تکثیر قارچ در منزل

بسیاری از باغبانان تعجب می کنند که آیا امکان پرورش قارچ در منزل وجود دارد؟ این قارچ های خوشمزه معمولاً در خانه و نه در باغ پرورش می یابند، اما فراتر از این،این کار در خانه نیز امکان پذیر است. شما می توانید کیت های پرورش را خریداری کنید، اما امکان تنظیم منطقه خود برای پرورش قارچ نیز وجود دارد.

پرورش قارچ در منزل بدون هیچ تخصصی

انتخاب قارچ برای رشد قارچ در خانه با انتخاب نوع قارچی که پرورش می دهید شروع می شود. برخی از انتخاب های محبوب هنگام پرورش قارچ در خانه عبارتند از:

1- قارچ شیتاکه (Lentinula edodes)

2- قارچ صدفی (Pleurotus ostreatus)

3- قارچ دکمه سفید (Agricus bisporus)

4- قارچ جادویی یا مجیک ماشروم

پرورش قارچ در منزل چگونه انجام میشود؟

برای پرورش قارچ در منزل اسپور یا تخم قارچ انتخابی خود را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. برای اهداف رشد قارچ در خانه، هاگ را به عنوان بذر در نظر بگیرید. پرورش آن در خانه راحت تر است. قارچ های مختلف محیط رشد متفاوتی دارند. قارچ های شیاتکه به طور معمول روی چوب های سخت یا خاک اره چوب سخت، قارچ صدفی روی کاه و قارچ های دکمه ای سفید روی کود کمپوست قارچ پرورش داده می شوند.

رشد قارچ در گلدان در خانه با شیوه ای ابتکاری

پس از انتخاب قارچ مورد نظر برای پرورش و رسیدن به محیط کشت ترجیحا، مراحل اساسی رشد قارچ یکسان است. رشد قارچ در خانه به مکانی خنک، تاریک و مرطوب نیاز دارد. به طور معمول، در زیرزمین خواهد بود، اما یک کمد یا کمد استفاده نشده نیز کمک میکند به طور کلی هر کجا که می توانید نزدیک تاریکی ایجاد کنید و دما و رطوبت را کنترل کنید.

محیط رشد را در یک ظرف قرار داده و دمای منطقه را تا حدود هفتاد درجه فارنهایت (بیست و یک درجه سانتیگراد) افزایش دهید. یک پد را روی محیط رشد قرار دهید.و هاگ ها رو ان بریزید در طی سه هفته، هاگ ها ریشه خواهد داد، به این معنی که رشته ها به محیط رشد گسترش می یابند.

تکثیر قارچ در خانه با کمترین امکانات

بعد از ریشه دادن دما را تا شصت درجه فارنهایت (شانزده درجه سانتیگراد) پایین بیاورید. این بهترین دما برای پرورش قارچ است. سپس، هاگ ها را با دو سانتی متر خاک گلدان بپوشانید. خاک و ظرف را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و پارچه را خشک کنید با آب بپاشید. در طی سه تا چهار هفته، باید ببینید که قارچ های کوچک ظاهر می شوند. قارچ ها زمانی آماده برداشت هستند که کلاهک کاملاً باز شده و از ساقه جدا شود.هر کدام از انواع قارچ به یک نحوی استفاده می شوند ولی طریقه مصرف قارچ گانودرما کمی متفاوت است. اکنون که با نحوه پرورش آن در خانه آشنا شدید، می توانید این پروژه جالب و ارزشمند را برای خود امتحان کنید. بسیاری از تولیدکنندگان قارچ اتفاق نظر دارند که پرورش در خانه قارچ با طعم بهتری از آنچه در فروشگاه پیدا می کنید تولید می کند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst