پرورش و رشد گل نرگس

پرورش گل نرگس، گل نرگس یکی از اولین گل هایی است که هر بهار به وفور شکوفا می شود، گل نرگس برای هر دوستدار گل ضروری است. در شهر محلات، ده ها گونه زیبا رشد می کند و هر سال مجموعه ارزشمند از خود را گسترش می دهد. این گروه گل متنوع به ندرت در معرض آفات یا بیماری ها قرار می گیرد، به علاوه حیوانات نظیر آهو و سایر گونه ها معمولاً از آنها دور می شوند. نرگس در طیف گسترده ای از اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد و بسیاری از آنها حتی رایحه ای شیرین دارند.

پرورش گل نرگس

فصل کاشت گل نرگس

در پرورش گل نرگس پیازهای کاشته شده در پاییز، گلهای بهاری مقاوم و با رشد آسان را تولید می کنند که هم در آفتاب و هم در سایه روشن می شوند. به عنوان یک امتیاز اضافی، لامپ ها به سرعت تکثیر می شوند و فقط 2 تا 3 سال پس از کاشت، حداقل دو برابر آنچه که با آن شروع کرده اید خواهید داشت و آنها را به اسب های کاری قابل اعتماد در باغ اوایل بهار تبدیل می کند. دو روش مختلف برای پرورش این گل های شاد بهاری وجود دارد، بسته به این که آیا می خواهید به چشم انداز بهاری خود رنگ بدهید یا آنها را به وفور به عنوان گل های بریده برداشت کنید. مهم نیست که چگونه آنها را می کارید، مطمئن شوید که نقطه ای را انتخاب کنید که حداقل تا حدی در معرض نور خورشید باشد و آب راکد نداشته باشد، زیرا خاک واقعا مرطوب باعث پوسیدگی پیازها می شود.

پیاز نرگس را کی بکاریم

در باغ، نرگس زمانی که به صورت انبوه کاشته می شود، که قرار است بیشترین تأثیر را روی تماشاچی بگذارد. مثلا برای یک نمایش خیره کننده در یک سمینار گل، توصیه می کنم از کاشت پیاز حذف کنید و در عوض توده هایی از حداقل 10 تا 20 پیاز بکارید. به سادگی یک دایره سخاوتمندانه از خاک به عمق 6 تا 8 اینچ (20 تا 25 سانتی متر) حفر کنید، کمی کود پیاز و کمپوست کود گاوی و کود گوسفندی مخلوط کنید، سپس پیازهای خود را در عمق دو برابر ارتفاع پیاز و به اندازه فاصله از هم بکارید. وسیع. هنگامی که لامپ های شما کاملاً در جای خود قرار گرفتند، عمیقاً آبیاری کنید و سپس سوراخ را با خاکی که قبلاً برداشته اید پر کنید. چند اینچ کمپوست خوب پوسیده را روی آن اضافه کنید تا به عنوان مالچ عمل کند. مطمئن شوید که نوعی از چوب را وارد کنید تا به یاد داشته باشید که آنها را در کجا کاشته اید. اگر قصد شما این است که نرگس را فقط برای قلمه زدن بکارید، می توانید همین روش را دنبال کنید اما پیازها را در ردیف های بلند بکارید.

نگهداری

در بهار، شکوفه هایی را برداشت کنید که به طور کامل باز نشده اند. اگر زمانی که جوانه ها کاملاً رنگی شده اند اما هنوز کمی سرشان را تکان می دهند انتخاب کنید (که به عنوان مرحله یقه غاز شناخته می شود)، می توانید انتظار یک هفته ماندگاری گلدان را داشته باشید. هنگام برداشت گل نرگس از دستکش استفاده کنید، زیرا از آنها شیره لزج ترشح می شود که می تواند باعث تحریک پوست شود.اگر با نرگس بریده ترکیب شود، این شیره لزج می تواند عمر گلدان گل های دیگر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شیره گل نرگس مفید یا مضر

برای جلوگیری از تأثیر گذاشتن روی سایر شکوفه ها narcissus در یک چیدمان، ابتدا باید گل نرگس را “حالت دهی” کنید. برای انجام این کار، ساقه های تازه بریده شده را به مدت 2 تا 3 ساعت در آب خنک قرار دهید. در این مدت، انتهای ساقه پینه می شود و شیره (که دیگر گل ها را از آب گرفتن باز می دارد) جریان پیدا نمی کند. پس از آن، هنگام افزودن ساقه های نرگس به چیدمان ها، آن ها را قطع نکنید، زیرا شیره ها دوباره شروع به جاری شدن می کنند. البته، شما می توانید یک چیدمان فقط از نرگس، فقط یک نوع یا چند نوع، ایجاد کنید، و شیره آن مشکلی نخواهد داشت.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst