نوع سازگار با آب و هوای مختلف و مقاومت در برابر بیماری، کاشت درخت گردو  از مناطق نسبتاً نزدیک توصیه می شود. درختان گردو می توانند آجیل های خوش طعم و الوار با دوام و جذاب تولید کنند، اما باغبانان خانگی باید توجه داشته باشند که آنها اغلب تلاش های انجام شده و خطرات باغ خود را بفهمید. تهیه بذر گردو می تواند ماه ها انتظار داشته باشد و میزان موفقیت آن نیز پایین است. شما می توانید یک نهال خریداری کنید و آن را پرورش دهید.. قبل از استفاده از هر دو روش، توجه داشته باشید که درختان گردو، به ویژه از گونه های گردوی سیاه، مواد شیمیایی را در خاک آزاد می کنند که بسیاری از گیاهان اطراف را از بین می برد، از جمله درختان کاج، درختان سیب، گوجه فرنگی و سایر گیاهان. همچنین به خاطر داشته باشید که درختان گردو حدود سی سال پس از کاشت به اوج خود می رسد.

کاشت گردو در پاییز

حریم کاشت درخت گردو

حریم کاشت درخت گردو وابسته به چندین عامل است که می‌تواند تأثیر زیادی در رشد و توسعه آن داشته باشد. در ادامه، چندین نکته را برای حریم کاشت درخت گردو معرفی می‌کنم:

۱- فاصله بین درختان: برای کاشت درختان گردو، فاصله مناسب بین درختان بسیار مهم است. این فاصله باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا ریشه‌ها و شاخه‌ها به طور صحیح و به خوبی توسعه یابند. فاصله معمولاً بین 8 تا 12 متر بین درختان اصلی است و برای درختان جانبی می‌توانید فاصله کمتری در نظر بگیرید.

۲- حریم از ساختمان‌ها و سایر درختان: برای رشد بهینه درخت گردو، باید از سایر ساختمان‌ها، درختان و سایر موانع حداقل فاصله‌ای را رعایت کنید. این فاصله باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا درختان به آفت‌ها، بیماری‌ها و رقبای رشدی حمله نکنند. معمولاً حداقل فاصله 3 تا 5 متر از ساختمان‌ها و سایر درختان توصیه می‌شود.

۳- حریم از خطوط برق: حریم کاشت درخت گردو از خطوط برق بسیار مهم است. درختان بزرگ گردو می‌توانند به خطوط برق برخورد کنند و خطر شوک الکتریکی و حوادث دیگر را ایجاد کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که درختان گردو را در فاصله ایمنی مشخص شده تا خطوط برق کاشت کنید. همچنین، با مقامات محلی یا شرکت برق محلی تماس بگیرید تا دستورالعمل‌های ایمنی را برای کاشت درختان در نزدیکی خطوط برق دریافت کنید.

۴- حریم از مسیرها و راه‌ها: برای دسترسی به درختان گردو برای مراقبت، برداشت و سایر فعالیت‌ها، باید حریم کافی از مسیرها و راه‌ها را در نظر بگیرید. این حریم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا امکان عبور و استفاده از مسیرها را برای شما فراهم کند.

مهم است که قوانین و مقررات محلی را برای کاشت درخت گردو در نظر بگیرید و با مقامات محلی مشورت کنید. هر منطقه ممکن است قوانین خاص خود را در خصوص کاشت و حریم کاشت درختان داشته باشد.

آموزش کاشت درخت گردو در حیاط خانه

کاشت درخت گردو در حیاط خانه

کاشت درخت گردو در حیاط خانه : در پاییز آجیل هایی را که از درختان گردو افتاده اند جمع کنید یا با لوله پی وی سی شاخه های گردو را به آرامی بزنید تا باعث ریزش آجیل رسیده شود. حتی هنگام رسیدن و افتادن، بیشتر آجیل ها همچنان در پوسته ای سبز یا قهوه ای ضخیم در اطراف پوسته قرار می گیرند. پوسته گردو می تواند باعث لک و تحریک پوست و لباس شود. دستکش ضد آب توصیه می شود.

زمان کاشت نهال گردو

زمان کاشت نهال گردو در مناطق مختلف متفاوت است . اگر قصد دارید یک باغ گردو برای تولید آجیل یا چوب راه اندازی کنید، از یک جنگلبان محلی بخواهید یا به دنبال یافتن گونه ها و گونه های تخصصی برای آب و هوا و هدف مورد نظر خود باشید. در حالت ایده آل، بذر گردو را از درختان در فاصله صد و شصت کیلومتری از محل کاشت خود خریداری کنید، زیرا ممکن است سازگاری بهتری داشته باشد. گردو معمولاً در مناطق سخت یا مناطقی با حداقل دما منفی سی تا سی درجه فارنهایت رشد می کند، اما بعضی از انواع آن نسبت به بقیه مناسب سرما هستند. گردو سیاه برای چوب آن بسیار گران و مورد تقاضا است، در حالی که گردوی انگلیسی که به آن گردوی ایرانی نیز گفته می شود معمولاً برای آجیل یا چوب کاشته می شود. انواع مختلفی از هر یک به همراه گونه های دیگر کمتر در دسترس وجود دارد.

کاشت آسان گردو با پوست

گردو می تواند بدون برداشتن پوسته رشد کند، اما بسیاری از افراد پوسته را جدا می کنند تا بررسی کنند که گردوی داخل آن آسیب ندیده و کار با آنها راحت تر است. برای از بین بردن پوسته، گردوها را در یک سطل آب خیس کنید تا پوسته خارجی آن لمس شود، تا سه روز منتظر سخت ترین آجیل باشید. پوسته نرم شده را با دست ترکیده و پوست آن را جدا کنید. اگر پوسته ها خشک شده باشند، جدا کردن آنها تقریباً غیرممکن است. برای از بین بردن پوسته خشک آنها را به مدت سی دقیقه در مخلوط کن سیمان با شن و آب بچرخانید.

روش کاشت

روش کاشت گردو مانند بسیاری از دانه های گیاه، قبل از بیدار شدن گیاه از خواب و بیرون آمدن از پوسته، باید یک محیط مرطوب و سرد را تجربه کند. این بسته به نوع مختلفی که در طی آن باید مرطوب نگه داشته شود سه تا چهار ماه طول می کشد. یک هفته قبل از جوانه زدن بذرهای جوانه را از بین ببرید، اما آنها را مرطوب نگه دارید. پس از ذوب شدن زمین و گذشت حداقل نود روز، بذرها را از محیط سرد آنها خارج کنید. بذرهای زنده باید جوانه کوچکی داشته باشند که در حال جوانه زدن باشد. قبل از کاشت یک هفته کامل بذرها را مرطوب نگه دارید.

نحوه پرورش و نگهداری

نحوه پرورش و نگهداری از همه گونه های گردو به خاک با کیفیت بالا احتیاج دارند و این مرحله به ویژه در صورت راه اندازی یک باغ گردو بسیار مهم است. مکانی را انتخاب کنید که خاک لومی با زهکشی خوب داشته باشد و عمق آن حداقل یک متر باشد. از شیب های تند، بالای پشته ها، خاک سنگی و خاک با مقادیر زیادی خاک رس خودداری کنید.

حداقل برای دو سال اول پس از کاشت، خواه از آجیل یا بذر رشد کرده باشد، درخت گردو به آبیاری تکمیلی نیاز دارد، خصوصاً در هوای خشک یا گرم. آبیاری هفتگی برای درختان تازه کاشته شده بهترین است، اما با رشد درخت می توانید آبیاری کمتری داشته باشید. به گیاه یک آبیاری کامل بدهید، اما تا زمانی که خاک بیشتر خشک نشود دوباره آبیاری نکنید. آبیاری مکرر می تواند به گیاه آسیب برساند. اگر در حال جمع آوری گردو برای چوب هستید، مهم است که برای اطمینان از یک تنه صاف، زود هرس کنید، یک شاخه را به عنوان رهبر در بالای درخت بگذارید و آن را در یک یا دو فصل رشد مستقیم هدایت کنید.

نکات نگهداری

کوددهی حداقل برای گردوی سیاه تا حدودی بحث برانگیز است، زیرا اگر خاک قبلاً از نظر مواد مغذی غنی باشد، می تواند به علفهای هرز بیشتر از درخت کمک کند. صبر کنید تا اندازه بدنه حداقل 4 اینچ و به ارتفاع یک متر و نیم از سطح زمین باشد. در حالت ایده آل، خاک یا برگها را به آزمایشگاه جنگلداری بفرستید تا کمبود دقیق مواد مغذی را شناسایی کنید. اگر این امکان وجود ندارد، در اواخر بهار کود حاوی سه پیمانه ازت، پنج پیمانه سوپر فسفات سه گانه و هشت پیمانه پتاسیم را به هر درخت بدهید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst